יבמ הציגה פתרונות טכנולוגיים חדשים לעיר העתיד

סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ביבמ ומנהל חטיבת המערכות שלה, הציג בכנס Pulse2011 שורה של פתרונות לניהול ערים מודרניות ובניינים חדשים, כמו גם לאיסוף וניהול כמויות עצומות של מידע ● בנוסף, הוא אמר שאין לענק הכחול עניין להתחרות בגוגל באמצעות מחשב העל החדש, שניצח את אלופי האלופים של שעשועון הידע ג'פרדי

01/03/2011 10:05

"יבמ (IBM) לא מתכוונת להתחרות בגוגל (Google) באמצעות היכולות שהיא חשפה עם מחשב העל ווטסון (Watson)", כך אמר סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת המערכות של הענק הכחול, בכנס Pulse2011 שעורכת החברה בימים אלה בלאס-ווגאס, בהשתתפות 7,000 בני אדם. לדבריו, "כל אחת מהחברות מצליחה בתחומים שלה, ואין לנו כל כוונה להתחרות בגוגל או להציע תחליף לגוגל".

הוא ציין, כי טכנולוגיית ווטסון – מחשב שהצליח באחרונה להתגבר על מתחריו האנושיים בשעשועון ג'פרדי (Jeopardy) – תהיה זמינה ושמישה בקרוב ללקוחות הענק הכחול. לדבריו, "כבר בימים אלה יבמ עובדת עם כמה וכמה ארגונים, בעיקר בסקטורים הרפואי והצבאי, להפיכת טכנולוגיית ווטסון למסייע אישי של כל רופא". שירות זה ייקרא ד"ר ווטסון, על שם עוזרו הנאמן של שרלוק הולמס.

החברה חשפה במסגרת הכנס שורה של פתרונות לניהול ערים מודרניות ובניינים חדשים, כמו גם לאיסוף וניהול כמויות עצומות של מידע. המשתתפים בכנס אף עסקו המשתתפים אף בשאלה כיצד המשאבים הללו ניתנים לשימוש הן בעזרת טכנולוגיה מסורתית – מיינפריים או רשתות מחשבים – והן במתודולוגית מיחשוב ענן.

מילס הציג לקהל כיצד שימוש נבון במחשב Z-Enterprise  מאפשר לכל ארגון ליהנות מהיכולות והמשאבים שלו במסגרת ענן ציבורי ופרטי כאחד. במקום להשתמש בעשרות שרתים, חדרי מחשבים, מיזוג, חשמל ותשתיות כבלים, יכול הארגון להשתמש בענן פרטי אחד, שמאפשר גישה מהירה וזמינות גבוהה לכל מידע שהוא צריך.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים אמר מילס, כי "בניינים חכמים יהפכו לסחורה עוברת לסוחר, ובזכות הפתרונות החדשים של יבמ, יותר ויותר בניינים יהפכו לחכמים ויצליחו לסייע לדיירים הגרים ועובדים בהם לחיים נוחים יותר, חסכוניים יותר ובעיקר להשתמש במשאבי הבניין ולנצל אותם באופן יעיל יותר. פתרונות אלה מותאמים הן לבניינים קיימים והן לבניינים חדשים, שנבנים כעת". הוא הוסיף, כי "מדובר בחיסכון של יותר מ-40% בעלויות ובהוצאות תחזוקת הבניינים".

עוד אמר מילס, כי "העיר החדשה תאפשר לתושביה ליהנות מרמת חיים ומאיכות חיים משופרת. גם רמת השירות שהתושבים יקבלו מהנהלת העיר וגם החיים עצמם יהפכו לנוחים וקלים יותר".

לדבריו, עירייה ממוצעת שתעשה שימוש בטכנולוגיית העיר החדשה תגיע לחיסכון של עשרות אחוזים בהוצאות התפעול, מאחר שהמערכות של יבמ מתחברות לכל האספקטים התפעוליים של העיר. החיבור מאפשר אינטגרציה מלאה בין כל המרכיבים החיוניים לקיומה, ציין.

טכנולוגיה שעוזרת בכיבוי שריפות

העיר החדשה על פי יבמ תאפשר לא רק תיאום וסינכרון בין הרשויות השונות, אלא עשויה אף להציל חיים. לדוגמה, במקרה של שריפה בבית ברחוב מסוים – תישלח באמצעות הטכנולוגיה של הענק הכחול הודעה מיידית הן למכבי האש והן למשטרה. במקביל, יועבר לכוחות הביטחון מידע אודות התושבים הגרים באזור האסון – בכמה תושבים מדובר ואף מי מהם אמור להיות בבית באותו הזמן – להציע את דרכי הגישה המהירות ביותר לאזור ועוד. בנוסף, במהלך ההגעה של כוחות ההצלה והביטחון לאזור, תאפשר המערכת שליטה מלאה ב-"גל הירוק" של הרמזורים שרכבי כוחות הביטחון עוברים דרכם, ובכך לווסת את התנועה הרחק מהאזור, על מנת לפנות אותו מתנועה מיותרת. כמו כן,  יוגבר זרם המים לאזור, על מנת לאפשר למכבי האש להשתמש בהם לכיבוי. ואם לא די בכך, המערכת תדע להזהיר את התושבים באזור בזמן אמת ולהציע להם דרכי מילוט ממנו על מנת שלא ייפגעו בעצמם. המערכת אף מחוברת לבתי חולים ותאפשר להם לקבל מידע כמעט בזמן אמת אודות הפגיעות שמהן סובלים האזרחים המפונים, בכמה אזרחים מדובר ומתי הם אמורים להגיע .

על פי יבמ, המערכת נועדה לסייע לא רק בזמן אסון, אלא גם בפעולות יומיומיות, למשל ניהול ויסות נכון של מערכת פינוי האשפה. בכל מיכל אשפה של בניין יהיו חיישנים שידווחו למערכת כאשר הוא עומד להתמלא ולהפנות לשם את מכוניות פינוי האשפה. אם פנס רחוב יפסיק לעבוד, למשל, המערכת תקבל על כך התראה מיידית ותוציא הוראת ביצוע לאנשי חברת החשמל המקומית.

הבניין החכם

במסגרת הבניין החכם של יבמ, לכל דייר יש אתר אינטרנט משלו ובו יוצגו כל הנתונים שהוא השתמש בהם, ברמת המשאבים, למשל: החשמל והמים שהוא צרך. כמו כן, הוא יוכל לראות באתר כמה הוא ניצל את משאבי הבניין עצמו, כגון: מקומות חניה ושימוש במעלית. על פי הענק הכחול, כל אלה עוזרים לתכנן ולנצל את המשאבים של הבניין טוב יותר.

בנוסף, למשל, כשמי מהדיירים בבניין ייצאו לחופשה של שבוע, תדע המערכת שאין צורך לנקות את חלונות הדירה שלו מבחוץ, אולם מאידך, יום לפני חזרתם מהחופשה היא תזמין צוות שידאג לנקותם. כמו כן, מנהל הבניין יוכל לווסת את כמות האנרגיה שהדירה שלהם צריכה בעת שהם אינם לעומת כשהם נמצאים בה.

המערכת אף תדע לספק מידע בכל רגע נתון האם יש בבניין מקומות חנייה פנויים, לנצל ולתכנן את זמינות המעליות בבניין בהתאם לעומס המתוכנן.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גל

    שליטה במערכת הרמזורים ? האפליקציה (כלומר IBM) יידעו מתי אני בד"כ בבית? זה מזכיר לי קצת את סקיינט משליחות קטלנית

אירועים קרובים