תוכן שיווקי

הטוב מכל העולמות: ניצול מירבי של סביבת סאפ בעזרת גישת IT היברידי

14/05/2017 12:24
הארי קנדאדאי, סגן נשיא גלובלי, שיווק מוצרים ואסטרטגיה ב-Rimini Street. צילום: יח"צ

כתב: הארי קנדאדאי, סגן נשיא גלובלי, שיווק מוצרים ואסטרטגיה ב-Rimini Street

מחקר שערכה SolarWinds, ספקית של תוכנות ניהול IT, כימת את מה שהיה עד כה עובדה ידועה בכלל ענף ה־IT: ה-IT ההיברידי הפך למודל המחשוב הנפוץ בפועל.

למעלה מ־80% מהארגונים מפעילים שתי מערכות זו לצד זו – מערכת ליבה באתר לצד פלטפורמות ויישומים בענן – כך מצא סקר SolarWinds (נספח 1). שאר 20% נחלקים באופן שווה בין ארגונים שמחזיקים מערכת ענן בלבד ובין כאלה שממשיכים להפעיל מערכות באתר בלבד.

לקוחות סאפ (SAP) ניצבים בחזית בכל הנוגע לאימוץ IT היברידי. גישת "הטוב משני העולמות" מאפשרת להם לשמר ולמנף בהתמדה השקעות במערכות SAP ERP קריטיות למשימה, ובמקביל, יישומי ענן הטובים מסוגם מסייעים להם לעמוד בדרישות להגברת הזריזות והגמישות של העסק.

באמצעות העברה לענן של פונקציות, כגון: כוח מכירות אוטומטי, משאבי אנוש, שירות לקוחות ועוד, מצליחים לקוחות המפעילים סאפ לייצר מעטפת חדשנות, ולגבש שיטות המערבות חדשנות.

IT היברידי סולל את הדרך לטרנספורמציה דיגיטלית, הודות לתהליכים מהירים יותר, להגברת הפרודוקטיביות ולצמצום העלויות, ובמקביל פותחו הזדמנויות לנצל את יתרונות האינטרנט של הדברים.

אולם, מהמחקר עולה כי יש שני חסמים מרכזיים שמונעים מארגונים לממש באופן מלא את ה־IT ההיברידי: הצורך להמשיך לתמוך ביישומי ליבה, ומגבלות תקציב.

נקודות כאב אלה רגישות במיוחד ללקוחות סאפ. לפי מחקר שערך ויני מיקרנדי, מחבר הספר SAP Nation 2.0, מדי שנה מוציאים בעלי רישיונות התוכנה מעל 300 מיליארד דולר כדי לתמוך במערכות המקיפות של SAP. סך העלות על רישיונות סאפ, התמיכה והיועצים החיצוניים גובה נתח חריג מתקציב ה־IT. עלות זו גורמת לאותן מגבלות תקציביות, שמחניקות את החדשנות ב־IT ההיברידי.

בפועל, מערכת SAP ERP היא מרכיב מהותי ב־IT היברידי, אולם יש לה תג מחיר גבוה במיוחד של תמיכה, שנמצא בסתירה לירידה בעלות התשתית – שלפי המחקר של SolarWinds היא היעד שנמצא במקום הראשון ברשימה עבור IT היברידי.

העלות נשארת גבוהה, כאשר לקוחות סאפ מקדישים משאבים פנימיים לפתרון בעיות בהתאמות שעשו ולמיטוב ביצועים, שאינם מכוסים בחוזה התמיכה של סאפ.

מימון החדשנות של IT היברידי

מהן האפשרויות העומדות בפני לקוחות סאפ המבקשים להפיק את המירב מ־IT היברידי? אופציה אחת היא להמר על S4/HANA, אשר סאפ רואה בה את "הדור הבא של החבילה העסקית" שלה. אולם, עד כה הצלחת המערכת הייתה פושרת.

לדוגמה, רק 5% מלקוחות סאפ בבריטניה הטמיעו את S4/HANA (נספח 2), ומחקר שנעשה לאחרונה על ידי Nucleus Research מצא כי לתשעה מתוך כל עשרה לקוחות סאפ, אין כל עניין במעבר ל־S4/HANA (נספח 3).

אם נניח להנחה השגויה של "ליבה דיגיטלית", רבים מלקוחות סאפ יעדיפו להשאיר במקומה את מערכת ה־ERP היציבה והעמידה שלהם, בעודם ממשיכים לבנות את ה־IT ההיברידי עם יישומי ענן. אלה יכולים לכלול טכנולוגיות ענן שנרכשו על ידי סאפ, כמו: Concur, SuccessFactors או Ariba.

עם זאת, מפת הדרכים של סאפ בנושא הענן נותרה לא ברורה, ולקוחות רבים מחפשים אחר יישומי ענן מוצלחים מחוץ לסאפ.

כדי שה־IT ההיברידי יממש את הפוטנציאל המיוחס לו, על לקוחות סאפ למצוא דרך להפחית עלויות ולתעל את החיסכון לעבר פתרון הענן, שמציע יחס עלות-תועלת טוב יותר, וכן לטכנולוגיות עכשוויות בתחום המובייל, הסושיאל וה-Big Data. מסיבה זו, מספר גדל של בעלי רישיונות סאפ בוחרים לסיים את חוזי התחזוקה היקרים של סאפ לטובת תמיכה עצמאית.

אחד המניעים המרכזיים לכך הוא העובדה שתמיכת סאפ אינה מספקת עוד את הערך שסיפקה בעבר. לפני עשור, לדוגמה, בעלי הרישיונות התרגלו לקבל פונקציונליות חדשה עם השדרוג. אולם החדשנות בפלטפורמת ה־ERP המבוססת דעכה לאור ההשקעה הרבה של סאפ ב־S4/HANA.

סיבה נוספת היא פשוט חיסכון בעלויות ובערך המתקבל. לקוחות סאפ יכולים לחסוך עד 90% בסך עלויות התחזוקה שלהם, ובמקביל ליהנות מתמיכה בהתאמות, מגישה ישירה למהנדסי תמיכה בכירים ומעדכונים שוטפים עבור שינויי מיסוי, חוקים ורגולציות.

בעלי הרישיונות של סאפ אכן יכולים ליהנות משני העולמות.

[1] SolarWinds, “The Hybrid IT Evolution,” April 2016.

[2] ITPro, “Just 5% of UK SAP Customers Have Deployed S/4 HANA,” November 21, 2016.

[3] Nucleus Research, “6 of 10 SAP Customers Wouldn’t Buy Again,” June 2016.

אירועים קרובים