הזירה רותחת: AMD הוציאה שבבי AI חדשים

התחרות בגזרת החומרה למחשבים שמוטמעות בהם יכולות בינה מלאכותית יוצרת גואה, והחזית של AMD בתחום מול אנבידיה ואינטל - מתחממת ● המעבדים החדשים, לפי AMD, ישולבו במחשבים שיגיעו לשוק ברבעון השני של השנה

שבבי Ryzen AI של AMD.

חשוב מסוג AI PC יגיע ב-2024 לנתח שוק של 22% מכלל המחשבים שיימכרו במהלך השנה, וזה אומר בערך כ-55 מיליון יחידות, כך טוענת חברת המחקר גרטנר בדו"ח שפרסמה לאחרונה. ניידים אלה מייצגים את הגישה החדשה, לפיה רוצים לאפשר ביצוע של יותר יישומי ואפליקציות בינה מלאכותית יוצרת במחשוב הקצה, כלומר במחשבים הניידים, הצרכניים והעסקיים כאחד.

אחרי שאינטל השיקה לקראת סוף 2023 את מעבדי ה-Meteor Lake למחשבים ניידים, שהיו הראשונים לשלב שבב NPU לצורך חישובי בינה מלאכותית טובים יותר, ואחרי שבאנבידיה חשפו מוקדם יותר השנה יכולות בינה מלאכותית חזקות יותר בכרטיסי המסך, שהחברה מייעדת לשימוש במחשבים אישיים, כעת מגיע גם תורה של AMD.

 Ryzen AI – שולב ברוב המחשבים

AMD הכריזה על סדרת מעבדי Ryzen Pro 8040, שמבוססת על ארכיטקטורת Zen 4 בשילוב עם שבבי גרפיים עוצמתיים יחסית מסדרת RDNA 3, המיוצרת ב-TSMC בליתוגרפיה של 4 ננו-מטר – כמו חלק גדול מהמעבדים של אנבידיה. והכי משמעותי, שילוב של שבב בינה מלאכותית ייעודי, שהחברה קוראת לו Ryzen AI ברוב המעבדים, אבל לא בכולם.

המעבד המוביל ברשימה החדשה של החברה של המעבדים לניידים הוא Ryzen 9 Pro 8945HS – מעבד 8 ליבות שתומכות בעבודה בריבוי נימים, עם מהירות בסיסית של 4 גיגה-הרץ ומהירות שיא של 5.2 גיגה-הרץ, עם TDP של 35 עד 45 וואט ועם שבב ה-Ryzen AI.

החברה כמובן משווה את הביצועים מול מעבדיה של אינטל, ולטענתה מול Core Ultra 7 165H של היריבה, המעבדים החדשים מציעים חוויית שימוש טובה יותר בעת שיחות וידיאו, עם או בלי שימוש בכלי בינה מלאכותית, עם מהירות טובה יותר ב-72% ועם צריכת כוח נמוכה יותר ב-84%. המעבדים החדשים גם מציעים תמיכה לראשונה אצל החברה ב-WiFi 7.

כן הכריזה החברה על סדרת Ryzen Pro 8000 למחשבים נייחים, כשגם במקרה הזה חלק מהמעבדים, אל לא כולם, מגיעים עם שבב הבינה המלאכותית של החברה. החזק ביותר ברשימה החדשה הוא Ryzen 7 PRO 8700G, עם 8/16 ליבות לוגיות במהירות מרבית של 5.1 גיגה-הרץ וצריכת כוח שמגיעה ל-65 וואט.

המעבדים החדשים, לפי AMD, ישולבו במחשבים שיגיעו לשוק במהלך הרבעון השני של 2024.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים