נט-אפ: אחסון – אאוט; דטה – אין

"חברות מסורתיות משקיעות יותר ויותר כסף במעבר לדיגיטל, סך משוער של 1.7 טריליון דולר בשנת 2019, עליה של 42% מ-2017. דטה זה הנפט החדש״, אמר אלכס וולנר, מנהל נט-אפ לאזור EMEA

אלכס וולנר, מנהל נט-אפ לאזור EMEA. צילום: יח"צ

אמש (ב') נפתח בברצלונה האירוע השנתי של נט-אפ לאירופה, insight 2018, לאחר שבאוקטובר נערך האירוע המקביל בלאס ווגאס.

בדברי הפתיחה לעיתונאים אמר אלכס וולנר, מנהל נט-אפ לאזור EMEA, כי החברה עברה שינוי מהותי בשנים האחרונות והפכה מחברה שעסקה באחסון מידע ותשתיות גיבוי לחברה שעוסקת בדטה ובניהול ענן.

שינוי נוסף בולט הוא שנט-אפ, בדומה להרבה חברות IT אחרות, עברה לדבר בשפה שמדגישה יתרונות עסקיים של המוצרים והשירותים שלה ומדברת פחות ב״שפה טכנולוגית״.

בדבריו, הציג וולנר נתונים שמראים כי חברות מסורתיות משקיעות יותר ויותר כסף במעבר לדיגיטל, סך משוער של 1.7 טריליון דולר בשנת 2019, עליה של 42% מ-2017. ״דטה זה הנפט החדש״, ציטט וולנר, כשלא ברור אם הכוונה היא שדטה הופך לנכס כלכלי חשוב ביותר, או הדלק שמניע את העסק. נראה ששני הפירושים נכונים.הצורך במהירות כשעוברים לעולם הדיגיטלי.

הצורך במהירות כשעוברים לעולם הדיגיטלי

אחד הדברים שוולנר הדגיש הוא הצורך במהירות כשעוברים לעולם הדיגיטלי. כדוגמה הוא ציין שלוולמארט לקח 30 שנה להגיע ללקוח ה-100 מיליון, בעוד שפורטנייט עשתה זאת בפחות משנה. ״95% מלקוחותינו לא נולדו כחברות דיגיטליות כמו נטפליקס או אובר. אלה חברות מסורתיות שצריכות ללמוד להפוך לחברות מבוססות דטה, מעבר שאגב מוכיח שיפור בתוצאות בכל התחומים – מחיסכון באמצעות יעילות לוגיסטית ועד להגדלת שורת הרווח התחתונה", אמר.

בסיום דבריו ציין וולנר כי המושג דטה סנטר אינו רלוונטי יותר, מפני שהמידע לא מרוכז כיום במקום אחד אלא נמצא בעצם בכל מקום, במכונית, במכשירים ביתיים וכו׳, ולכן נט-אפ עברה למושג Data Fabric.

החברה משתפת פעולה עם כל הספקיות הגדולות של שירותי ענן: גוגל, מיקרוסופט ואמזון, כפי שהסבירה ג׳ניפר מאייר, מנהלת שיווק מוצרי ענן בחברה. שיתופי פעולה אלו מתבטאים אף במכירה ובתמיכה של שירותי נט-אפ על ידי מיקרוסופט, שירותי גיבוי מאובטחים בענן של AWS וניתוחים אנליטיים בענן של גוגל.

שירותי נט-אפ המשותפים עם מובילות השוק בענן ניתנים באזורים מסויימים בעולם כאשר הפריסה מתרחבת כל הזמן. בנוסף לשיתופי פעולה אלה נט-אפ מציעה גם שירותי גיבוי בענן עבור לקוחות SalesForce העומדים בדרישות הרגולטריות הנדרשות מחברות מבוססות דאטה, ושיתופי פעולה עם תשתיות ומוצרי VMWare.

בכנס הוצגו מספר סיפורי לקוחות כאשר השניים המובילים הם קוקה קולה ישראל ו-DreamWorks. סיפור הלקוח של קוקה ישראל מהווה את ה״נקודה הישראלית״ הכמעט מתחייבת בכנסים טכנולוגיים גדולים, והוא יוצג מחר בבמה המרכזית של הכנס. DreamWorks, חברת האנימציה המובילה, מיוצגת על ידי קייט סוונברג, סגנית נשיא לטכנולוגיה, שהסבירה בדברי ההקדמה שלה כי DreamWorks נתפסת אמנם כחברת סרטים, אבל היא בעצם חברת דטה.

כדי להמחיש את העניין היא השתמשה בנתונים הבאים: כל שניה בסרט מיוצגת ב-24 פריימים. הסרט הוא בן שעה וחצי כך שמדובר ב-130,000 פריימים שכל אחד מכיל מאות פריטים ועובר עיבוד במחשב. כל סרט מייצר 500,000,000 (חצי מיליארד!) קבצים דיגיטליים, כאשר החברה עובדת על עשרה סרטים במקביל, מה שמייצר מאגר של 5 מיליארד קבצים דיגיטליים. כל המספרים האלה מוכיחים שמה שהחברה בעצם מייצרת זה דטה – ובכמויות עצומות. ״דטה מגניב ומשעשע,״ אמרה סוונברג, ״אבל עדיין דטה.״ כדי לנהל את כל זה חברה DreamWorks לנט-אפ, ״מפני שאנחנו סומכים על הטכנולוגיה ועל האנשים,״ כפי שהסבירה סוונברג. פרויקט משותף של החברות יאפשר ליוצרים ליצור דאטה בכל מקום שבו הם נמצאים וברגע שנחה עליהם ה״מוזה״.

נמשיך לעדכן מכנס NetApp insight 2018 בברצלונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים