"פעילות ה-ICT באיו"ש גדלה פי שניים-שלושה מאז אוקטובר"

סגן ברי, מפקד פלוגת מרחב בגדוד התקשוב של פיקוד המרכז, מספר על אתגרי רישות המרחב של פיקוד המרכז בבקעה וביהודה ושומרון ועל ההצלחה לספק את כל סוגי התקשורת

סגן ברי, מפקד פלוגת מרחב בגדוד 372, גדוד התקשוב של הפיקוד.

"להבדיל מפיקוד הדרום ופיקוד הצפון, אנחנו – בפיקוד המרכז, נמצאים במלחמה כבר שנתיים. מאז 'שומר החומות' במאי 2021, הגזרה חווה פעילויות בעצימות גבוהה יותר. אלא שמאז ה-7 באוקטובר הצבא פועל בגזרה בהיקף רחב יותר, של פי שניים-שלושה, ובהתאמה, הפלוגה בראשותי נדרשת לתת מענה תקשובי לגידול בפעילות המבצעית", כך אמר סגן ברי, מפקד פלוגת מרחב בפיקוד המרכז.

הפלוגה בראשותו של סגן ברי היא חלק מגדוד 372, גדוד התקשוב של הפיקוד. היא אחראית על רישות המרחב של פיקוד המרכז בבקעה וביהודה ושומרון. גדוד התקשוב אחראי על מערך התקשוב של פיקוד המרכז, כדי לאפשר פיקוד ושליטה של מפקדת הפיקוד ביחידות שמתחתיה וקשר עם היחידות שמעליה. סגן ברי, בן 22 מבית דגן, החל את תפקידו בספטמבר האחרון, כמה שבועות לפני פרוץ "חרבות ברזל".

"ה'לקוחות' שלי נמצאים בכל הדרגים", אמר סגן ברי, "מבכירי הפיקוד ועד הלוחמים שבשטח. אנו אחראים להעניק ולאפשר תקשורת בין הלוחם שבקצה, למפקדים – מ"מ, מ"פ, מג"ד, דרך המסוק שבא לחלץ לוחם פצוע, לדוגמה, אז נדרש קשר גם עם צוותי הרפואה, וכלה במפקדי החטיבות, האוגדות ואלוף הפיקוד".

"אנו מספקים לכלל ה'לקוחות' את כל סוגי התקשורת", אמר סגן ברי, "תקשורת קווית, אלחוטית, תקשורת מבוססת רדיו ואינטרנט, וכן תקשורת לוויינית. המכשול היחידי הניצב למול חיילי הפלוגה כדי שיוכלו לספק את כל סוגי התקשורת הוא מזג האוויר".

"הגזרה בפיקוד המרכז", הסביר, "מורכבת מהרים, כאשר בין ההרים יש בניינים רבים הנמצאים בצפיפות לא נורמלית, כולל מחנות פליטים. זה מחייב אותנו לתת תקשורת אחרת". לדבריו, "להבדיל מפלוגות אחרות, הפועלות בגזרות המאופיינות בתכסית שטוחה, פה הגזרה היא הררית ורוויית נדל"ן – מה שלא מאפשר הפעלה רציפה של תקשורת נייחת. לכן, המענה שלנו לכוחות הוא תקשורת ניידת לסוגיה, כדי שהכוחות יוכלו לפעול בכל מקום". הוא הוסיף, כי "לצד התקשורת הניידת, אנו מספקים יכולות של תקשורת לוויינית ו-RoIP (קשר רדיו מבוסס אינטרנט), עם יכולות שליטה, כולל שיחות וידיאו עם המפקדות. בכל המרחב הזה עלינו לתת מענה תקשובי, של יכולות לווייניות, תווך מוצפן, רדיו 'קלאסי' וסלולר צבאי".

"אתגר העברת נתוני חוזי, וידיאו", ציין סגן ברי, "נועד לשקף תמונת מצב מהירה ובהירה על מה שקורה בשטח. חווינו בעיות בתחילת המלחמה בתחום, בהיבט רוחב פס, והתגברנו עליה. הפלוגה בהחלט יודעת לתת למשתמשים תקשורת נתונים וחוזי – ולא רק דיבור. כמובן שאם יש פער מבצעי בגזרה, שבמסגרתו המענה התקשורתי הקבוע לא מספיק – נעניק לכוחות מענה ספציפי באזור שבו הם פועלים".

"אם לא היינו עסוקים בלחימה", אמר, "היינו פועלים להגדיל את היקף הכלים וציוד התקשורת שניתן להפעיל על כל פלטפורמה. עוד היינו פועלים כדי לשפר את השרידות של הכלים".

"הסייבר", אמר סגן ברי, "הוא מרחב לחימה חדש ושלם, שיש מי שאינם מודעים לקיומו. מרחב הסייבר נמצא במלחמה לכל דבר ועניין".

"בסופו של יום", סיכם סגן ברי, "המטרה שלי היא לספק תקשורת אמינה לכלל הכוחות, שתהיה שקופה למשתמש. הם לא באמת מתעניינים אם יש להם מערכת משואה בגרסה 700, או גרסה 750, הם רוצים שהכל יעבוד – שהם יוכלו לדבר, להעביר נתונים ולקבל תמונות וסרטונים במידת הצורך. המטרה של הפלוגה היא לתת מענה בכל פעם שמתגלה פער תקשורתי, וזה מה שאנחנו עושים – יודעים לגשר על הפער הזה עם כל סוגי התשתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים