תוכן שיווקי
לקראת אירוע - JUNIPER 2017, יום ג' 13 ביוני LAGO

"הטמעת מוצרי ג'וניפר הניבה לנו שיפור ביצועים ופונקציונליות"

04/06/2017 13:37
אלי כהן, סמנכ''ל טכנולוגיות בטריפל סי. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"הטמעת מוצרי ג'וניפר (Juniper Networks) הניבה לנו כמה תועלות, ביניהן שיפור הביצועים בפעילות הרשת הארגונית, לצד פונקציונליות", כך אמר אלי כהן, סמנכ"ל טכנולוגיות בטריפל סי.

כהן השתתף ברב-שיח לקוחות שנערך באחרונה, לקראת הכנס שעורך הסניף הישראלי של ענקית התקשורת ואבטחת המידע. הכנס, Cloud Transformation Summit, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג' ה-13 ביוני, באולם אירועים LAGO, ראשון לציון.

טריפל סי, אמר כהן, "פועלת כיום בכמה שדות: ספק אינטרנט, ספק טלוויזיה וספק מחשוב ענן. ככאלה, אנו לקוחות של ג'וניפר על פי רוב".

לדבריו, "אנו מטמיעים את מוצרי הרישות ואבטחת המידע של ג'וניפר בדטה סנטר שלנו, גם לשדרת הרשת שלנו למשתמשי האינטרנט במוצרי הרשת שלהם וגם לארונות התקשורת שלנו במחשוב הענן. בנוסף, הטמענו את מוצר CDN, לטובת שיפור בביצועים של שידורי הטלוויזיה והרשת בכלל. אנו משתמשים גם במוצרי ניטור של נתבים".

"השגנו לא מעט תועלות מההטמעות של מוצרי ג'וניפר", אמר כהן, "הן בהיבט עלות-תועלת, הן בקבלת פונקצינליות. זאת, בנוסף ליכולות Roll-Back, חזרה לאחור לטובת מניעת שגיאות. לאורך כלל ההטמעות זכינו לסיוע ולתמיכה של אנשי ג'וניפר – בארץ ובעולם. חלק רב מהאינטגרציה אנו עושים פנימית, וחלק – בעזרת אינטגרטורים בשוק".

כהן סיים באומרו כי "אנחנו מתכננים בחצי שנה הקרובה לגדול משמעותית, גם בשכבת הרשת וגם שכבת האקסס. זאת כי העלינו שירות טלוויזיה חדש, שלו אנו מעריכים יירשמו כ-50 אלף מנויים".

זבולון בר-לב, ראש מחלקת תקשוב, אגף מחשוב ומערכות מידע בטכניון. צילום: יח"צ

זבולון בר-לב, ראש מחלקת תקשוב, אגף מחשוב ומערכות מידע בטכניון. צילום: יח"צ

זבולון בר-לב, ראש מחלקת תקשוב, אגף מחשוב ומערכות מידע בטכניון, אמר כי "האתגרים שהיו לנו בעולם הרישות, היו: שיפור הביצועים של הרשת, היערכות לעתיד ומיטוב העלויות".

לדבריו, "רצינו לטפל במצבי רוויה של הרשת, שלא הייתה מסוגלת לספק את הדרישות ההולכות וגוברות של יישומים, צורכי רוחב הפס וביניהם".

כך, אמר בר-לב, "נדרשנו לכמה היבטים: התחברות לקוחות המגיעים מחוץ לטכניון דרך חיבורי אינטרנט מהיר בקצבים גבוהים; שימוש הולך וגובר בצפייה בהרצאות בוידיאו; כמות גדולה של נתונים בכל רחבי הקמפוס, העוברת לגיבוי באגף המחשוב; תוספת של אלפי משתמשים לרשת הטכניון, דרך חיבורים אלחוטיים וסלולרים; שימוש בקישור המהיר, 10 ג'יגה – לרשת מחב"א; ולבסוף – דרישות אבטחת מידע שלא ניתנות למימוש ברשת קיימת".

מענה לדרישות משתמשי הטכניון

בטרם הפרויקט להטמעת ג'וניפר, אמר בר-לב, "הרשתות שלנו התבססו על מוצרי סיסקו (Cisco) ו-HPE. רשת הטכניון הייתה מושתתת ברובה על ציוד של נורטל אוויה (Nortel Avaya) בן יותר מעשור שנים, שעשה עבודתו  נאמנה".

"ערכנו תהליך מכרזי מסודר, בו הוגדרו האפיונים הדרישות והצרכים ובעקבותיו בחרנו בטלדור תקשורת. מדובר בפרויקט מורכב שנמשך כמספר חודשים, וכלל אבני דרך רבות. הפרויקט בוצע בתהליך רצוף ובמינימום השבתות".

השדרוג החליף, בין היתר, את מתגי הליבה של נורטל, שסיימה את חיי המוצר (EoL). החלפנו אותם במתגי ג'וניפר מתקדמים, המספקים ביצועים גבוהים יותר של 10 ג'יגה ו-40 ג'יגה ברשת הליבה עם שרידות מלאה, תמיכה ב-VCF (מתג וירטואלי) ויכולות ניתוב VRF מתקדמות. הפרויקט איפשר לנו להפעיל שירותים נוספים, הדורשים ביצועי רשת גבוהים, תוך הקפדה על מדיניות האבטחה ושמירה על שרידות גבוהה".

בר-לב סיכם באומרו כי "התועלות שהתקבלו בעקבות ההטמעה, הן חיסכון תפעולי, צמצום עלויות הציוד והתחזוקה, יעילות ברמת תעבורה-ביצועי הרשת, והעלאת רמת אבטחת המידע. הטמענו ציוד בעל יכולות גבוהות, המתאים לרשת ולדטה סנטר שלנו. רשת הטכניון מספקת היום שירות לאלפי משתמשי מחקר, הוראה, לימוד ומנהלה ואנו ערוכים לתת מענה לצרכיהם העתידיים".

אירועים קרובים