מיהם חמשת בכירי ההיי-טק הישראלים החדשים ברשימת המיליארדרים?

השנה הצטרפו לרשימה של פורבס אסף רפפורט, ינון קוסטיקה, עמי לוטבק ורועי רזניק - המייסדים של וויז, עם מיליארד דולר כל אחד, ורועי מן, ממייסדי מאנדיי, עם 1.3 מיליארד

האנשים העשירים ביותר בעולם - עשירים מאי פעם.

ארבעת מייסדי וויזאסף רפפורט, ינון קוסטיקה, עמי לוטבק ורועי רזניק, ורועי מן, ממייסדי מאנדיי, הצטרפו השנה לרשימת המיליארדרים של פורבס, שפורסמה אתמול (ד'). על פי הרשימה, ההון של כל אחד מארבעת מייסדי וויז עומד על מיליארד דולר ושל מן – על 1.3 מיליארד.

החמישה מצטרפים לגוורדיה מכובדת של בכירי היי-טק ישראלים שכבר נמצאים ברשימה, או שחזרו אליה: שי בנון, המייסד והמנכ"ל של מנוע החיפוש אלסטיק, עם הון של 1.2 מיליארד דולר; מריוס נכט, יזם ותיק וממייסדי צ'ק פוינט, עם 1.4 מיליארד; זיו אבירם, ממייסדי מובילאיי, עם אותו הסכום; פרופ' אמנון שעשוע, שייסד אותה יחד איתו, עם 1.8 מיליארד; משקיע ההון-סיכון אורן זאב – שני מיליארד; אדם נוימן, מייסד WeWork, עם 2.3 מיליארד דולר; שלמה קרמר, שגם הוא יזם ותיק והיה שותף בייסוד צ'ק פוינט, עם 2.4 מיליארד; שאול שני, בעל השליטה ב-ECI טלקום – 4.3 מיליארד; גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, עם 100 מיליון דולר יותר; המשקיע והיזם יורי מילנר עם 5.9 מיליארד; טדי שגיא עם 6.4 מיליארד; והאחים איגור ודמיטרי בוקהם, הבעלים של סטארט-אפ הגיימינג פלייריקס, עם תשעה מיליארד כל אחד. השניים הם גם אנשי ההיי-טק העשירים ביותר בישראל, ובמקום ה-272 מבין עשירי העולם. האיש העשיר ביותר במדינה הוא אייל עופר, עם 24 מיליארד דולר – מה שמקנה לו את המקום ה-84 ברשימה העולמית.

האיש העשיר בעולם והאיש העשיר בהיי-טק – לא אותו אחד

בצמרת רשימת המיליארדרים של פורבס לא עומד אילון מאסק – הוא נמצא במקום השני, אלא איל האופנה והקוסמטיקה ברנאר ארנו. בעוד שהונו של ארנו עומד על 233 מיליארד דולר, מאסק "מסתפק" ב-195 מיליארד, ובעוד שארנו הרוויח בשנה האחרונה 22 מיליארד דולר, מאסק הרוויח "רק" 15 מיליארד.

ככלל, ההיי-טק מהווה רוב מוחץ בצמרת הדירוג של פורבס – שבעה מהנכללים בעשירייה הראשונה מגיעים מהתחום, כשרק שלושה – וורן באפט, איל האנרגיה ההודי מוקש אמבני וכאמור, ארנו – לא. ג'ף בזוס נמצא במקום השלישי עם 194 מיליארד דולר; מארק צוקרברג ברביעי עם 177 מיליארד; לארי אליסון סוגר את החמישייה הראשונה עם 141 מיליארד (ומאחר שצוקרברג עבר אותו, הוא כבר לא היהודי העשיר בעולם, לאחר לא מעט שנים); ביל גייטס, שפעם, ולאורך תקופה ארוכה, היה האיש העשיר ביותר בעולם, נמצא כעת "רק" במקום השביעי עם 128 מיליארד; סטיב באלמר, המנכ"ל לשעבר של מיקרוסופט – בשמיני עם 121 מיליארד; ולארי פייג', מייסד גוגל, נמצא במקום העשירי עם 114 מיליארד דולר. שותפו לייסוד חברת הענק, סרגיי ברין, נמצא מיד אחריו, עם ארבעה מיליארד דולר פחות.

מי בהמשך? איל הטלקום המקסיקני קרלוס סלים הלו ובני משפחתו נמצאים במקום ה-14 עם הון של 102 מיליארד דולר; מייקל דל ב-16 עם 91 מיליארד; ג'נסן הואנג מאנבידיה – ב-20 עם הון של 77 מיליארד; ז'אנג יימינג מטיקטוק ב-27 עם 43.4 מיליארד; ובהמשך ניתן למצוא, בין השאר, את מק'ינזי סקוט, גרושתו של בזוס, עם 35.6 מיליארד דולר; ג'ק מא, מייסד עליבאבא (24.5 מיליארד); ואריק שמידט, בעברו מנכ"ל גוגל (20.6 מיליארד). את "100 הגדולים" סוגר אדם שאיננו מתחום הטכנולוגיה, אבל הוא בהחלט מוכר – טייקון התקשורת רופרט מרדוק ומשפחתו, עם הון של 19.5 מיליארד דולר.

השנה התווספו לרשימה 141 מיליארדרים חדשים, ובסך הכול נכללים בה 2,781 איש – הנתון הגבוה ביותר אי פעם. הם גם עשירים יותר מאי פעם: ההון של כלל המיליארדרים עומד על 14.2 טריליון דולר – שני טריליון יותר מאשר ב-2023.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים