VMware השיקה את vCloud Suite 5.1 – פתרון למרכזי נתונים פיזיים בווירטואליזציה מלאה

גרסה 5.1 של vCloud Suite, שהושקה במסגרת כנס VMworld 2012, היא הראשונה שמבוססת על תפיסת Software Delivered Data Center החדשה ● הפתרון משלב את טכנולוגיית הווירטואליזציה שלVMware , תשתית ענן ויכולות ניהול במערכת אחת ● פול מריץ, מנכ"ל VMware היוצא: "אנו עושים היום צעד נועז לקראת ייעול מערך ה-IT, ומציעים ללקוחות את כל מה שהם צריכים בכדי לבנות, להפעיל ולנהל את סביבת הענן שלהם באמצעות תוכנה"

30/08/2012 17:50

VMware חשפה את vCloud Suite 5.1 – הגרסה החדשה של פתרון מרכזי הנתונים מבוססי התוכנה שלה ולניהול תשתיות הענן. את ההכרזה ערכה החברה בכנס הלקוחות והשותפים השנתי, VMworld 2012, שנערך בסן פרנסיסקו, קליפורניה, בהשתתפות יותר מ-20 אלף מקצועני מיחשוב.

גרסה 5.1 של vCloud Suite היא הראשונה שמבוססת על התפיסה החדשה של SDDC (ר"ת Software Delivered Data Center) שיצרה VMware. הפתרון משלב את טכנולוגית הווירטואליזציה שלVMware , תשתית ענן ויכולות ניהול מתקדמות במערכת אחת, באופן המפשט את אימוץ טכנולוגיית הענן ביעילות, תוך שיפור הגמישות התפעולית של ארגונים בכל גודל.

"VMware ושותפותיה העסקיות עושות היום צעד נועז לקראת ייעול מערך ה-IT, ומציעות ללקוחות את כל מה שהם צריכים בכדי לבנות, להפעיל ולנהל את סביבת הענן שלהן באמצעות תוכנה. החברה מספקת את הפתרון האופטימלי למרכזי מיחשוב להרצת כל סוגי האפליקציות, ומציגה את הארכיטקטורה החדשה ליישום ולאימוץ מיחשוב הענן", אמר על במת הכנס פול מריץ, נשיא ומנכ"ל VMware העולמית, שיסיים את תפקידו בסוף השבוע. מריץ, שיעבור לשמש כ-CTO של EMC – החברה האם של VMware, יפנה את מקומו לפט גלזינגר – ה-COO של EMC ומעתה מנכ"ל VMware.

פול מריץ, מנכ"ל VMware היוצא והחל מהשבוע הבא ה-CTO של EMC. צילום: פלי הנמר

על פי מומחי VMware, מרכזי נתונים מבוססי תוכנה מספקים הבטחה למיחשוב ענן גמיש, מהיר, יעיל ואחראי לשירותי IT בעזרת הרחבת יתרונות הווירטואליזציה לכל תחום במרכזי המיחשוב: מיחשוב, אחסון, רשתות ושרותי האבטחה הקשורים להם. ארכיטקטורת מרכזי הנתונים מבוססי התוכנה, מסבירים בחברה, מפשטת ומצמצמת את שכבת החומרה ובכך מפעילה תהליכים אוטומטיים המאפשרים הקצאה אוטומטית בטוחה ויעילה על פי צרכי היישום. ארגונים המנצלים את יתרונות מרכזי הנתונים מבוססי התוכנה, יכולים להשתמש במרכזי נתונים וירטואליים אישיים (Virtual Data Center) עם אוסף מבודד לוגית של כל משאבי המיחשוב הווירטואלי, האחסון, הרשתות והאבטחה אליהם הם מורגלים.

סטיב הרוד, ה-CTO של VMware. צילום: פלי הנמר

ביצועי-על של VM במהדורה החדשה: כל מכונה וירטואלית תומכת ב-64 מעבדים - גידול של 100%, וגם ב-100 מיליון IOPS, מה שעד עתה ביצע המחשב הפיזי המארח את כל הווירטואליים. צילום: פלי הנמר

"ה-IT דורש כיום מארגונים להשתמש בגישה כוללת לתכנון, בניה ותפעול התשתיות שלהם, בעיקר בתקופה זו בה אנו עוברים לעידן מיחשוב הענן", אמר סטיב הרוד, ה-CTO של VMware. לדבריו, פתרון VMware vCloud Suite נעשה לפתרון הראשון למרכזי נתונים מבוססי תוכנה, על ידי תכנון מחדש של כל שכבות התשתית במרכזי הנתונים והפיכתם לשירות מבוסס תוכנה. הפתרון מפשט את הפעילות תוך אבטחת רמת שרות ליישומים רגילים וגם ליישומים עתירי משאבים הקריטיים ביותר לארגון. הפתרון משלב את כל המרכיבים הדרושים ללקוחות להקמה, תפעול וניהול תשתיות ענן – וירטואליזציה, שרותי מרכזי מיחשוב מבוססי תוכנה, הרשאות מבוססות מדיניות ארגונית, התאוששות מאסון (DR) וניהול ותפעול יישומים".

VMware vSphere 5.1 תומך במכונות וירטואליות (VM) עם עד 64 מעבדים וירטואליים – שדרוג משמעותי לעומת 32 מעבדים עד כה. על מנת לשמור על פעילות המכונות הווירטואליות במשך 24 שעות, שיפרה VMware את VMware vMotion, כך שיאפשר נדידה בזמן אמת של מכונות וירטואליות ללא צורך באחסון משותף. בנוסף, מציע הפתרון גם את VMware vSphere Data Protection – לגיבוי ושחזור של המכונות הווירטואליות, את VMware vSphere Replication – להגנה מאסון ואת VMware vShield Endpoint – לאבטחה של המכונות הווירטואליות.

VMware מתאימה עצמה להובלת השוק באספקת פתרונות של מרכזי נתונים מבוססי תוכנה ברמת התשתיות, דרך טיפול ביישומים החדשים בעולם ה-Big Data ועד ניהול נכון של גישת המשתמשים למרכזי הנתונים. לא עוד רק עם PC, אלא על מבחר מכשירים ניידים. המערכות שהיא מציעה ינהלו שלוש שכבות אלה: תשתיות, יישומים וגישת משתמשים. צילום: פלי הנמר

VMware vCloud Director 5.1 משמש לאספקת מרכזי מיחשוב וירטואליים תוך דקות. בליבו של פתרון ה-VMware vCloud Suite ניתן למצוא סט שירותים למרכזי מיחשוב מבוססי תוכנה העונים לעיקרון הווירטואליזציה של הפשטה, ריכוז ואוטומציה של הדומיינים של האחסון, הרשתות, האבטחה וזמינות. VMware vCloud Director מנצח על ההרשאות של שירותים אלה במטרה לספק מרכזי נתונים וירטואלי מלא (VDC) היכולים להיות מוכנים לצריכה תוך דקות. VMware vCloud Director 5.1 כולל שיפורים משמעותיים של יכולות הרחבה המאפשרים תמיכה ב-VDC גמיש המפתח קלסטרי VMware vSphere מרובים ועד ל-30 אלף מכונות וירטואליות. VMware vCloud Director מציע API משופר ומסגרת הרחבה המאפשרת ללקוחות להתחבר למגוון רחב של שירותי תשתיות של צד שלישי, הנמצאים בשוק.

עם השקתה של vCloud Suite, הוצג גם VMware vCloud Networking and Security 5.1 – פתרון אבטחת רשתות מבוססות תוכנה, הפונה לאחד המחסומים להשגת מהירות במיחשוב ענן. הפתרון יאפשר יצירה דינאמית של רשתות ושירותים וירטואליים עצמאיים מהרשת הפיזית ומהחומרה.

ההגדרה המדויקת והמטרה של SDDC: וירטואליזציה של כל התשתיות המונפקות כשירות, והשליטה במרכזי נתונים אלה ממוחשבת לחלוטין. צילום: פלי הנמר

השיטה ל-SDDC: הפשטה מלאה, איגום ואוטומציה של כל רכיבי המיחשוב ממערכות ההפעלה חלונות ולינוקס, דרך בסיסי הנתונים, יישומים קריטיים ועד מערכות מיחשוב עתירות ביצועים. VMware תנהל את המעבדים, האחסון, הרישות והאבטחה. צילום: פלי הנמר

vCenter Site Recovery Manager 5.1 מיועד להתאוששות מאסון באופן אוטומטי לכל יישום. כדי להבטיח זמינות והתאוששות מהירה של יישומים הפועלים במרכזי מיחשוב מבוססי תוכנה, vCenter Site Recovery Manager 5.1 מפשט את תכניות ההתאוששות מאסון ומבטיח תוכנית פעולה להתאוששות בעזרת מבחנים אוטומטיים. VMware vCenter Site Recovery Manager 5.1 יכול לתמוך גם בנדידת מרכז נתונים והימנעות מאסון. הוא משתלב עם שכפול VMware vSphere ועם טווח רחב של טכנולוגיות שכפול משותפיה העסקיים של VMware.

השירותים הבסיסיים, אותם הופכת VMware לשירותים מתקדמים מבוססי תוכנה כחלק מחבילת הענן החדשה, הם שירותי אחסון, שירותי רשת ואבטחת מידע, שירותי זמינות והמשכיות עסקית. שירותים אלו רצים על חומרה סטנדרטית (x86) ומספקים את רמת השירות והביצועים המתאימה ביותר לכל שרת או יישום. חבילות הענן החדשות כוללות גם את התשתית הווירטואלית ומגוון מוצרים מתיק מוצרי ניהול הענן של VMware. החבילות החדשות משווקות על פי רישוי מבוסס מעבדים בלבד, ללא מגבלות זיכרון וליבות.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לוועידת CloudCon 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים