יצרנית כלי הטיס החשמליים אייר גייסה 23 מיליון דולר
כלי הטיס של החברה, מסוג eVTOL, ממריאים ונוחתים אנכית, ומיועדים לשימושים מאוישים ובלתי מאוישים ● קרן אנטרי קפיטל הובילה את הסבב והמשקיע הוותיק ד"ר שמואל חרל"פ השתתף בו
חברת הסטארט-אפ הישראלית אייר, יצרנית כלי טיס חשמליים מסוג eVTOL, שממריאים ונוחתים אנכית, לשימושים מאוישים ובלתי מאוישים, הודיעה היום (ד') על גיוס של 23 מיליון דולר בסבב A. הגיוס הובל על ידי קרן אנטרי קפיטל והשתתף בו המשקיע הוותיק ד"ר שמואל חרל"פ.
ההשקעה תשמש להרחבת הפעילות של אייר בארצות הברית, להאצת ייצור כלי הטיס שלה, להגדלת כוח האדם ולתמיכה בכמות ההזמנות ההולכת וגדלה.
אייר הוקמה ב-2018 על ידי חן רוזן, רני פלאוט, המשמש כמנכ"ל החברה, ונתנאל גולדברג. היא מעסיקה כ-50 עובדים, מתוכם 45 בישראל. יש לאייר מתקני פעילות וייצור בכפר יונה ומרכז פעילות בפלורידה, ארצות הברית. היא פועלת גם מול לקוחות וספקים בשווקים בינלאומיים נוספים.
באייר אומרים שהגיוס מגיע בתקופה של ביקוש עולמי גובר לכלי טיס המאפשרים ניידות אווירית מתקדמת. הביקוש גדל בין היתר על רקע הוראה שפרסמה באחרונה ממשלת ארצות הברית, שמעודדת את ייצורם ושילובם של כלי טיס מסוג eVTOL. אייר מפעילה אתר טיסות ניסוי בארצות הברית, שעונה לרגולציה של רשות התעופה הפדרלית (ה-FAA), ופועל בשיתוף עם תוכנית Agility Prime של חיל האוויר האמריקני.
כלי טיס דו מושבי מאויש לטיסה אישית
החברה מפתחת גם את Air One – כלי טיס דו מושבי מאויש לטיסה אישית, שזכה באחרונה למסלול רגולטורי ברור להסמכה כ־LSA (ר"ת light sport aircraft), בעקבות עדכון תקנות המוזאיק של ה-FAA. באייר אומרים כי הכלי משלב בין ביצועים גבוהים, נגישות, נוחות ובטיחות. העיצוב של הכלי מותאם מהייסוד לדרישות התקינה המחמירות של הרשות.

כלי הטיס של אייר. צילום: יח"צ
בשנה הקרובה צפויה אייר לספק כ-15 מטוסי מטען ללקוחות בארץ ובחו"ל, ולהיערך לקראת ייצור ואספקה של מעל 2,500 הזמנות מוקדמות לדגם Air One. החברה ממשיכה להרחיב את פעילותה ואת מאמצי ההסמכה בארצות הברית, ובמקביל מרחיבה את כוח האדם הגלובלי שלה.
פלאוט אמר כי "הגיוס הנוכחי מחזק את מעמדה של אייר בתחום הניידות האווירית המתקדמת, ויאפשר לנו לספק ללקוחותינו מוצרים באיכות גבוהה ובלתי מתפשרת". לדבריו, "אנחנו מציגים ביצועים גבוהים תוך תפעול רזה ויעיל, ומגיעים להכנסות משמעותיות בשוק ה-eVTOL. אין לי ספק שעם התמיכה והניסיון של אנטרי קפיטל נוכל להוציא לשוק את הפתרונות שלנו בקצב מהיר יותר".











תגובות
(0)