גוגל מעונינת לרכוש את האבספוט – ששווה 35 מיליארד דולר

לפי הדיווחים ועל בסיס דבריהם של יודעי דבר, כבר כעת מתקיימים מגעים לקראת עסקת הענק - שאם תתממש תהיה הגדולה בתולדות אלפבית, החברה האם של גוגל

גוגל מתכננת לרכוש אותה. האבספוט.

לפי דיווח של רויטרס, שהתבסס על שיחות עם גורמים יודעי דבר, חברת האם של ענקית הטכנולוגיה גוגל, אלפבית (Alphabet), נמצאת במגעים עם בנק ההשקעות מורגן סטנלי לגבי רכישה אפשרית של האבספוט (HubSpot) – חברת מובילה בתחום התוכנות לשיווק אונליין – בסכום עתק של 35 מיליארד דולר, שהוא שוויה המוערך של הנרכשת.

המהלך הזה, אם יצליח, יהיה הרכישה הגדולה ביותר של אלפבית אי פעם. רכישה שתגמד את רכישת מוטורולה מובייל (Motorola Mobility) ב-12.5 מיליארד דולר, שביצעה הענקית ממאונטיין וויו עוד ב-2011.

החדשות מגיעות על רקע אתגרים לא פשוטים עבור גוגל – עסקי הליבה של החברה, במיוחד מנוע החיפוש הסופר-דומיננטי ורווחי של החברה, Google Search, וכן שירות הזרמות הסרטונים שלה, יוטיוב (YouTube), מתמודדים עם תחרות גוברת מצד פלטפורמות מדיה חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק (TikTok), וכן עם חברות ענק כמו אמזון – על כספי הפרסום. בנוסף, הדו"ח הרבעוני האחרון חשף הכנסות חיפוש נמוכות מהצפוי, מה שגרם למנכ"ל הוותיק, סונדר פיצ'אי, לחקור דרכים חדשות לצמיחה.

על פי הדיווחים השונים במדיה העולמית, רכישה של האבספוט – שנוסדה ב-2014 – היא ככל הנראה על תקן מהלך אסטרטגי עבור גוגל. המהלך צפוי לאפשר לה להרחיב את טביעת הרגל שלה בשוק ה-CRM וניהול קשרי הלקוחות, ששוויו 71 מיליארד דולר ושנשלט כיום בידי סיילספורס (Salesforce) ומיקרוסופט (Microsoft). אם המיזוג יתרחש, הוא לא רק יעניק לגוגל גישה למקור הכנסה חדש ופורה בפוטנציה, אלא גם יצייד את ענקית הטק בכלים שיאפשרו לה לשרת טוב יותר לקוחות ארגוניים, עם מגוון רחב יותר של פתרונות שיווק ופרסום.

ביקורת וחששות מפסילה בגין רגולציה

עם זאת, העסקה הפוטנציאלית מעוררת חששות לגבי תקנות הגבלים עסקיים. מאחר שממשל ביידן מקדם אמצעים מחמירים יותר ויותר לשמירה על פרטיות הנתונים, הרגולטורים, כך סבורים אנליסטים, יכולים לבקש לבחון את השפעת הרכישה על התחרות בתחום טכנולוגיית הפרסום (Adtech) וטכנולוגיית השיווק (Martech).

לעת עתה שתי החברות סירבו להגיב על השמועות, אבל המיזוג הפוטנציאלי כבר מעורר דיונים ברשתות החברתיות.

כך למשל חלק מהמגיבים, כמו משתמש X צ'ארלס פלואט, הביעו ספקנות לגבי הביצועים האחרונים של גוגל, ושאלו אם רכישת האבספוט היא אסטרטגיית צמיחה אמיתית או דרך לסטות ולהתחמק מדיון בבעיות פנימיות. בציוץ שפרסם פלאוט נכתב: "גוגל: אנחנו מאבדים תעבורת חיפוש, מפסידים במלחמת הבינה המלאכותית, משתמשי אנליטיקס יורדים, קרבות מנהיגות, עובדים מתלוננים, הקנסות הגדולים בהיסטוריה, מרגלים אחרי מצב גלישה בסתר של משתמשים ומדיחים את אנשי הבינה המלאכותית החכמים ביותר מהחברה. סונדר: לעזאזל עם כל זה, בוא נרכוש את האבספוט!"

הציוץ זכה לתגובות שונות, וביניהן לתגובת המשתמש סם פרטלנד, שחזה בציניות שגוגל עשויה לסגור את הנרכשת העתידית שלה כליל בחלוף שישה חודשים בלבד ממועד מימוש העסקה.

החשש המסוים הזה נובע ממה שאירע עם רכישות קודמות של גוגל, כשכמה חברות קטנות יותר נבלעו בסופו של דבר בשירותים הקיימים של ענקית הטק, או נעלמו לחלוטין לאחר המיזוג איתה. עם זאת, נראה כי המותג המוכר והצלחתה של האבספוט ובסיס הלקוחות החזק שלה יכתיבו גישה שיתופית יותר, אם העסקה אכן תצא לפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים