מנכ"ל סיסקו: "בעסקת HPE-ג'וניפר חסר רכיב בולט – אבטחה"

לדברי צ'אק רובינס, מנכ"ל ענקית התקשורת, "אני חושב שבסופו של יום, ללקוחות חשובה תשתית רשת מאובטחת עם ביצועים גבוהים. זה מה שאכפת להם. ואנחנו מיישמים AI גם על נתוני רשת"

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו.

הרכישה של ג'וניפר (Juniper Networks) על ידי HPE תמורת 14 מיליארד דולר עוררה הדים רבים, ולא רק בשל סכום העסקה הגבוה. היא מעניינת מאוד את שוק ה-ICT בכלל, ובפרט את סיסקו (Cisco), מובילת שוק התקשורת הוותיקה, שהרכישה מייצרת לה מתחרה חזקה, המערערת את מעמדה בשוק. כך, סיסקו מוצאת את עצמה מתחרה בשני שדות פעילות: בחזית הרשת ובחזית האבטחה.

מאז נודעה העסקה, בינואר השנה, סיסקו לא הגיבה לרכישה של HPE. צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו, "שבר שתיקה" פעם אחת בפברואר, כשאמר בשיחה הרבעונית עם עיתונאים ומשקיעים כי עדיין מוקדם לדעת כיצד העסקה תשפיע על שוק רשתות התקשורת, וכי "כך או כך, יש הרבה רעש סביב העסקה, ואני חושב שזה מעט מוקדם מדי".

מאז, רובינס שתק. הוא דמם כאשר HPE אמרה שרכישת ג'וניפר משבשת את הסטטוס קוו בעולם הרישות עם מארג רשת מודרני, מונע בינה מלאכותית. הוא לא הגיב כאשר אנטוניו נרי, מנכ"ל HPE, אמר שמה שסיסקו עושה עם ספלאנק (Splunk) הוא "שונה לחלוטין". ורובינס לא צייץ כאשר ג'ון צ'יימברס, היו"ר והמנכ"ל המיתולוגי של סיסקו מ-1995 ועד 2015, שפך קצת שמן למדורה ושיבח דווקא את המתחרה HPE והמנכ"ל שלה נרי, על רכישת ג'וניפר.

בראיון לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב אמר רובינס בסוף השבוע, כי "אני חושב שבסופו של יום, ללקוחות חשובה תשתית רשת מאובטחת עם ביצועים גבוהים. זה מה שאכפת להם. ואנחנו מיישמים AI גם על נתוני רשת. אז אני חושב שהדבר שחסר שם (בעסקת ג'וניפר-HPE) – הוא אבטחה".

לדבריו, "עם רכישת ספלאנק, פשוט שיפרנו את מעמדנו בעולם האבטחה. אני מתערב שאם תשאלו את הלקוח: 'מה תעדיף, אבטחה, או איזה לוח מחוונים מונע בינה מלאכותית?' הוא יבחר באבטחה לאורך כל הדרך. וזהו הבידול שיש לנו".

"אני חושב שייקח זמן עד שהעסקה תבוצע", אמר רובינס, "יהיו להם בעיות חפיפת מוצרים שהם יצטרכו לטפל בהן. אז אני לא חושב שזה ישנה את האופן שבו אנחנו מתחרים (בהם). אני חושב שהעסקה תהיה, כנראה, הזדמנות עבורנו בטווח הקרוב. הפלטפורמה שלנו תריץ נתוני עתק של טלמטריה, ועם AI תספק תובנות והמלצות ללקוחות – בהיקף שאף מתחרה אחר לא יכול לעשות. זה ההבדל הגדול".

"עם ספלאנק", סיכם רובינס, "יש לנו יתרון בעולם הבינה המלאכותית המטפלת בביג דאטה בדרך שאין מתחרה שיכול להשתוות לנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים