הממשלה אישרה הקמת אגף לזיהוי מגמות טכנולוגיות מתפתחות

האגף, קו האופק, יפעל תחת משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, והוא יהיה דומה למנגנונים שקיימים במדינות אחרות בעולם ועוסקים בכך

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל.

הממשלה אישרה אתמול (א') בישיבתה השבועית את הקמתו של אגף חדש במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. האגף, שהקמתו אושרה לבקשתה של השרה שמכהנת במשרד זה, גילה גמליאל, ייקרא קו האופק, והוא יעסוק בזיהוי של מגמות טכנולוגיות מתפתחות. זאת, בדומה למנגנונים שקיימים במדינות אחרות בעולם ועוסקים בתחום.

בהודעת המשרד נכתב כי "האגף החדש יסרוק את האופק להזדמנויות וסיכונים טכנולוגיים עתידיים לישראל, יעריך מגמות עולמיות כגון שינויי אקלים, גלובליזציה, דמוגרפיה ומהפכות טכנולוגיות, ויחזה אתגרים והזדמנויות, במטרה לאפשר לישראל להתכונן ולהוביל בתחומים שיהפכו משמעותיים בעתיד".

עוד צוין בהודעה כי אגף קו האופק "יחקור ויתמוך בתוכניות ארוכות טווח, וינצל יכולות מתקדמות לבינה מלאכותית ועיבוד נתונים גדולים במעבדה טכנולוגית ייחודית. בנוסף, ינהל האגף קשרים עם גופי סריקת אופק מקבילים בעולם, וישתף פעולה עם גורמי מודיעין ואקדמיה בישראל".

השרה גמליאל אמרה כי "החדשנות הישראלית היא נכס לאומי קריטי ומפתח לחוסנה של מדינת ישראל, במיוחד בעתות משבר. שילובו של אגף קו האופק יאפשר מודיעין אזרחי איכותי לתכנון מושכל של התחומים המדעיים והטכנולוגיים החיוניים לעתידה של מדינת ישראל".

יצוין כי במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה פועלים כיום כמה אגפים, בהם המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח אזרחי. כמו כן, השרה גמליאל אחראית על רשות החדשנות, שהיא רשות סטטוטורית עצמאית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים