"אחרי שהכל ייגמר, יהיה פה בייבי-בום של השקעות וחברות חדשות"

"מהפכת הבינה המלאכותית פותחת הזדמנות ענקית לאומת הסטארט-אפ", כך אמר בועז מעוז, מנכ''ל גוגל קלאוד ישראל, בכנס השנתי של ענקית הענן, שהתקיים היום באקספו תל אביב

בועז מעוז, מנכ''ל גוגל קלאוד ישראל, בכנס השנתי של ענקית הענן.

"ענף ההיי-טק הישראלי ממשיך להציג תוצאות: ברבעון הראשון השנה ההיי-טק גייס 1.8 מיליארד דולר, יותר מאשר ברבעון הרביעי של 2023, וזה גם גידול משמעותי למול הרבעון הראשון של אותה השנה. מאז ה-7 באוקטובר, היו 220 סבבי השקעה פרטיים, עם סך השקעות של 3.1 מיליארד דולר. מהפכת הבינה המלאכותית פותחת הזדמנות ענקית לאומת הסטארט-אפ. הסביבה העסקית בישראל, השילוב הייחודי של יזמות ומומחיות טכנולוגית, הופכים את המדינה למובילה בפיתוח של חידושים פורצי דרך, שיתרמו לשינוי משמעותי. תרשו לי לחזות: אחרי שהכל ייגמר, יהיה פה בייבי-בום של השקעות, בייבי-בום של חברות חדשות שיווצרו", כך אמר בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד (Google Cloud) ישראל.

מעוז דיבר בפתח הכנס השנתי של ענקית הענן, Google Cloud Summit. הכנס נערך היום (ה') באקספו תל אביב, בהשתתפות אלפי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

הכנס השנתי של ענקית הענן, Google Cloud Summit 2024 באקספו תל אביב.

הכנס השנתי של ענקית הענן, Google Cloud Summit 2024 באקספו תל אביב. צילום: תומר פולטין

"לפני כשנה וחצי", אמר מעוז, "עמדתי על הבמה הזו, באירוע ההשקה של ה-Region (אזור) החדש של גוגל קלאוד בישראל. זה היה מרגש במיוחד – היינו הראשונים. בחלוף הזמן מאז, אנחנו רואים את ההשפעה הגדולה של המהלך על העסקים שלנו, על החדשנות בישראל, ובכל המגזרים".

"הסביבה העסקית בישראל, השילוב הייחודי של יזמות ומומחיות טכנולוגית, הופכים את ישראל למובילה בפיתוח של חידושים פורצי דרך, שיתרמו לשינוי משמעותי", ציין מעוז. "נמשיך להיות שותף משמעותי ללקוחות, ונלווה אותם במסע החדשנות שלהם. בחמש השנים האחרונות, הגדלנו משמעותית את הצוות המקומי שלנו, כדי לתמוך בצרכי הלקוחות. אנחנו ממשיכים לתמוך בחברות הסטארט-אפ המקומיות, באמצעות תוכניות ייחודיות. לפני כחצי שנה הקמנו צוות חדש, שמוקדש להצמחת חברות הזנק בתחילת דרכן. העמקנו גם את התמיכה בסטארט-אפים בשלבים מתקדמים יותר, כדי לענות על צרכי חברות ההיי-טק. אנו עובדים עם מגוון לקוחות מהמגזר הציבורי והפרטי – מבנקאות ועד בריאות, קמעונאות, ממשלה וחינוך. אלה בוחרים בנו מדי יום כשותף הענן המרכזי שלהם".

הכנס השנתי של ענקית הענן, Google Cloud Summit 2024 באקספו תל אביב.

הכנס השנתי של ענקית הענן, Google Cloud Summit 2024 באקספו תל אביב. צילום: תומר פולטין

"בינה מלאכותית היא הדרך לענן"

"גוגל קלאוד", ציין מעוז, "עוזרת לחברות לצלוח את הטרנספורמציה הדיגיטלית ולהיות מובילות AI בתעשייה שלהן. זו המהפכה הבאה של הענן – בינה מלאכותית היא הדרך לענן".

לדבריו, "יש חמישה תחומים שמבדלים אותנו: בעולם התשתיות, אנחנו שחקן הענן הראשון שמשתמש במעבדי Xion, הדור החמישי של אינטל. נמשיך להוביל את השוק בהיבט מחיר מול ביצועים. למפתחים, הכרזנו על שורה של שיפורים במסדי נתונים, בביצועים, ביכולת גידול וכן באבטחה, שנמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו. BigQuery מתפתח להיות פלטפורמה מקצה-לקצה לטיפול בנתונים ולניתוח שלהם, עם ממשק אחיד ואבטחת מידע מוטמעת במוצר".

"בעולם הגנת הסייבר", ציין, "הכרזנו על Chrome Enterprise Premium Browser, לניהול הדוק יותר של תחנות קצה בסביבת הארגון, עם תכונות חדשות לאורך כל קווי המוצר. בעולם השיתופיות, יש את Gemini for Workspace, שמשולב בין כל הכלים של סביבת העבודה – ובאופן מאובטח".

מחולל מהפיכה מאז שהוכרז לפני שנה. ג'מיני (Gemini) - מודל מרובה-מודלים, שיודע להבין טקסט, תמונה, קול ו-וידיאו.

מחולל מהפיכה מאז שהוכרז לפני שנה. ג'מיני (Gemini) – מודל מרובה-מודלים, שיודע להבין טקסט, תמונה, קול ו-וידיאו. צילום: Shutterstock

‏"יש לנו יתרון ברור ומובהק על פני המתחרים שלנו בתחום ה-AI", הדגיש מעוז. "כבר ב-2017 אמר המנכ"ל שלנו, סונדר פיצ'אי, כי אנו הופכים מחברה Mobile First לחברה AI First. זה יותר מעשור אנחנו משקיעים בכל שכבה בתחום – מחקר, מוצר ותשתית. מדובר בשינוי עצום ומשמעותי בשוק, יותר גדול ממהפכת הענן". לדבריו, "הכרזנו על ג'מיני (Gemini) לפני כשנה – מודל מרובה-מודלים, שיודע להבין טקסט, תמונה, קול ו-וידיאו, בדיוק כמו שבני אדם מתקשרים. היום, יותר ממיליון וחצי מפתחים משתמשים בו. יש ל-ג'ימיני כ-2 מיליארד משתמשים, בכל המוצרים שלנו. הלקוחות עברו במהירות להתנסות ב-Generative AI, כדי לשאול שאלות ולקבל תובנות AI, ועכשיו הם בונים Agents, ישויות אינטליגנטיות, בעלי יכולת של הנמקה, תכנון וזיכרון, שמטרתן היא לעזור למשתמשים לעשות דברים. הם ישנו את הדרך בה אנחנו מתקשרים עם רכיבי מחשוב ועם הרשת".

"ריבענו את מספר הלקוחות שעובדים עם הענן של גוגל בישראל", סיכם מעוז. "שיתוף הפעולה עם הלקוחות שלנו תורם לצמיחה המהירה שלנו בארץ. בחודשים האחרונים, התגייסנו: חלקנו למילואים, חלקנו בהתנדבויות ורבים מאיתנו בסיוע ללקוחות. מה שמייחד אותנו, הישראלים, ואנחנו כבר מפגינים את זה, זה החוסן יוצא הדופן שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גילית

    יהיו פה גם הרבה יותר משפחות שעולות ופוסט טראומטיות

אירועים קרובים