נשים ומחשבים: שרון בן שלו, אוקורה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שרון בן שלו, מנהלת גיוס באוקורה

שרון בן שלו, מנהלת גיוס באוקורה.

שם ותפקיד: שרון בן שלו, מנהלת גיוס בסטארט-אפ הפינטק אוקורה (Okoora).

ותק בתפקיד: שנתיים וחצי.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במימון, שירות צבאי במשרד ראש הממשלה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"עם סיום לימודי התואר, התחלתי את הקריירה שלי בבית השקעות. לאחר תקופה מסוימת הבנתי שאני לא מספיק ממצה את היכולות שלי ואני זקוקה לערך מוסף, בעיקר בכל מה שקשור לאנשים. בהדרגה פילסתי את דרכי בעולם משאבי האנוש והגיוס בתפקידים ראשוניים, עד שבסוף הגעתי לסטארט-אפ הפינטק אוקורה, שפיתח פלטפורמת ענן מבוססת AI לניהול תשלומים גלובליים, בנקאות וניהול סיכונים. בתפקיד זה, שאני עובדת בו כבר כשנתיים וחצי, אני יכולה לשלב בין כל העולמות שמדברים אליי – גיוס, טכנולוגיה ופיננסים".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"כמי שנמצאת בלב ליבו של הגיוס בארגון, המטרה שלי היא ליצור איזון ושיוון הזדמנויות בין גברים ונשים, במיוחד במשרות ניהוליות ובמשרות מפתח. ארצה לעודד שיוון מגדרי ולהגיע ליחס מיונים זהה של נשים וגברים. ככל שעולים ברמת ההיררכיה בתפקידים ניהוליים ובתפקידים טכנולוגיים, יותר גברים מגישים את המועמדות שלהם מאשר נשים.

יש לי הערכה רבה לנשים שמנסות לפרוץ את תקרת הזכוכית ומוצאות את הדרך לשלב בין גידול ילדים וקריירה – דבר שאני יכולה להעיד שהוא אתגר גדול, אך אפשרי. התרומה של נשים אלה לארגון היא אדירה. יחד עם זאת, מכורח הנסיבות, נשים צריכות לעבוד קשה כדי להוכיח את עצמן ואת השכר שהן מקבלות".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"לשמחתי, לא נתקלתי באפליה על רקע היותי אישה. בשנים האחרונות, יותר ויותר ארגונים שמים דגש על נושא השוויון ונשים תופסות עמדות מפתח – מה שמעיד על שינוי מגמה, שתורמת רבות גם לחברות עצמן. אבל מנגד, אני עדיין שומעת על תהליכי גיוס שבהם נשים נשאלות שאלות לא ענייניות, שמהוות סוג של אפליה בקבלתן לעבודה. באופן אישי, אני מאמינה שההצלחה תלויה בעיקר בעצמך, כך שכל אישה ששמה לעצמה מטרה ולא מוותרת – תצליח בגדול, וזה לא משנה עד כמה הדרך מאתגרת.

באוקורה, חשוב לנו לשמור על איזון ביחס הגיוס בין נשים לגברים, ללא הבדלי פערי שכר ותנאים. כולם שווים והפרמטרים לקבלתם תלויים אך ורק במה שהם מביאים איתם לשולחן ובמקצועיות שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים