מדור סטארט-אפים חדש; והפעם: ארבה רובוטיקס

המדור החדש יסקור בכל שבוע חברת סטארט-אפ ישראלית - אחת מאלה שעושות את ישראל לאומת החדשנות ● והפעם: ארבה רובוטיקס, שמפתחת רדאר לנהיגה אוטונומית ומשתפת פעולה עם אנבידיה

קובי מרנקו, מנכ"ל ארבה רובוטיקס.

שם החברה: ארבה רובוטיקס.
שנת יסוד: 2015.
מייסדים: קובי מרנקו, שמשמש כמנכ"ל החברה, ד"ר נועם ארקינד ועוז פיקסמן.

ארבה רובוטיקס עוסקת בפיתוח טכנולוגיות שמשמשות לקידום נהיגה ללא נהג – כלומר, נהיגה אוטונומית. החברה פיתחה שבבים מיוחדים המשמשים לכך. ארבה פיתחה רדאר שמאפשר מערכות תומכות נהיגה בטוחות, וסוללת את הדרך לנהיגה אוטונומית לחלוטין. מערכות רדאר שמבוססות על השבבים של החברה מייצרות תמונה בפירוט גבוה פי 100 ביחס למערכות רדאר אחרות בשוק, ומהוות חיישן חיוני עבור רכב אוטונומי בדרגה +2 ומעלה. הפתרונות שלה מוטמעים בקרב חברות Tier-1 מובילות ויצרניות רכב. משרדי החברה ממוקמים בתל אביב, גרמניה, סין וארצות הברית.

יש לארבה כבר מוצר עובד, ובימים אלה היא משלימה את הייצור ההמוני של השבבים שהיא פיתחה. בנוסף, יש כבר חברות שמייצרות מערכות רדאר על בסיס השבבים של ארבה, כמו סנסראד ו-HiRain.

קבלת החלטות טובות ובטוחות יותר

החברה חתמה על שיתופי פעולה עם חברות שפועלות בתחום, בהן אנבידיה, כדי לשפר את התחבורה החכמה בכבישים, בהתבסס על בינה מלאכותית. בארבה אומרים שזה "יסייע לסלול את הדרך לבטיחות ואוטונומיה של תעשיית הרכב". "שילוב הרדאר של ארבה ופלטפורמת המחשוב לרכב של אנבידיה, Nvidia Drive AGX", מציינים בשתי החברות, "מאפשר עיבוד מהיר וחזק של בינה מלאכותית, המשפרת את מיפוי הנתיב הפנוי לנהיגה". שילוב זה יאפשר נהיגה "ללא ידיים" ויישומי בטיחות בזמן אמת.

הטכנולוגיות המשולבות של ארבה ואנבידיה מאפשרות לרכב האוטונומי קבלת החלטות טובות ובטוחות יותר.

יש לארבה רובוטיקס הכנסות, אך לא מאוד מהותיות. עם זאת, בחברה אומרים כי היא צפויה להכנסות משמעותיות יותר בעתיד – על בסיס שיתופי פעולה כגון זה שיש לה עם אנבידיה. מאז הקמתה, ארבה גייסה 218 מיליון דולר, והשבבים שלה מיועדים לשוק עם פוטנציאל של מיליארדי דולר, שכולל יצרניות רכב, לרבות משאיות ורכבים מסחריים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים