טראמפ הודיע כי ישיק שירות סטרימינג – מניית TMTG צנחה עוד

פלטפורמת 'החברתית האמיתית' - רשת הסושיאל הימנית של הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ - מעוניינת להזרים טלוויזיה בלייב ולשדר תכנים שנפסלים בפלטפורמות אחרות, אבל המשקיעים לא התלהבו

תשיק שירות סטרימינג. 'החברתית האמיתית' של דונלד טראמפ.

TMTG (ר"ת Trump Media and Technology Group) – קבוצת המדיה והטכנולוגיה של דונלד טראמפ, שהיא החברה אשר עומדת מאחורי פלטפורמת המדיה החברתית שייסד נשיא ארה"ב לשעבר, 'החברתית האמיתית' (Truth Social), הודיעה באחרונה על תוכניותיה להשיק פלטפורמת הזרמת טלוויזיה בשידור חי. הבשורה לא התקבלה טוב במיוחד אצל משקיעי החברה ומנייתה צנחה ובגדול, שוב. הפעם ב-11.3 אחוזים.

המיזם החדש של טראמפ והקבוצה שלו, כך לדבריהם, שואף להתמקד בתוכן שלא ממש "מככב" בפלטפורמות ושירותים אחרים, שלא לומר מצונזר בהם. בכך מבקשת הרשת החברתית לספק מרחב ייחודי ליוצרים המתמודדים עם יחס מפלה מצד ערוצים אחרים ושירותי אספקת תוכן.

מתמודד לנשיאות ארה"ב ומשיק שירות סטימינג. דונלד טראמפ.

מתמודד לנשיאות ארה"ב ומשיק שירות סטימינג. דונלד טראמפ. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: ויקימדיה.

מנכ"ל TMTG, דווין נונס, הצהיר שבחברה שואפים לספק בית קבוע ל"חדשות ובידור באיכות גבוהה". לפי הדיווחים השונים, התוכן שיגיע לשירות הסטימינג צפוי להתמקד בטלוויזיה בשידור חי, לרבות רשתות חדשות, וכן יכלול תכנים מערוצים דתיים, תוכן ידידותי לכל המשפחה וכאמור – תוכן אחר שסולק, או נמצא בסכנת החרמה, מפלטפורמות חברתיות נפוצות ומשירותים אחרים. כך למשל אפשר לשער שהתוכן המסוים יכלול בין השאר, לכאורה, לא מעט תיאוריות קונספירציה, ואולי אף תוכן שמרני גזעני קיצוני.


המניות כבר התרסקו ב-70% מהשיא שלהן בהשקה בסוף מרץ

אלא שהבשורה הזו לא ממש הצליחה להשפיע לטובה על מניות TMTG, שנמצאות במגמת ירידה מאז שהפתיעו לטובה לזמן קצרצר בהופעת הבכורה שלהן בבורסה ב-26 במרץ האחרון.

שווי מניית TMGT הגיע לשיא של 79.38 דולר עם פתיחת המסחר במניות החברה, אך מאז הן איבדו שני שלישים מערכן. מניית הקבוצה נסחרת נכון למועד פרסום שורות אלו ב-22.84 דולר בלבד ליחידה, וזאת לאחר ירידה נוספת של 11.3% במסחר, בעקבות ההכרזה על השקת שירות הסטרימינג החדש.

המנייה, נזכיר, החלה לצנוח פחות משבוע לאחר ההנפקה כשהחברה חשפה כי היו לה הכנסות של 4.1 מיליון דולר בלבד בשנה שעברה, ושלמעשה הפסידה של 58 מיליון דולר. למרות הירידה במחיר, החברה אמרה שהיא תנפיק עד 20 מיליון מניות נוספות, מה שגרם למחיר המניה לרדת עוד יותר, על רקע החשש שערכה ידולל עוד יותר עם מבול המניות החדשות שיגיעו לשוק.

בצניחה חופשית בערך מתחילת המסחר בה. מניית TMTG - קבוצת המדיה של דונלד טראמפ.

בצניחה חופשית בערך מתחילת המסחר בה. מניית TMTG – קבוצת המדיה של דונלד טראמפ. צילום: לכידת מסך מחיפוש גוגל

כעת מסתבר שהגלישה של 'החברתית האמיתית' לתחום הסטרימינג עוררה חששות נוספים, אולי משום שסטרימינג הוא עסק יקר ומורכב במיוחד, שאפילו ענקיות תקשורת כמו דיסני או ענקיות טק כמו אפל נאבקות כדי להצליח בו.

עם זאת, TMTG נשארה, לפחות ברמת ההכרזות, אופטימית לגבי המיזם החדש שלה וציינה את תפישתה ש"הרבה תוכן נהדר" פשוט לא יכול להגיע לקהל מסיבות לא מוצדקות ושבחברה רוצים ליידע את היוצרים המתוסכלים של תכנים שכאלה שבקרוב תהיה להם פלטפורמה מובטחת שבה הם יזכו להיחשף במקום לקבל צנזורה וחרמות.

הקבוצה לא סיפקה מועד מדויק להשקת השירות ולא פרסמה פרטים נוספים על התוכנית העסקית שעומדת מאחורי קונספט הסטרימינג שלה. כעת נותר להמתין ולראות אם היא תצליח להגיע לשלב הבא בתוכניתה ולשחרר אפליקציות סטרימינג עצמאיות לטלפונים, טאבלטים ומכשירים אחרים, ולאחר מכן אפליקציה לטלוויזיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים