ביי ביי טראמפ: נשר ממדד המיליארדרים של בלומברג

הנשירה מהמדד היוקרתי הגיעה עקב ירידה משמעותית במחירי המניות של Trump Media - החברה שעומדת מאחורי 'החברתית האמיתית', שהיא הרשת החברתית הימנית באופיה של הנשיא לשעבר והמתמודד לנשיאות ארה"ב בהווה

אחרי ההנפקה המוצלחת, באה הצניחה. גם ממדד בלומברג. דולנד טראמפ, הנשיא לשעבר של ארה"ב.

דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר והמתמודד לנשיאות בבחירות 2024, איבד את מקומו במדד המיליארדרים של בלומברג (Bloomberg Billionaires Index), אותו כבש רק לא מזמן.

טראמפ נשר מהמדד שמפרסמת בלומברג – המדרג מדי יום את 500 האנשים העשירים בעולם – בעקבות צניחה משמעותית במחירי המניות של קבוצת המדיה והטכנולוגיה של טראמפ (Trump Media & Technology Group) – החברה שעומדת מאחורי הרשת החברתית של הנשיא לשעבר, 'החברתית האמיתית' (Truth Social).

'החברתית האמיתית' של דונלד טראמפ. רשת חברתית אלטרנטיבית עבור הציבור השמרני.

'החברתית האמיתית' של דונלד טראמפ. רשת חברתית אלטרנטיבית עבור הציבור השמרני. צילום: BigStock

ההשקה הביאה הצלחה – שלא צלחה יותר משבועיים

החברתית האמיתית, נזכיר, היא רשת הסושיאל של הנשיא לשעבר, והחברה שמאחוריה נחלה, כפי שדיווחנו, הצלחה בנאסד"ק מיד עם יום המסחר הראשון שלה, ב-26 במרץ האחרון. מניית החברה נסגרה סתוםי יום מסחר בודד ב-57.99 דולר, מה שהעניק לחברה שווי שוק של 7.85 מיליארד דולר על הנייר, ולטראמפ – את המקום הנחשק במדד בלומברג.

אלא שבאחרונה מניות הקבוצה צנחו דרמטית – המניה ירדה ב-12% ביום ו' האחרון, ב-8% ביום ב' עם פתיחת המסחר, וב-4.8% אתמול (ג'), בהמשך המניות חוו עלייה קלה של 0.8% ביום, אך בכל זאת באופן גורף מדובר בירידה של יותר מ-50% מהשיא של המניה, שנקבע ממש בסוף מרץ.

הירידה הזו לא רק שמחקה מיליארדים מערך השוק של החברה, אלא שכפי שניתן להבין פגעה גם בהונו של טראמפ. הנשיא לשעבר, המחזיק בכ-60% מכלל ניירות הערך של קבוצת המדיה והטכנולוגיה – שהם כ-78.75 מיליון מניות – ראה את שווי המניות שבבעלותו מזנק עד לסכום המרשים של 6 מיליארד דולר לאחר ההנפקה, והמצב הקנה לו לזמן קצר מקום במדד המיליארדרים של בלומברג. לפי ההערכות האחרונות, חלקו של טראמפ במניות החברה היה קרוב ל-3 מיליארד דולר, מה שמשפיע באופן משמעותי על השווי הנקי שלו, שפורבס קבע שעומד כעת על 4.8 מיליארד דולר. שווי זה אינו מגיע לדרישת השווי הנקי המינימלי של מדד בלומברג, שהיא 5.81 מיליארד דולר, לכן הנשיא לשעבר נשר מהמדד.

יצוין כי הערכת השווי של החברה האם של 'החברתית האמיתית' – שעומדת באחרונה על כ-5 מיליארד דולר – מייצגת ניגוד מוחלט לביצועים הפיננסיים שלה ב-2023, כשלפי דיווחיה היא חוותה אשתקד הפסד של למעלה מ-58 מיליון דולר, ורשמה הכנסות של 4-5 מיליון דולר בלבד.

המבקרים טוענים כי החברה מוערכת יתר על המידה בהשוואה לגופי מדיה חברתית אחרים, ומייחסים את הערך המנופח שלה להשקעות בחברה שביצעו תומכי טראמפ. מעניין לציין כי חברה שערכה ביקורת הזהירה בעבר כי ההפסדים התפעוליים המשמעותיים של קבוצת טראמפ מדיה מטילים ספק בקיימות שלה. עם זאת, טראמפ הגן על החברה בפלטפורמת "החברתית האמיתית" בשבוע שעבר, וכתב שהוא מאמין שהחברה "סולידית מאוד" ו"צומחת מהר".

כעת נותר לבחון האם יש בסיס לביטחון ה"טרמפי" הזה, ובמקביל נותר לאוהדי הנשיא לשעבר לצפות בכיליון עיניים לכך ש-טראמפ יתאושש וישוב למדד המיליארדרים של בלומברג במהירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים