סקר: רק מנהל אחד מכל חמישה בכירים בישראל מרוצה מתשתית ה-IT של ארגונו

הסקר, שבוצע על ידי חברת המחקר Vanson Bourne בתחילת נובמבר וכלל כ-100 משיבים ישראליים משכבת הניהול הבכירה, פורסם על ידי נט-אפ במסגרת כנס השותפים NetApp Insight 2012 ● מהממצאים עולה, כי המנהלים לא מרוצים מהיכולת של מחלקות ה-IT שלהם לספק בזמן נתונים הדרושים להם לצורך קבלת החלטות עסקיות

רק מנהל אחד מכל חמישה בכירים בישראל מרוצה מתשתית ה-IT של ארגונו – כך עולה מסקר שפרסמה היום (ד') נט-אפ (NetApp), במסגרת כנס השותפים NetApp Insight 2012 המתקיים בדבלין, אירלנד. הסקר, שבוצע על ידי חברת המחקר Vanson Bourne בתחילת נובמבר, כלל תגובות משכבת הניהול הבכירה (C-level) ומקבלי ההחלטות במגוון ענפים במשק. סך הכל השיבו כ-1,400 משתתפים מתשע מדינות – אוסטריה, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, ספרד, שווייץ, בריטניה וישראל, אותה ייצגו כ-100 מנהלים בכירים מחברות גדולות.

עורכי הסקר ביקשו לדעת מה חושבים מנהלים בכירים על הצורך במתן תשובות מהירות על ידי מערכות ה-IT הארגוניות, הערך של המידע עבור אותם בכירים, החסמים בגישה לנתונים וכיצד הם משפיעים על תהליך קבלת ההחלטות. מנתוני הסקר עולה, כי המנהלים לא מרוצים מהיכולת של מחלקות ה-IT שלהם לספק בזמן נתונים הדרושים להם לצורך קבלת החלטות עסקיות.

דייוויד גינג'ל, סגן נשיא לשיווק ופיתוח עסקי באזור EMEA בנט-אפ, מסר לאנשים ומחשבים את סיכום התשובות שמסרו הבכירים הישראליים. השאלה הראשונה אותה נשאלו הבכירים היתה מידת הסכמתם לקביעה, כי "בכל שנה מקבלי ההחלטות חשים שהם נדרשים להחליט מהר יותר". הרוב המוחלט הסכים עם טענה זו – 96% מהבכירים הישראלים השיבו בחיוב לעומת הממוצע הכלל אירופי, שעומד 61%.

אף לא אחד ממקבלי ההחלטות בישראל סבר שהמערכת שלו מאפשרת לו לקבל תוצאות בזמן אמת. גם בעולם הממוצע לא היה גבוה, כאשר רק 10% חושבים כך. ההשלכות של חוסר היכולת להשיג את המידע הדרוש בזמן אמת הן חמורות. כך, 48% מהבכירים טענו, כי הם מאחרים בתגובה לשוק, 41% אפילו חוו ירידה בהכנסות ו-34% איבדו לקוחות קיימים.

לשאלה "האם אתה מאמין שתשתית ה-IT הנוכחית גמישה מספיק ומאפשרת מענה טוב לתמיכה בתהליך קבלת החלטות ברמה בכירה?", קבעו 21% מהמשיבים, כי הם מרוצים מהתשתית בארגון שלהם. המשמעות היא, כי 79% מהמשיבים רואים צורך בשיפור תשתית ה-IT. במילים אחרות, רק מנהל אחד מכל חמישה מרוצה מתשתית ה-IT של ארגונו.

71% מהמנהלים השקיעו או מתכננים להשקיע בתחום ה-IT כדי לשפר את התגובה העסקית. 61% ישקיעו בווירטואליזציה, ענן ותשתיות שונות שיינתנו כשירות, זאת לעומת ממוצע של 41% בכלל המדינות. 59% ישקיעו בכלים לגישה מרחוק לנתונים – קצת יותר מהממוצע העולמי, שעומד על 51%. 42% מהמשיבים הישראליים ישקיעו בפלטפורמות מדיה חברתית – כמעט פי שניים מהממוצע העולמי, 24%.

73% דיווחו שכאשר הכניסו טכנולוגיות כאלו הם חוו האצה משמעותית בתהליך קבלת ההחלטות. הטכנולוגיות שהשפיעו הכי הרבה היו מיחשוב ענן (39%), והיכולת לגשת ליישומים שאינם רק דואר אלקטרוני מטלפונים חכמים וטאבלטים. באשר לשאלה האם הדרך שבה הארגון שלך שומר ומאחסן נתונים משפיעה על השימוש בנתונים ברמת ההנהלה, השיבו 62% מהמשיבים בחיוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים