תוכן שיווקי
לקראת אירוע - VERTICA, יום ג' 21 במרץ, מרכז פרס לשלום, תל אביב

"ניתוח ההווה הופך להיות חשוב יותר"

לדברי אילן נימני, מנהל מכירות אזורי ב-HPE Vertica, "המענה למצב של אי-ודאות, עם דרישות עסקיות משתנות - הוא ניתוח מהיר, בזמן אפס, של הנתונים הנאגרים בארגון"

14/03/2017 07:00
אילן נימני, מנהל מכירות אזורי, ורטיקה. צילום: ניב קנטור

כתב: הילל יוסף

"כיום, אתגרי המנמ"רים קשורים למהירות בה ניתן לנתח את הנתונים. לנתח בזמן אפס הוא היום הצורך העיקרי של כל הגופים העסקיים: העבר פחות נחשב, ניתוח ההווה הופך להיות חשוב יותר", כך אמר אילן נימני, מנהל מכירות אזורי, ורטיקה (HPE Vertica).

נימני התראיין לקראת כנס שעורכת HPE Vertica ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג' ה-21 למרץ, במרכז פרס לשלום וחדשנות, יפו.
לדברי נימני, "אתגרי המנמ"ר הארגוני כרוכים בכך שכיום, עסקים וטכנולוגיה הולכים יחד. המנמ"ר הארגוני אינו יודע מהו העתיד העסקי של הארגון בו הוא פועל, ועליו להיערך למצב של אי-ודאות, תוך מענה על דרישות עסקיות משתנות. המענה לכך הוא ניתוח מהיר של הנתונים הנאגרים בארגון".

המערכות של ורטיקה, אמר נימני, "עובדות בצורה שונה לגמרי בעולם בסיסי הנתונים. זאת, כי הן בעלות יכולת להתמודד עם אתגרי עולם הנתונים רחבי ההיקף, ה-Big Data. הם עושים זאת גם בהיבט של היקף הנתונים וגם בהיותם בעלי היכולת לחקור ולנתח לעומק את הנתונים הללו, לטובת קבלת תובנות עסקיות בזמן אמת עבור קברניטי הארגון".

עוד הדגיש נימני, "בעבר הלא רחוק, בסיס הנתונים הארגוני היה בעל יכולות לספק דיווחים ודו"חות על העבר. אלא שכיום המצב השתנה והמוקד של שימת הלב העסקית הוא על ההווה והעתיד. כיום, המהירות של הניתוח היא הקובעת את ההווה של הארגון, בכל מגזר שהוא – מהביטחוני ועד הפיננסי. לכן כה חשובה היכולת לנתח בזמן אפס".

בסיס הנתונים של וריטקה, הסביר נימני, "הוא בסיס נתונים אנליטי, השומר את הנתונים שלו בצורה של עמוד. זאת, בניגוד לבסיסי הנתונים המסורתיים, ששומרים את הנתונים באופן רלציוני. בסיס הנתונים שלנו מספק יכולות אינדוקס וחיקור, עם מענה מהיר ביותר לשאילתות".

הגוף העסקי בארגון יתרומם פלאים

בסיסי הנתונים של ורטיקה, ציין נימני, "מתמודדים בשתי חזיתות: האחת, בסיסי הנתונים המסורתיים, והשניה, אל מול בסיסי הנתונים החדשים, של ענקיות האינטרנט. היכולת של ורטיקה, אשר חברות רבות העתיקו זאת ממנה, היא לדעת להתממשק לכל הבסיסי נתונים הקיימים. זאת, על מנת לגזור את הנתונים אותם נדרש לנתח – ולהעביר אותם לטיפול בבסיס הנתונים של ורטיקה. כך, בסיס הנתונים שלנו עונה לצורך העסקי של הארגון – בזמן אמת, ובמהירות".

ורטיקה ישראל, ציין נימני, "פעלה במסגרת HPE ישראל, כגוף מקביל בעל יכולות מחקר ופיתוח, שירותים מקצועיים ומכירות. החברה רכשה לעצמה עשרות לקוחות – מחברות סטארט-אפ ועד ענקיות תוכן דוגמת אאוטבריין (Outbrain), טאבולה (Taboola) ופלייטיקה, גופים בעולם הפיננסי, דוגמת שב"א, וכן ארגונים במגזר הביטחוני".

בכנס, אמר נימני, "קולין מאהוני, מנכ"ל ורטיקה, יהיה דובר המפתח. הוא יציג בפני המשתתפים את מפת הדרכים הטכנולוגית והעסקית של החברה. זאת, על רקע המעבר של ורטיקה מבעלותה של HPE לזו של מיקרו פוקוס (Micro Focus)".

"ג'וי קינג, מנהלת שיווק מוצר בחברה, תציג סיפורי הצלחה של לקוחות ענק בעולם, אשר הטמיעו את פתרונות ורטיקה, דוגמת אובר (Uber) ופייסבוק (Facebook). כן יוצגו שלושה סיפורי לקוח בישראל, של טאבולה, StartApp, וסייברביט מבית אלביט".

"נדרש להיכנס לעולם בסיסי הנתונים החדש", סיכם נימני, "לטובת ניתוח נתונים בזמן אמת, לשם קבלת תובנות עסקיות בהווה – ובמהירות. מצב זה יביא לכך שהגוף העסקי בארגון יתרומם פלאים. הטכנולוגיה והעסקים הולכים שלובי זרוע, יחד: אם הגוף הטכנולוגי לא יעבוד עם בסיסי הנתונים החדשים, הגוף העסקי לא יקבל את מה שהטכנולוגיה יכולה להציע על מנת למנף את עסקיו".

אירועים קרובים