תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - IoT Startups Roadshow 2017

החיים על פי האינטרנט של הדברים

08/01/2017 11:07
ניב בורנשטיין, מנהל תחום בילינג במלם מערכות

כתב: ניב בורנשטיין, מנהל תחום בילינג במלם מערכות

עולם האינטרנט של הדברים נמצא בשלבי התפתחות משמעותיים, אך כבר כיום האינטרנט של הדברים שולט בהרבה תחומים בחיינו, החל ממערכות שליטה ובקרה ברכבים, רכיבי איתור ושליטה מרחוק ,קריאת מדי מים מרחוק ומגוון דוגמאות נוספות.

עידן הרכיבים ה"מדברים" טומן בחובו אתגרים רבים למערכות המשלימות. מערכות אלו מקבלות את פיסות המידע המגיעות מכל רכיב עצמאי ואמורות בסופו של דבר להציג את התמונה העסקית הכוללת ואת התוצרים של עיבודו. תמונה זו צריכה לכלול אלמנטים של שליטה ובקרה, התראות, עיבוד המידע הרב והצגתו באופן מרוכז וחכם ובסופו של דבר, המלצות לביצוע והייזום של תהליכים עסקיים.

מערכת ייעודית לעולם האינטרנט של הדברים

המודל העסקי של שירותי אינטרנט של הדברים הינו מודל Win-Win בין החברות המספקות את פתרונות האינטרנט של הדברים לבין החברות המיישמות אותם. החברה מספקת את כלל רכיבי החומרה והתוכנה ומספקת שירות מקצה לקצה ללקוח, והלקוח מקבל ערך עסקי חשוב מהחיישנים/ רכיבים המותקנים אצלו – מפעלים המקבלים התראות על תחזוקת מכשור, ציי רכבים על תקלות, קמעונאים מקבלים מידע מיידי על ביקוש נוסף למוצרים משלימים ועוד.

מודל עסקי זה מצריך מספקיות האינטרנט של הדברים חשיבה מחדש לגבי יכולת התמחור והגבייה של שירותיה, כאשר מחיר קבוע אינו מביא את מכלול העלויות המשתנות כפונקציה של כמות רכיבים ומחיר פר-שימוש, ולכן מצריך מערכות חישוב וגבייה מורכבות. בדיוק לצורך הזה מספקת מלם מערכת Billing ייעודית לעולם האינטרנט של הדברים.

מערכת ה-Billing של מלם, MalamBill, אשר מקבלת את המידע ממערכת האינטרנט של הדברים, מאפשרת להגדיר אלמנטים כמותיים רבים בתהליך התמחור וחישוב דמי השימוש בגין כל חיישן לפי מגוון סוגים ושימושים, לשלב דמי מנוי קבועים ולאפשר לספקית האינטרנט של הדברים גמישות מקסימלית בתוכניות התמחור המוצעות ללקוחותיה.

חיוב באופן מיידי עם סיום הנסיעה

המערכת מספקת פתרון מקצה לקצה לכלל האלמנטים של הגבייה וניהול תיק הלקוח, הכולל ניהול חוזה/ הסכם, ניהול הסכם שירותי ייעודי, עיבוד נתוני הצריכה, תמחור וחישוב, הפקת חשבונית וביצוע גבייה במגוון אמצעי תשלום.

המערכת ניתנת לשילוב בתוך מערכות CRM ו/או מערכות תפעוליות קיימות, כך שספקיות האינטרנט של הדברים אינן נדרשות לבצע הקמה של מערכות ליבה חדשות, אלא לשלב את מערכת ה-Billing בתוך הקיים.

דוגמה לפתרון שהופעל לאחרונה בתחום האינטרנט של הדברים הינה ב-Car2Go, אשר מקבל את נתוני הצריכה ששודרו מרכבי החברה, מבצע עיבוד ופירוק הנתונים למספר סוגי תמחור (זמן נסיעה, מרחק נסיעה, שינויים בנסיעה, איחורים) ומפיק חיוב באופן מיידי עם סיום הנסיעה ברכב.

השילוב של מערכת ה-Billing ממקסם את יכולות Car2Go בתוכניות התמחור השונות המוצעות ללקוחותיה ומאפשרת לחברה גמישות מקסימלית בשיטות החיוב לנהגים השונים.

אירועים קרובים