מק'אפי: יצרני הסלולר משקיעים משאבים רבים כדי לתקן נזקי אבטחה

מתוצאות מחקר שערכה ענקית אבטחת המידע עולה, כי 48% מהמשיבים שערכה החברה, כי נזקי האבטחה עולים להן כספים רבים, ו-36% טענו כי הם עולים להן במוניטין ● עוד דיווחו היצרנים, כי למרות מאמציהם, תקריות האבטחה עולות במגוון ובתחכום ● תוצאות המחקר פורסמו ב-Mobile World Congress, שנפתח היום בברצלונה

מחקר חדש שפרסמה היום (ב') ענקית אבטחת המידע מק'אפי העלה, כי לא זו בלבד שנושא אבטחת המידע מטריד את תעשיית הסלולר במידה גבוהה יותר מהשנים הקודמות, אלא שחברות סלולר גם החלו לנקוט פעולות ולהשקיע משאבים רבים לתיקון נזקים בתחום. תוצאותיו של המחקר נכללות בדו"ח השנתי של מק'אפי, ופורסמו בתערוכת הסלולר השנתית Mobile World Congress, שנפתחה היום בברצלונה.

דו"ח זה הוא השלישי במספר שמוציאה מק'אפי. בין היתר, עלה ממנו, כי מחצית מיצרניות הסלולר העולמיות דיווחו, כי קיימות השפעות של תוכנות זדוניות על מכשירים ניידים. בין אותן השפעות ניתן למצוא תקיפות ספאם, בעיות ביישומים של צד שלישי ותקריות הפוגעות ביכולת הרשת. 48% מהיצרנים דיווחו, שעלויות הקשורות לתיקון נזקי אבטחה משפיעות באופן משמעותי על העסק שלהם.

חברות הסלולר אף דיווחו על דאגה גבוהה לנושא אבטחת היישומים במכשירים הניידים: 81% מהן מודאגות מאבטחת פונקצית התשלומים באמצעות הטלפון הנייד, 69% – מאבטחת היישומים הסלולריים ו-66% מודאגים מאבטחת קישוריות Wi-Fi ובלוטות'. 75% מהנשאלים הסכימו, כי על היצרניות (31% מהנשאלים) וספקי השירות (44% מהנשאלים) לשאת בעלויות האבטחה, ורק 12% סבורים שעל המשתמשים להשתתף בהן.

המחקר מגלה, כי למרות מאמציהן של היצרניות להגביר את האבטחה, תקריות האבטחה עולות במגוון ובתחכום. למעלה מ-40% מהיצרנים דיווחו על התנסותם בטווח רחב של איומים סלולריים נפוצים. כך, ניכרת עלייה גבוהה בתקריות האבטחה בקטגוריות העיקריות, כולל אלה הפוגעות ביישומי המכשיר, בפרטיות המשתמש ואף ביכולת הרשת או השירות. במקרים רבים מדובר בהכפלת האירועים לעומת השנה שעברה.

כן דיווחו היצרנים, כי מספר עצום של מכשירים (למעלה ממיליון, כפי שדווח על ידי 17% מהנשאלים) סבלו ב-2008 מספאם קולי או טקסטואלי. עלייה גבוהה נרשמה גם במספר התקריות עם יישומי צד שלישי ותוכן, ועם יישומים שמופצים טרם זמנם ופוגעים באופן רציני ביכולת הרשת או המכשיר.

48% מהיצרנים סבורים שנזקי האבטחה והטיפול הסבו להם נזק כלכלי כבד. 36% סבורים כי בעיות אבטחה גורמות לפגיעה במוניטין ובחוויית הלקוח. במקביל, ככל שנושא האבטחה ממשיך לצבור תאוצה, הדאגה מעיבה על התפתחות השירותים והיישומים העתידיים, שצפויים להניב רווחים רבים.

70% מהיצרנים מסכימים, כי אבטחת המכשירים הניידים היא קריטית בהסתכלות לעתיד, ודיווחו, כי הם דואגים לאמצעי אבטחה מתאימים. 69% מחברות הסלולר העולמיות מסכימות כי אבטחה המוטמעת במכשיר היא הדרך האפקטיבית ביותר להגן על המכשירים.

ויקטור קוזנטסוב, סגן נשיא בכיר של חטיבת אבטחת הסלולר במק'אפי, אמר, כי "צעדים להפיכת מערכת הסלולר לפתוחה יותר הראו סימנים ראשונים של הצלחה, ועדיין – ההתקפות על רשתות ומכשירים סלולריים ממשיכות להתפתח במורכבותן וברמת התחכום שלהן. הדבר מעלה חשש כבד בקשר לאבטחת שירותים קיימים, כמו גם שירותים חדשים. לפיכך, מעודד לראות כיצד תעשיית הסלולר מחפשת פתרונות להגנת היישומים עבור המשתמשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים