גוגל נערכת לקיץ עם סט כלים – חלקם מבוססי AI – לתכנון חופשות

מתכוננים לטייל הקיץ? ענקית הטק שחררה שישה כלים לטובת תכנון חופשה באופן הרבה יותר קל ויעיל ● את עיקר הנוחות מספקת אפשרות לרתימה יכולות הבינה מלאכותית לצורך תכנון הנסיעה, בהתבסס על הנחיותיכם הכלליות

הופכת לסוכנת נסיעות. גוגל.

הקיץ כבר כמעט כאן וגוגל מתכוונת לאפשר למשתמשיה לתכנון נסיעות וחופשות בקלות יתרה, עם שורה של כלים חדשים וחדשניים, שהישענות – איך לא?! – על יכולות AI מזינה את חלקם. 

העדכונים, עליהם הכריזה החברה בפוסט שהעלתה לבלוג שלה אתמול (ד'), בהחלט יפתו אתכם לשלב את גוגל ופיתוחיה באופן ישיר בתהליך תכנון הנסיעות והחופשות – הדי מפרך יש להודות. הכלים יאפשרו למשתמשים להשיג בקלות רבה יותר מידע ותובנות מדויקות לצורך תכנונה של חופשה מושלמת, בדיוק לפי מה שאתם הכי מתעניינים וחושקים בו.

גוגל ציינה בפוסט שלה כי "חקירתו של מקום חדש היא אחד החלקים הטובים ביותר בטיול. אבל חשיפת המקומות הטובים ביותר לבקר בהם (או להישאר, או לאכול) יכולה להיות קשה או גוזלת זמן. אז רגע לפני עונת הנסיעות בקיץ, אנחנו בודקים יכולות חדשות, המופעלות על ידי בינה מלאכותית בחיפוש, שיכולות לבצע עבורכם חלק מהמשימות הקשות".

החברה הסבירה כי על המשתמשים להצטרף ל-SGE (ר"ת Search Generative Experience) שלה, ואז תינתן להם האפשרות להורות לכלי למשל: "תכנן לי טיול של שלושה ימים לפילדלפיה שכולו היסטוריה". בתגובה, כך מבטיחה הענקית ממאונטיין וויו, תקבלו סט של הצעות, הכוללות אטרקציות ומסעדות, ביקורות, תמונות ופרטים נוספים, בתוספת סקירה כללית של אפשרויות הטיסות והמלונות הרלוונטיים לכם.

בין ששת הכלים שהחברה ממליצה עליהם לצורך תכנון חופשה, החלק המרכזי הוא כמובן תכונת תכנון הטיולים, שמופעלת על ידי שילוב יכולות בינה מלאכותית עם כלי החיפוש של גוגל (Google Search). בהליך תכנון הטיולים שמבצעת ה-AI נאסף מידע מכל רחבי האינטרנט וממסד הנתונים של החברה עצמה, הכולל למעלה מ-200 מיליון מקומות.

לצערנו, יכולת זו זמינה בינתיים באנגלית ובארה"ב בלבד, ודורשת הרשמה ל-Search Labs כדי להתנסות בה. לעת עתה מדובר בפונקציונליות ניסיונית, אבל יש להניח שהיא הפוך לזמינה ותגלגל לכולם לכשתהיה מושלמת.

מסייע בהעמקת המידע על מיקומים, אטרקציות ועוד. כלי חיפוש החופשות מבוסס ה-AI של גוגל.

מסייע בהעמקת המידע על מיקומים, אטרקציות ועוד. כלי חיפוש החופשות מבוסס ה-AI של גוגל. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: גוגל

שאר הכלים של גוגל לתכנון המסע הבא שלכם

גוגל, כאמור, תיארה בסך הכל שישה כלים עיקריים שהיא משיקה לצורך תכנון חופשות: מלבד חיפוש ה-AI אחר מסלולי טיול ופרטים נוספים הרוולנטיים לנסיעה, החברה גם הציגה כלי המתבסס על המלצות מבעלי אתרים וממקומיים ב-מפות גוגל (Google Maps). כמו כן יציע מעתה כלי המפות אופציה של 'רשימות אישיות', הניתנות להתאמה, לשם תכנון מסלולי הטיול. למשל, אם יש אתר תיירותי או סתם בית קפה שאתם רוצים לבקר בהם, תוכלו להכניס אותם לרשימה המתאימה לנסיעה המסוימת לאזורם.

עוד תוכנה היא ה-Multisearch ב-Google Lens – כלי זה יספק למשתמשים תובנות בינה מלאכותית לגבי אובייקטים מצולמים. לדברי גוגל, צריך רק לצלם תמונה, ואז לשאול שאלה לגבי מה שנראה בה. החברה טוענת כי בתגובה "תקבלו תובנות מועילות בסקירה כללית של AI". כדוגמה לפונקיונליות הזו, גוגל הסבירה ש-"אולי אתה במוזיאון ורוצה לדעת יותר על יצירת אמנות מסוימת. אתה יכול לצלם תמונה, לשאול 'למה האמן צייר את זה?' ולקבל סקירה מהירה עם המידע שאתה צריך, יחד עם קישורים לשם התעמקות". לפי גוגל "זה כמעט כמו שיש לך מדריך טיולים בכיס".

כלי זה מתאים, לכאורה, יותר לשימוש במהלך הטיול עצמו, אבל עם יצירתיות ניתן להיעזר בו עוד לפני. כך למשל אם ראיתם היכנשהו תיעוד של מקום יפהפה שאינכם יודעים מהו – הוסיפו אותו ל-Google Lens והכלי כבר יספק לכם מידע על המקום, שאותו תוכלו גם לבקש להרחיב אם אכן תהיו מעוניינים לשלב את הלוקיישן בטיוליכם.

מתרגם מיידית את הטקסט בצילום - למשל תפריט או כרזת פרסומת. Circle to Search של גוגל.

מתרגם מיידית את הטקסט בצילום – למשל תפריט או כרזת פרסומת. Circle to Search של גוגל. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: גוגל

עוד כלי מבוסס Lens בשילוב עם יכולות התרגום של גוגל (Google Translate) נקרא Circle to Search – כלי המתאים לשימוש בעיקר תוך כדי הטיול, במקרים שבהם הגעתם למקום כלשהו ואינכם יודע את השפה המקומית. הכלי מאפשר, למשל, לתרגם תפריט של מסעדה מקומית, בלי העתקת הטקסט או מעבר לאפליקציה אחרת. Circle to Search, שיהיה בקרוב זמין לדברי החברה במכשירי אנדרואיד נבחרים, יאפשר למשתמשים לתרגם באופן מיידי את כל מה שמופיע על מסך הנייד שלהם. כיצד? פשוט מצלמים את הטקסט הלא ברור, ואז לוחצים לחיצה ארוכה על לחצן הבית או על סרגל הניווט ומקישים על סמל התרגום.

גוגל ציינה כי בנוסף Google Lens יכול לעזור גם כשמשתמש צריך לתרגם משהו שנמצא באזורו, כמו שלט רחוב או כרזת פרסומת – עליו פשוט להקיש על סמל העדשה באפליקציית גוגל ולבחור במסנן התרגום. הכלי יזהה אוטומטית את שפת המקור וימזג את הטקסט המתורגם על פני המקור.

עוד הציעה גוגל כלי מעט יותר אזוטרי שיסייע בהקשר אחר הרלוונטי לחופשתכם. מדובר בכלי לתכנון מלתחה לנסיעותיכם. הכלי החדש המסוים אמון על הצעת סגנונות לבוש וסטיילינג, ולמשל ניתן לבקש ממנו לחפש לוקים שבהם משולבות "חולצות פולו לגברים", לקבל מבחר סגנונות כאלו, לדרג את ההצעות (אגודל למעלה או למטה) ולייצר מעין אלבום ובו העדפות של תלבושות לחופשתכם.

יכולות התכנון המתקדמות הללו לחופשה הופכות את גוגל בעצם לכלי רב עוצמה שיכול בהחלט לסייע לכם לתכנן נסיעות מוצלחות יותר, וזה יותר ממה שגוגל אפשרה  עד כה – המלצות שגרתיות על הטיסות, מלונות ואטרקציות.

בעוד שלשם קבלת מחירים ואפשרות לביצוע הזמנות עדיין תדרשו לגלוש למקומות אחרים (או להגיע פיזית למשרדי חברות התיירות, למי מכם שנשאר קצת אולד-פאשן), עדיין גוגל שואפת להפוך לנקודת המוצא של המטיילים והנופשים, שממנה יתאפשר להם לצאת למסע מקדים לגילוי ותכנון פרטי החופשה, וזה מסע חדשני שה-AI מסייעת לו במיוחד. לפי פרשנויות שונות במדיה העולמית, החידושים הללו מציבים את גוגל כאיום פוטנציאלי על שירותים וסוכנים שאמונים על סיוע בהזמנת נסיעות, שכן הם מייתרים את עבודתם ומעמיסים את רובה על כתפי הבינה המלאכותית, זו שלעולם לא מתעייפת או סוגרת את המשרד כדי לצאת בעצמה לחופשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים