לראשונה: בזק פרסמה דו"ח אחריות תאגידית

הדו"ח, שבזק ערכה בעצמה, מכסה את כלל הפעילויות של החברה בתחום זה, בהם ממשל תאגידי, קוד אתי והטמעתו, זכויות עובדים והעסקה הוגנת, דיאלוג עם הלקוחות, מדיניות סביבתית ותרומה לקהילה ● מהתוצאות עולה שמערכת היחסים של בזק מול לקוחותיה מושתתת על שקיפות והגינות צרכנית ושה-NGN ידידותי לסביבה ● החברה מתכוונת לפרסם דו"ח אחריות תאגידית מדי שנתיים

בזק פרסמה בראשונה דו"ח אחריות תאגידית, המכסה את כלל הפעילויות של החברה בתחום זה, בהם ממשל תאגידי, קוד אתי והטמעתו בבזק, זכויות עובדים והעסקה הוגנת, דיאלוג עם הלקוחות, מדיניות סביבתית ותרומה לקהילה. הדו"ח עוסק בשנת 2010 וקיבל את אישור ארגון ה-GRI העולמי, שנחשב למוביל בתחום הסטנדרטיזציה של דו"חות אחריות תאגידית.

בדו"ח מפרטת בזק את מערכות היחסים שלה עם כלל בעלי העניין, בין היתר העובדים, הלקוחות, הספקים, בעלי המניות, הרגולטור והקהילה. כך, לדוגמה, הדו"ח מציין שמערכת היחסים של בזק מול הלקוחות שלה מושתתת על שקיפות והגינות צרכנית. בנוסף, הדו"ח מפרט את תרומתה של בזק לאיכות הסביבה במסגרת פרויקט ה-NGN – רשת התקשורת שהחברה פורסת בימים אלה.

גיא הדס, דובר בזק ומנהל האחריות התאגידית של החברה, אמר לאנשים ומחשבים, כי "שמחנו לגלות שמאמצינו להיות ירוקים יותר נשארו פרי בהיבטי החתימה הפחמנית של החברה, צריכת החשמל שלה וצמצום הקרינה. כך, לדוגמה, גילינו שתוצאותיו של פרויקט ה-NGN טובות מבחינה סביבתית. זהו בפירוש פרויקט ירוק, המביא לחיסכון בחשמל. אנחנו סוגרים במסגרתו מרכזיות ישנות, שצורכות חשמל רב, ומתקינים במקומם ארונות תקשורת בקרנות רחוב, שצורכים פחות חשמל. בנוסף, בזק מפנה נדל"ן בערים, התופס מקום. כמו כן, עצם הבאת פס אולטרה רחב מאפשר יותר חיים אינטרנטיים: פחות אנשים מגיעים לעבודה במכונית ועובדים מהבית".

הדס ציין שפרסום דו"ח האחריות התאגידית "הוא חלק ממהלך ממושך ועקבי לשיקוף ביצועי בזק בתחום זה ומשיפור מתמיד במדדים הכלולים באחריות התאגידית. הצבנו יעדים ארוכי טווח לשיפור בכל מדדי האחריות התאגידית, ולמעשה – אנחנו מבצעים זאת בשלוש השנים האחרונות".

"אחריות תאגידית הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהפעילות של כל חברה גדולה שמכבדת עצמה ופועלת בקהילה עם ממשקים", אמר. לדבריו, "בבזק הגיעו למסקנה שאחריות תאגידית היא חלק בלתי נפרד מפעילותה למרות שהיא לא נמדדת ברווחים, אך היא עדיין חלק מהפעילות העסקית שלה".

הדס הוסיף, כי "הדו"ח נועד לייצר תמונה ברורה ועדכנית עבור כלל מחזיקי העניין בחברה ומציב יעד מתמיד לשיפור. נוכחנו לדעת שאנחנו מאוד טובים בכל ההיבטים בתחום, אף על פי שלא מדדנו אותם עד כה". יחד עם זאת, הוא אמר, כי "ננסה לשפר את כל אחד מהסעיפים".

הדו"ח של בזק הינו ברמת דיווח B של ה-GRI. החברה מתכננת לפרסם את הדו"ח באופן קבוע מדי שנתיים ולהציג בו במפורט את פעילותה של בזק בתחומי האחריות התאגידית. בזק כתבה את הדו"ח בליווי חברת הייעוץ דלויט-ברייטמן-אלמגור-זוהר.

יצוין, כי בזק משתתפת גם במדד "מעלה", שבוחן את נושא האחריות התאגידית בישראל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים