בגלל הרגולציה באירופה: מיקרוסופט הפרידה סופית את Teams מ-אופיס

לפני כחצי שנה הרימה ענקית הטק האמריקנית ידיים והחלה למכור את שני המוצרים בנפרד באירופה, וזאת כדי להימנע מתביעה של הרשות להגבלים עסקיים ביבשת ● כעת היא הודיעה סופית על הפרדת השירותים

לא יכלל יותר בחבילת אופיס. Teams.

מיקרוסופט הודיעה באחרונה כי ההפרדה בין תוכנת שיחות הוועידה שלה, Teams, לבין חבילת התוכנות המשרדיות שלה, אופיס (Office), תיושם ברמה גלובלית מלאה. ההודעה מגיעה חצי שנה לאחר שענקית הטק האמריקנית הרימה ידיים והחלה למכור את שני המוצרים בנפרד באירופה, וזאת כדי להימנע מתביעה של הרשות להגבלים עסקיים האירופית.

הרשות החלה לחקור את השילוב של Teams באופיס לאור הגשת תלונה על כך מצידה של המתחרה סלאק (Slack) – חברת בת של סיילספורס (Salesforce), שהוגשה בתחילת 2020.

מיקרוסופט שילבה את Teams ב-Office 365 כבר ב-2017, ללא תוספת מחיר, עוד לפני שמגיפת הקורונה הפכה אותה לפופולרית, לצד המתחרה הגדולה זום (Zoom).

לא מתיחת אחד באפריל. הודעת מיקרוסופט אודות Teams.

לא מתיחת אחד באפריל. הודעת מיקרוסופט אודות Teams. צילום: לכידת מסך ממיקרוסופט

מיקרוסופט כנראה החליטה שלאור התביעה האפשרית באיחוד האירופי, ממנה כאמור נמנעה, והסיכוי שחקירה דומה תתחיל גם במקומות בולטים אחרים, ובעיקר בארצות הברית, עדיף לה לקבל את ההחלטה מראש. בנוסף, לפי דיווחים, מספר המשתמשים ב-Teams במדינות האיחוד לא קטן לאחר ההפרדה – אם כי גם לא צמח.

"כדי להבטיח בהירות ללקוחותינו, אנו מרחיבים את הצעדים שנקטנו בשנה שעברה להפרדת Teams מ-M365 ומ-O365 באזור הכלכלי האירופי ובשוויץ, ללקוחות ברחבי העולם. הפעולה הזו מתייחסת גם למשוב מהנציבות האירופית בכך שהיא מאפשרת גמישות רבה יותר לחברות רב-לאומיות אשר רוצות לתקנן את הרכישות שלהן ברחבי מדינות שונות", הודיע דובר מיקרוסופט.

המחיר של Office 365 בלי Teams עבור מנויים חדשים ינוע מעתה בין 5.75 ל-54.75 דולר למשתמש ארגוני, בהתאם למוצרים בחבילה, ואילו המחיר של Teams יהיה 5.25 דולר למנוי. לא ברור עדיין כיצד ההחלטה תשפיע על חבילות קיימות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים