האם ברודקום תרכוש את זיסקיילר ב-38 מיליארדי דולרים?

זיסקיילר - הפועלת בעולם אבטחת הענן - מספקת פלטפורמה מקיפה אשר מאבטחת את גישת המשתמשים ליישומים ולרשת ● הרכישה, אם תתממש, מדגישה את מחויבותה של ברודקום להמשיך ולחזק את מעמדה בשוק אבטחת הסייבר

לפי הדיווחים, ברודקום מעוניינת לרכוש אותה בגלל פלטפורמת Zero Trust Exchange שלה. זיסקיילר.

כחלק מאסטרטגיית ההתרחבות האגרסיבית שלה, ברודקום (Broadcom) פצחה במגעים לרכישת Zscaler – ענקית אבטחת הענן – תמורת 38 מיליארדי דולרים; כך דווח Cyber Sec מבית Cyber’s Substack.

המחיר מייצג פרמיה של 45% יותר ממחיר הסגירה של זיסקיילר ביום ו' האחרון. הרכישה, אם תתממש, מדגישה את מחויבותה של ברודקום להמשיך ולחזק את מעמדה בשוק אבטחת הסייבר.

זיסקיילר, הפועלת כאמור בעולם אבטחת הענן, מספקת פלטפורמה מקיפה, המאבטחת את גישת המשתמשים ליישומים ולרשת. שינוי תצורת העבודה בעידן הפוסט-קורונה והפיכת העבודה מרחוק ל"נורמלי החדש", יצרו מצב בו משטח התקיפה הפוטנציאלי גדל ולפיכך כולם חשופים יותר לאיומים ברמת הרשת. בנוסף, לא לכל הלקוחות יש פתרונות אבטחה בענן, אלא פתרונות הדורשים תחזוקה שאינם מעודכנים. לנרכשת יש פלטפורמה לתחום, Zscaler Zero Trust Exchange, וזו מאפשרת לארגונים גלישה מאובטחת מכל מקום, עם גישה מאובטחת למערכות ולמשאבי החברה, היכן שהם נמצאים – בדאטה סנטר הפרטי ובעננים השונים. לפלטפורמה יש יכולות נוספות, ובהן: מניעת דליפת מידע – DLP, פיירוול כ-שירות, VPN כ-שירות, ועוד. המערכת, המספקת אבטחה בענן בעזרת יותר מ-150 דאטה סנטרים הפזורים ברחבי העולם, מאפשרת גלישה מאובטחת מכל מקום, בלא חומרה ובלא צורך בהתקנת Agent בכל תחנת קצה.

Zscaler – מובילה בתחום אבטחת הגישה לרשת

לפי חברות המחקר, החברה פועלת בעולמות הגישה לרשת והיא מהמובילות את השוק בתחום זה 13 שנים. הנרכשת העתידית מתהדרת בכך שעם פריסת העננים שלה בעולם, היא מספקת ללקוחות ביצועים משופרים בתחומי האבטחה, הקישוריות, התעבורה וצמצום זמני השיהוי. עוד היא עונה לאתגר אבטחה חדש: הצורך באבטחה היברידית, משולבת, של מערכות באון פרם ובענן לסוגיו.

ל-זיסקיילר שהוקמה ב-2007 יש 6,500 לקוחות ארגוניים, שיותר משליש מהם נמצאים ברשימת פורצ'ן 500. המערכת שהיא מציעה, מאפשרת מניעת תקיפות וקבלת התרעות במגוון דרכים.

אנליסטים ציינו כי "רכישת זיסקיילר מהווה מהלך אסטרטגי עבור ברודקום, המרחיב ומשלים את נכסי אבטחת הסייבר שלה ומספק פתרון אבטחת ענן חדשני, המוערך בתעשייה. הרכישה תשפר את היצע הפתרונות מקצה לקצה בעולם האבטחה של ברודקום, עם מענה לאתגרי האבטחה הייחודיים בעידן הענן, וכן מסגרת איתנה להגנה על הנכסים הדיגיטליים של הלקוחות הארגוניים".

אנליסט אחר ציין כי "באמצעות רכישותיה האסטרטגיות, רכישת VMware מהווה עדות עדכנית לשאיפתה של ברודקום לשלוט במגזרי התוכנה הארגונית ואבטחת הסייבר. המהלך הכין את הקרקע לרכישה גדולה נוספת: זיסקיילר.

רכישת VMware כבר החלה לעצב מחדש את נוף התוכנה הארגונית, ורכישה מוצלחת של זיסקיילר תדגיש עוד יותר את מחויבותה של ברודקום להרחיב את טביעת הרגל שלה בתחום אבטחת הסייבר. כאשר – ואם – תיסגר רכישת זיסקיילר, ברודקום תפתיע שוב את השוק, ותמצב את עצמה כמובילה – הן בתחום התוכנה הארגונית והן בתחום אבטחת הסייבר. הרכישה לא רק תסמל ניצחון אסטרטגי גדול עבור הוק טאן, מנכ"ל ברודקום, אלא גם עשויה לעצב מחדש את השוק, עם שילוב של פתרונות של שבבים, תוכנה ואבטחת סייבר".

רכישת VMware - העסקה הדומיננטית בשוק שביצעה ברודקום.

רכישת VMware – העסקה הדומיננטית בשוק שביצעה ברודקום.

הרכישות של הרוכשת ושל הנרכשת

ווי-אנקור מקבוצת חילן מטמיעה את פתרונות הנרכשת בארץ. במרץ השנה זיסקיילר רכשה את אבאלור (Avalor) הישראלית ב-350 מיליון דולר. הייתה זו הרכישה השלישית של זיסקיילר בישראל, ודריסת רגל ראשונה של הענקית בתחום ה-Data Fabric, שבו אבאלור פועלת – לסיווג, זיהוי וניתוח מידע על כלל נכסי הנתונים של הלקוח הארגוני – ממקורות שונים, ואז לשילובם.

זיסקיילר רכשה גם את קנוניק, בפברואר 2023, בכ-50 מיליון דולר. קנוניק מפתחת פלטפורמה לניהול יישומים ארגוניים, שמאפשרת להגן על אפליקציות מפני איומי סייבר. באפריל 2021 היא רכשה את טראסטדום תמורת כ-40 מיליון דולר.

במאי 2022 ברודקום רכשה את VMware תמורת 61 מיליארד דולר, לצד חוב בסך שמונה מיליארד ד' של ענקית הווירטואליזציה. דונאלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר, מנע ב-2018 מברודקום לממש את רכישת המתחרה שלה בעולם השבבים, קוואלקום, תמורת 117 מיליארד דולר – בנימוק של "ביטחון לאומי".

בשנים האחרונות הרחיבה ברודקום את פעילות הרכישות שלה, ולה יש שני מותגי-על לשעבר: CA וסימנטק. ענקית התשתיות והאבטחה נרכשה ב-2018 תמורת 18.9 מיליארד דולר, ואילו ענקית האבטחה פוצלה, וחלק ממנה נרכש על ידי ברודקום תמורת 10.7 מיליארד ד' – ב-2019. ברודקום מכרה את עסקי השירותים של סימנטק לאקסנצ'ר שישה חודשים לאחר מכן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים