ארה"ב: משרד המשפטים רוצה להכריז על גוגל כמונופול בתחום נוסף
ה-DOJ לא מסתפק בקביעות שלפיהן גוגל היא מונופול בתחומי החיפוש, הדפדפנים, מערכות ההפעלה הסלולריות והפרסום אונליין, ומבקש מבית המשפט לקבוע שהיא בהגדרה זו גם במערכות הפרסום

משרד המשפטים האמריקני (ה-DOJ) לא מוריד את הכוונות שלו מגוגל: בסוף השבוע נערך דיון מקדמי בבית המשפט המחוזי של מחוז מזרח וירג'יניה לגבי עסקי מערכות הפרסום של גוגל. התיק הזה מצטרף לערעורים שגוגל מגישה על החלטות קודמות של בתי משפט בארצות הברית, שבהן נקבע שעסקי החיפוש והדפדפן שלה, כרום, כמו גם סביבת האנדרואיד והפרסום אונליין, מהווים מונופול – כל אחד בפני עצמו.
גוגל, שלא הצליחה למנוע את קיום המשפט, שמעה שהחל ב-22 בספטמבר יגיעו עורכי הדין של משרד המשפטים לבית הדין כדי לבקש שהוא יקבע שגם מערכות הפרסום של גוגל יוגדרו כמונופול. התובעים אף ידרשו שגוגל תפורק משני הנכסים העיקריים שלה שקשורים לעסקים אלה: המערכת שמשרתת את המפרסמים, DoubleClick for Publishers, וכן Ad Exchange – המערכת שבה מוכרים ורוכשים של מודעות מגדירים את הסכומים שמושקעים בכל אחת מהן לפי אתרים, מיקומים וכדומה.
הנציגים של משרד המשפטים כבר הגדירו שהיעד שלהם הוא ששתי המערכות הללו יופרדו, ושכל אחת מהן תימכר לגוף אחר – כדי למנוע, שוב, את האפשרות להיווצרות של מונופול.
עם זאת, יש לציין שהשופטת, ליאוני ברינקמה, קבעה שהממשלה לא הוכיחה שהרכישה של רשתות פרסום כמו דאבל קליק ו-Admeld על ידי גוגל פגעה בתחרות. אם יש בעיה, ציינה, היא נוגעת בהתנהלות של גוגל ובאופן גילוי המידע.
גוגל: מכירת נכסים – סעד חסר תקדים
עורכי הדין של גוגל טענו כי מכירת הנכסים צריכה לרדת מעל הפרק, וכי בית המשפט צריך להתמקד רק בשינוי האופן שבו החברה מנהלת את עסקים המודעות שלה. דובר מטעם חברת הענק הוסיף כי מכירת נכסים תהיה סעד חסר תקדים במקרה זה, בהתחשב בכך שבית המשפט קבע שהרכישות לא פגעו בתחרות.
"ההצעות של משרד המשפטים לאלץ מכירת את כלי טכנולוגיית הפרסום שלנו חורגות הרבה מעבר לממצאים שעומדים בפני בית המשפט, אין להן בסיס משפטי, והן יפגעו במוציאים לאור ובמפרסמים", אמרה לי-אן מולהולנד, סמנכ"לית לענייני רגולציה בגוגל, לאחר החלטת השופטת.
תגובות
(0)