המהפך של מיקרוסופט: מה צפוי הערב בהשקת חלונות 9?

אז על כפתור התחל שיכלול גם תצוגה והפעלה של יישומי אריחים אנחנו כבר יודעים ● אנחנו גם יודעים שמערכת ההפעלה אמורה לדעת אם היא פועלת בסביבה שולחנית/מחשב נייד או טאבלט ● אבל, האם ידעתם שמערכת ההפעלה החדשה של ענקית התוכנה תוצע חינם לכל בעלי חלונות 8 ו 7 ?! ● שלחנו את צבי קצוברג להביא את הסודות האמיתיים לקראת ההשקה הגדולה

הסיריאל קי כבר בפנים.windows9

לא בכדי קוראת מיקרוסופט (Microsoft) לאירוע המצומצם היום, בו היא מתכוונת לספק הצצה ראשונית לחלונות 9, 'מה חדש עבור חלונות והסביבה הארגונית'.

העובדה שבתצוגה היא תראה כפתור 'התחל' ( Start) חדש/ישן, לא ממש מרגשת את הסביבה הארגונית. מיקרוסופט רוצה לנצל את השינוי, כמו גם שינויים אחרים בסביבת מערכת ההפעלה שנועדו יותר לטובת משתמשי שילוב העכבר/מקלדת על חשבון המגע, כדי להראות למערכות ה-IT הארגוניות שהיא הבינה ולמדה מהכישלון היחסי של חלונות 8 והיא מוכנה עם חלונות 9 לספק את מה שצריך כדי שהן יעברו מחלונות 7 ויהפכו אותה למערכת ההפעלה של אתמול.

בסוף 2013 נספרו ברחבי העולם כ-715 מליון התקנות של חלונות בסביבה העסקית הגלובלית לפי נתוני IDC. רק 16 מליון היו שייכות לחלונות 8. עצוב מבחינתה של מיקרוסופט, וזו גם הסיבה שהיא כנראה תהיה מוכנה לחלק את חלונות 9 בחינם לאלו שכבר התקינו את חלונות 8 במחשבים שלהם. אמנם בשוק הצרכני יש לפי אותם נתונים כ-118מליון התקנות, אבל מדובר בפסיק קטן לעומת הכסף ששמור בתחום הארגוני, וזאת מעבר להחלפת מערכות ההפעלה הארגוניות שיכולות לבוא יחד עם זה.

אז על כפתור התחל שיכלול גם תצוגה והפעלה של יישומי אריחים אנחנו כבר יודעים. אנחנו גם יודעים שמערכת ההפעלה אמורה לדעת אם היא פועלת בסביבה שולחנית/מחשב נייד או טאבלט, ולהתאים את עצמה – התפריט שמופיע עם החלקת האצבע בטאבלט מעבר לגבולות המסך כדי להציג אפשרויות הגדרה שונות הוחלף בתפריט שמופיע על המסך בדרך קבע בסביבת עבודה שאינה טאבלט, כדי שיהיה נגיש בלחיצת עכבר. כמו כן מספיקה לחיצה אחת של העכבר על החץ שמצביע מטה כדי להציג את כל התוכניות המותקנות במחשב. לא צריך לבצע גלילה שמאלה וימינה כדי לחפש בעין.

ככל הנראה גם נראה אפשרות להפעלת יישומי אריחים משולחן העבודה ישירות, תוך אפשרות לדלג בהתאם לשולחן העבודה ובחזרה ליישומים הללו, וכן עיצובים חדשים ושדרוגים ליישומים ראשיים כמו OneDrive, תוכנת ההגנה Windows Defender, התוכנה להפעלת חלונות Windows Activation ועוד.

אבל הכי חשוב תהיה האפשרות להגיע ישירות לשולחן העבודה 'הישן', המקום היחיד בו מוכנים אנשי ה-IT לעבוד. תוספת חשובה אחרת תהיה ככל הנראה היכולת לפתוח בשולחן העבודה גם שולחנות עבודה וירטואליים, וכך ניתן יהיה להגדיר תחנה אחת לכמה משתמשים, או להריץ מספר תרחישים בו זמנית כדי לבדוק ביצועים של אפליקציה חדשה.

עוד אפשרות שמדברים עליה היא השדרוג. השדרוג לחלונות 8 במערכות לא כל כך עובד, צריך לגבות את הכל לפני שמתקינים הכל מחדש. ההערכה היא שמיקרוסופט תציג אפשרות להתקין את חלונות 9 מעל חלונות 7 ו-8 כך שבגמר השדרוג פשוט ניתן יהיה להמשיך לעבוד בדיוק מאותה נקודה בה נמצא המחשב לפני השדרוג, כשכל היישומים והנתונים במקומם במחשב. זה כמובן יקל מאוד על העבודה של אנשי ה-IT.

מיקרוסופט בחרה במפת דרכים שמובילה לכך שבסופו של דבר תהיה מערכת הפעלה אחת לכל המכשירים, כולל טלפונים, והיא תצטרך היום לספק את ההוכחות שמערכת ההפעלה מודעת לסביבת העבודה ויודעת לתפקד בהתאם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ויקטור

    הסיכום מטעה, אין חינם לבעלי ה7 לפי הכתבה רק לבעלי ה8

אירועים קרובים