"היטלר הקטן": ג'קסון הינקל נחסם באינסטגרם

הינקל- פרשן פוליטי אמריקני, ימני רדיקלי, אנטישמי ואנטי-ציוני, מהמשתמשים הוויראליים ביותר ב-X, תומך נלהב של פוטין ורוסיה, המפיץ תוכן פרו חמאסי ואנטי ישראלי - הפר "באופן בוטה" את תקנות השימוש של מטא

נחסם באינסטגרם. ג'קסון הינקל.

בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, ב-1940, יצא לאקרנים הסרט הדיקטטור הגדול, אותו כתב וביים צ'ארלי צ'פלין. צ'פלין שיחק בסרט – הלועג למשטרים דיקטטוריים – את שני התפקידים הראשיים, שאחד מהם הוא של רודן בן דמותו של אדולף היטלר, אדנואיד הינקל.

בחלוף 83 שנים, הינקל אחר נחסם באינסטגרםג'קסון הינקל בן ה-25, פרשן פוליטי ומשפיען רשת אמריקני, איש ימין רדיקלי, אנטישמי ואנטי-ציוני. אחד המשתמשים הוויראליים ביותר ברשת X, שכבר נחסם ב-ווטסאפ, יוטיוב, אינסטגרם, וטוויץ' (Twitch), עקב הפצת מידע שגוי ומטעה – נחסם שוב באינסטגרם, על שהפר "באופן בוטה" את תקנות השימוש של מטא, החברה האם של אינסטגרם.

מטא לא מסרה אם ההחלטה להסרת החשבון באה בעקבות פניות של ארגונים יהודיים רבים, ביניהם HonestReporting, שחשפו דרכים מטרידות שבהן הפיץ הינקל מידע כוזב על מלחמת ישראל-חמאס.

אתמול (א') הינקל הודיע ל-2.4 מיליון העוקבים שלו ב-X, כי אינסטגרם החליטה להשעות את חשבונו ברשת החברתית. הסרת החשבון שלו נעשתה בדיוק כשהוא היה עסוק בשידור חי בהפצת שקר נוסף, לפיו אוקראינה היא האחראית לפיגוע הטרור שבוצע באולם הקונצרטים במוסקבה. זאת, למרות שדאעש נטל אחריות לפיגוע.

הינקל לא בוחל באמצעים: הוא פרסם תמונות רבות בהן נפגש לכאורה עם מנהיגי עולם, דוגמת קים ג'ונג און, שליט צפון קוריאה, שבמהרה התברר כי בכלל נערכו בפוטושופ.

מפעל ייצור ענק לכזב לא קוהרנטי

הינקל מהווה מפעל ייצור ענק לכזב לא קוהרנטי ולהפצתו במדיה החברתית. הוא סתר את הטענות לשימוש בנשק כימי על ידי הרודן הסורי בשאר אל-אסד, אותו כינה בהערצה "גיבור".

הינקל הכחיש כי סין ערכה רצח עם, או הרג המוני, בבני המיעוט האויגורי מוסלמי בסין. את המיליארדר ג'ורג' סורוס ואת נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי – היהודים – כינה נאצים ושטניים. חברי קהילת הלהט"ב מוגדרים על ידו כפדופילים.

הינקל הרבה להכחיש את זוועות הטבח ב-7 באוקטובר, אף שמחבלי החמאס שידרו את מעשי הטרור שלהם, שתיעדו בעצמם. הוא הרבה לשבח את החמאס ואת דובר הזרוע הצבאית שלו, 'אבו עוביידה'. אחד השקרים הבוטים של הינקל, עליו הוא חזר פעמים רבות, היה כי ישראל – ולא חמאס – היא שהרגה אזרחים ישראלים ב-7 באוקטובר. ב-28 באוקטובר פירסם הינקל שקר נוסף, לפיו תחקיר הארץ העלה שמספר המתים באירועי הטבח הוא למעשה 900, מחציתם חיילים, וכי רוב ההרוגים מתו מירי של טנקים ישראליים. הארץ, כמובן לא פרסם תחקיר שכזה.

מעל התמונות המזויפות שהוא מפרסם, הינקל נוהג להוסיף מסר קצר: "ישראל היא טרוריסטית", "ישראל מבצעת רצח עם" ו-"ישראל שווה דאעש".

הינקל, שמתאר את עצמו כ"מרקסיסט-לניניסט שמרני אמריקני", מקדם תיאוריות קונספירציה, חסיד של מגה-קומוניזם ותומך בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הינקל הואשם ביצירת תמונות אנטישמיות על ידי בינה מלאכותית. הוא מצוטט לעיתים קרובות על ידי כלי תקשורת ממלכתיים ורשמיים ברוסיה ובאיראן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים