יצא מפוקוס: יצרן עדשות המשקפיים השני בעולם הותקף בסייבר

ב-1 באפריל הודיע קונצרן האופטיקה הויה היפני כי מטה החברה בטוקיו, ועוד כמה יחידות עסקיות, "חוו תקרית מערכת IT", שפרטיה עדיין לוטים בערפל, אך שגרמו לחברה לעצירה והשבתה של חלק מפעילות הייצור והמכירות

הותקפה בסייבר. הויה היפנית - יצרנית עדשות המשקפיים השנייה בעולם.

הויה (Hoya Group) היפנית – יצרנית של משקפיים ועדשות מגע – עצרה והשביתה חלק מפעילות הייצור והמכירות שלה, לאחר שחוותה מתקפת סייבר על מערכות ה-IT של החברה.

אף שעבר שבוע, פרטי המקרה עדיין לוטים בערפל. ב-1 באפריל הודיע קונצרן האופטיקה כי מטה החברה בטוקיו, ועוד כמה יחידות עסקיות, "חוו תקרית מערכת IT". לפי הודעת התאגיד, "בבוקר ה-30 במרץ 2024, גילינו אי התאמה בהתנהגות המערכת באחד מהמשרדים שלנו בחו"ל. לאחר בדיקה אישרנו שהתרחש כשל במערכת".

המערכת שנפרצה עברה בידוד, והתאגיד שכר מומחי אבטחת מידע והגנת סייבר לחקירת המקרה. "ננקוט באמצעים לשחזור המערכות הדרושות לפעילות הייצור והמכירות ולחידוש מערך אספקת המוצרים ללקוחות בהקדם האפשרי", נמסר.

הודיע כי חווה "תקרית מערכת IT". הקונצרן היפני הויה.

הודיע כי חווה "תקרית מערכת IT". הקונצרן היפני הויה. צילום: לכידת מסך מאתר החברה

הנזקים טרם הובהרו או נאמדו

נכון לסוף השבוע האחרון, ל-הויה אין פרטים "האם מידע סודי, או אישי נפגע, או נגנב על ידי צדדים שלישיים". החברה הודיעה אף כי "ניתוח מלא של התקרית צפוי להימשך מספר ניכר של ימים".

בהודעה נוספת, מיום ה' האחרון, נמסר כי "ההשפעה של האירוע על הביצועים העסקיים שלנו אינה ידועה בשלב זה. נחשוף מיידית את ההשפעה של העניין על הביצועים העסקיים שלנו, אם בכלל, כשנוכל לעשות זאת".

החברה סירבה למסור פרטים טכניים אודות המתקפה. העיתונות הטכנולוגית ביפן שאלה אותה האם מדובר במתקפת כופרה – אולם לא נענתה.

התאגיד היפני חווה בעבר שתי מתקפות: האחת, כופרה בשנת 2021, והשנייה מתקפה מסוג נוזקה ב-2019.

מומחים ציינו כי "לא ברור אילו מתקני ייצור אם בכלל הושפעו מהתקרית, ואילו שרשראות אספקה עלולות להיות משובשות". היחידה העסקית של התאגיד היפני, Hoya Vision Care, התנצלה בשבוע שעבר על שיבושים במשלוחים.

הויה אינה היפנית היחידה שהותקפה בסייבר: תאגיד הענק, השני בגודלו בעולם לתחום, מצטרף לארגונים נוספים ממדינת האיים, שהותקפו גם הם, ביניהם: NTT, פוג'יטסו (Fujitsu), סוכנות החלל JAXA, סייקו (Seiko) וקאסיו (Casio).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים