גוגל מחסלת את אפליקציות הכרום שלה

האפליקציות של הדפדפן של ענקית החיפוש יעברו תהליך שיימשך כשנה וחצי שבסיומו יותאמו אך ורק למערכת ההפעלה Chrome OS

עדכון דחוף לכרום

כבר מזה זמן רב שגוגל (Google) מקדמת את דפדפן הכרום שלה, כממשק המשתמש האולטימטיבי בלי קשר למערכת ההפעלה שעל המחשב. אבל בפוסט בבלוג שלה ביום שישי האחרון, הודיעה ענקית החיפוש כי היא מתכננת להסיר בהדרגה את הזמינות של האפליקציות המיועדות לדפדפן שלה למערכת חלונות, מק, ולינוקס, ולהשאיר אותן זמינות למערכת ההפעלה של גוגל עצמה, Chrome OS.

בין מגוון האפליקציות ניתן למצוא את פיקסלר (Pixlr), המשמשת לעיבוד ועריכת תמונות, משחקים כמו אנגרי בירדס (Angry Birds) וכאלה יותר גוגליות", כמו גוגל מיוזיק או האנגאאוטס (Hangouts). עד כה, ניתן היה להוריד את האפליקציות מחנות הרשת של כרום ולהפעיל אותן מתוך הדפדפן, והן היו נפתחות בחלון נפרד, כאילו היו תוכנה שמותקנת בכונן הקשיח.

אם לא ידעתם שאלה אפליקציות של כרום, אין לכם מה להרגיש נבוכים. גוגל מספרת שלא הרבה אנשים עם מק, חלונות ולינוקס,שמשתמשים בכרום, בכלל מודעים או עושים שימוש באפליקציות האלה. בגוגל מבטיחים שהשינוי יהיה הדרגתי, כשרק אפליקציות שיצאו לאור בחודשים האחרונים של השנה הנוכחית יהיו זמינים למערכת ההפעלה כרום (המשמשת למחשבי הכרומבוק) בלבד. אפליקציות קיימות עדיין ייתמכו בכל הפלטפורמות, והמפתחים שלהן יוכלו להמשיך ולהשאיר אותן מעודכנות. במחצית השנייה של השנה הבאה, חנות האפליקציות של כרום תפסיק להציג אפליקציות עבור שלוש הפלטפורמות, ומוקדם ב-2018 האפליקציות יפסיקו לעבוד עליהן באופן מלא. לוח הזמנים ההדרגתי, יש לקוות, ייתן למפתחים את הזמן להתאים את האפליקציות למצב החדש.

אבל היעד העיקרי של גוגל, כך חוזים מומחים בתעשייה, הוא ניטרול של אפליקציות שיושבות על מערכת ההפעלה. בדומה לשירותים רבים נוספים, גם בתחום האפליקציות ישנו מעבר לשירותים שיושבים על הרשת ולא על מערכת ההפעלה או הכונן, ובסופו של דבר יש להניח שכל פונקציונליות שעבורה קיימת אפליקציה ייעודית במערכת ההפעלה, תעבור אל כזו שמבוססת דפדפן. חלק מהרעיון שמאחורי הלו"ז הארוך יחסית להפעלה, הוא התקווה של גוגל שעד שהאפליקציות יצאו לחלוטין משימוש, כל פונקציונליות כזו תהיה זמינה לשימוש על ידי פלטפורמה מבוססת דפדפן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים