דל פיטרה 13 אלף עובדים בשנה: לאן פניה מועדות?

לפי דיווח של ענקית הטק לרשויות המס, היא פיטרה היקף עצום של 9.7% מכוח האדם שלה בתוך שנה ● במקביל חלה עלייה במחיר המנייה שלה ● מה בעצם קורה בחברה?

פיטרה עובדים רבים בשל צורך לקצץ בהוצאות. דל.

דל (Dell Technologies), כך מסתבר, פיטרה מספר עצום של עובדים – 13 אלף – שהם 9.7% מכוח האדם העולמי שלה. העובדים הללו פוטרו במהלך 12 החודשים האחרונים, כפי שניתן ללמוד מהגשה האחרונה של החברה לרשויות המס בארה"ב.

"לאורך 2024, המשכנו לנקוט באמצעים מסוימים כדי להפחית עלויות", ציינה דל בהגשה ל-SEC. "למרות ההחלטות הקשות הללו, אנו ממשיכים במאמצים ממוקדים להעצים את העובדים שלנו ולמשוך, לפתח ולשמר כישרונות", הוסיפה והבטיחה החברה.

דובר דל התייחס לפיטורים ואמר כי החשיפה משקפת "מחויבות מתמשכת להערכת העסק שלנו, כדי להבטיח שאנו תחרותיים ומוכנים לספק".

יותר מפי שניים עובדים פוטרו לבסוף

בפברואר 2023 החברה עדכנה לגבי הקיצוצים שהיא מתכננת לבצע השנה ואמרה שאלו יסתכמו בכ-6,000 משרות. עם זאת, דל סירבה לבקשות חוזרות ונשנות לספק מספר מדויק של המשרות שביטלה, כאשר ביצעה סבב פיטורים נוסף באוגוסט האחרון.

על פי הדיווחים במדיה העולמית, הפיטורים – המהווים מן הסתם אמצעי לקיצוץ בעלויות – הגיעו על רקע צניחה במכירות המחשבים האישיים, אשר הובילה לירידה של 11% בהכנסות החברה. היקף המכירות השנתיות של דל עמד על 88 מיליארד דולר בשנת הכספים 2024, ומדובר על כיווץ מהותי, לעומת שיא כל הזמנים שנרשם רק לפני שנתיים – 101.9 מיליארד דולר במכירות השנתיות בשנת הכספים 2022.

על אף המצב, ואולי בזכות הצמצום הדרמטי במצבת העובדים, המנייה של דל חוותה באחרונה זינוק שיא של 25% במחירה. את הסיבה לאופטימיות של המשקיעים אפשר כנראה להסביר בשתי מילים: בינה מלאכותית.

מגובים ביכולות AI. מחשבי ה-XPS החדשים של דל.

מגובים ביכולות AI. מחשבי ה-XPS החדשים של דל. צילום: יח"צ

מהמרת בגדול על AI

בכל הכרוך בעתידה, מסתמן כי דל מהמרת על הצלחת תחום הבינה המלאכותית כיום.

דל, כך דווח במספר כלי תקשורת עולמיים, צופה כי הדרישה לציוד טכנולוגיית מידע הקשור במגמות נוסקות בתחומי הבינה המלאכותית תאפשר לה שוב הזדמנויות מבטיחות, כמו גם רווחים חדשים. כמו כן דווח שהענקית עתידה ליהנות מגידול בביקוש למחשבים הניידים החדשים שלה, אשר יכולת AI חדשה מובנית בהם.

ולא רק דל. נראה שגם המשקיעים מתלהבים מהשרתים המותאמים ל-AI של החברה, שנועדו להתמודד עם עומסי העבודה התובעניים של הטכנולוגיה החדשנית והמאוד דומיננטית.

ההתמקדות הזו ב-AI עולה בקנה אחד עם מגמה עולמית – מתחרותיה של דל, ביניהן לנובו (Lenovo) ו-HP, משיקות גם הן מחשבים ניידים המופעלים על ידי בינה מלאכותית. לפי אנליסטים, העלייה במחיר המנייה של דל משקפת את הציפייה להצלחתה העתידית לספק את המכשור שיענה על צרכי ה-AI וכן מחשוב שהטכנולוגיה מוטמעת בו לתועלת הלקוחות.

מכל אלו ניתן להתרשם כי דל מנווטת בתקופה מאתגרת – מצד אחד היא מתמודדת עם שוק מחשבים אישיים מתכווץ והולך הפוגע בהכנסותיה, אך מהצד שני היא תולה תקוות בעתיד הבינה המלאכותית והמשך שגשוגה, שיאפשר לה לשרוד ואף להצליח בעתיד הנראה לעין.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. someone who knows

    להמר? ועוד על AI ? אתם רציניים ?? חברה כמו Dell Technologies לא מהמרת - היא מעצבת את העתיד הטכנולוגי באמצעות מוצריה בהתאם לתפיסת המובילות (Leadership) שהיא הבסיס לקיומה. המניה עולה כי אמון המשקיעים עצום, בעיקר בגלל העובדה שתחזית הצמיחה, גידול במכירות והדיבידנד למניה, עולים. הפיטורין כואבים וצריך לזכור שזו חברה שרוצה להרוויח (ומצליחה), אבל העומד בראש הפירמידה הוא פילנטרופ (יהודי) מהסוג הטוב, תורם לעולם ו...לנו......

    1. סשה בראון הכהן

      מעצבת את העתיד? לשיטתך כמו שעשתה עם רכישת EMC ו- vmware?

אירועים קרובים