טסלה מפטרת 14 אלף עובדים – 10% מכוח האדם העולמי שלה

"הצמיחה המהירה גרמה גם לכפילויות בתפקידים ובמשרות", כתב המנכ"ל מאסק לעובדיו כדי להסביר את הקיצוצים ודבריו אלו דלפו לאתר Electrek ● "זה יאפשר לנו להיות רזים, חדשניים ורעבים למחזור שלב הצמיחה הבא"

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה במפעל החברה.

ענקית כלי הרכב החשמליים המצליחה טסלה אישרה היום (ב') כי פיטרה "יותר מ-10%" מכוח העבודה העולמי שלה. המספר המדויק של המפוטרים אמנם לא פורסם, אך בהתחשב במספר העובדים המדווח של טסלה ברחבי העולם, העומד על יותר מ-140 אלף משרות, הפיטורים מתורגמים לכ-14 אלף אנשים אשר איבדו כעת את מקום עבודתם.

על פי הדיווחים, הפיטורים באים לנוכח צורך בצעדים לצמצום עלויות והפחתת ייצור במתקנים מסוימים, וזאת על רקע הביצועים הפיננסיים האחרונים של טסלה – ברבעון האחרון היא דיווחה לראשונה מזה ארבע שנים על ירידה במכירותיה.

באחרונה נשמע גל ביקורת גואה נגד המנכ"ל והמייסד של החברה, אילון מאסק, בעיקר בהתחשב במכירות שהתכווצו.

הפרטים על האופן שבו בישרה החברה אישית למי מהפוטרים את הבשורות עדיין לא ידועים, אך כתוספת שמן למדורה, קטעים מהודעה פנימית ששלח מאסק לעובדיו הודלפו ל-Electrek, אתר המתמחה בחדשות טסלה.

לפי הדיווח הזה, טסלה רומזת כבר במשך חודשים על קיצוצים פוטנציאליים במשרות, והטילה על מנהלים בכירים משימה לזהות חברי צוות קריטיים, ומנגד לדווח לה פרטים על תגמולים במניות לבכירים. רמז מטרים אחר היה שהחברה הפחיתה את התפוקה במפעל שלה בשנחאי, וכן דווח על משמרות קצרות יותר במפעל שלה בטקסס, גיגה-טקסס, וזאת למרות טענות קודמות לגבי מגבלות ייצור שיש למפעל במענה, לכאורה, לביקוש הרב.

השמועות על הפיטורים הממשמשים ובאים התגברו במהלך סוף השבוע, כאשר מקורות הצביעו על כך שהקיצוץ בכוח האדם עלול אף להגיע לעד 20% מהעובדים. כעת התבהר כי הנתון המאושר נמוך בהרבה, ובכל זאת היפרדות של מעסיקה מ-14 אלף עובדים היא עניין משמעותי.

מאסק: "אין דבר שאני שונא יותר, אבל זה חייב להיעשות"

במייל שדלף, המנכ"ל מאסק ייחס את הקיצוצים לצורך בהפחתת עלויות והגדלת הפרודוקטיביות, בזמן שהחברה מתכוננת לשלב הצמיחה הבא שלה. 

"במהלך השנים, גדלנו במהירות עם מספר רב של מפעלים ברחבי העולם. עם הצמיחה המהירה הזו חלה כפילות של תפקידים ומשרות בתחומים מסוימים", הסביר מאסק את הסיבות למהלך הקשה.

לדבריו, "עשינו בדיקה יסודית של הארגון וקיבלנו את ההחלטה הקשה לצמצם את מספר העובדים שלנו ביותר מ-10% ברחבי העולם. אין דבר שאני שונא יותר, אבל זה חייב להיעשות. זה יאפשר לנו להיות רזים, חדשניים ורעבים למחזור שלב הצמיחה הבא".

"קשה מאוד להיפרד", כתב מאסק והביע תודה באופן שהצטייר כסנטימנלי לעובדים שפיטר. אך דיווחים מצביעים על כך שחלק מהעובדים כבר ננעלו מחוץ למערכות טסלה, מה שמצביע על כך שתהליך הפיטורים בעיצומו ושהוא מזורז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים