מקלדת אלחוטית של לנובו: מה היתרונות והחסרונות שלה?

המקלדת הניידת, ששמה Lenovo Trackpoint Keyboard II, נראית כמו החלק התחתון של מחשב ThinkPad ומאפשרת להתחבר לא רק למכשירי Windows אלא גם למכשירים מבוססי אנדרואיד - אבל זה כבר פחות מסתייע בעברית

Trackpoint Keyboard II של לנובו.

כמו שבטח שמתם לב, אם אתם עוקבים אחרי המדור, כמו להרבה מאוד יצרניות מחשבים, גם ללנובו יש רשימה מוכנה לשליפה של ציוד היקפי שהיא מציעה למכירה, ולאו דווקא ללקוחות הישירים שלה, אלה שרוכשים את מחשביה. אחד האביזרים, או יותר נכון לומר אחת, היא מקלדת ניידת שמאפשרת להתחבר לא רק למכשירי Windows אלא גם למכשירים מבוססי אנדרואיד.

Trackpoint Keyboard II היא מקלדת שנראית בדיוק כמו החלק התחתון של מחשב ThinkPad, כולל הידית האדומה הקטנה באמצע וכפתורי העכבר למטה, ולא בכדי – זו נקודת המכירה העיקרית שלה, וזה להביא את המראה ואת השימושיות האייקונית להתקן שאפשר לשאת לכל מקום, גם אם רוצים להשתמש בטאבלט או במחשב נייח.

בהיבט הזה המקלדת עושה את העבודה שלה. היא נוחה מאוד לעבודה, האצבעות נחות היטב על המקשים, והם יורדים מספיק עמוק כדי לספק חוויית הקלדה נאותה ונוחה – והסקירה הזו נכתבה כולה באמצעותה, כשהיא מחוברת למחשב הנייח שלי. רציתי באמצעות מכשיר אנדרואידי, אבל בהמשך תבינו למה זה לא קרה.

היא גם שקטה יחסית, כך שהוא לא תהווה מטרד לשכנים שמנסים לנמנמם במושב לידכם בנסיעה ברכבת, לדוגמה, גם אם מקלידים במרץ רב. המקשים בם בגודל מלא של מקלדת רגילה מהשורה, והריווחים נהדרים, ויש גם כמה מקשי פונקציות שימושיים, לפחות על הנייר.

מאחור ומהצד נמצאים כפתורי ההפעלה, בחירת מערכת ההפעלה וכפתור שיטת הצימוד. דף ההסבר המצורף מספק הסבר מלא וקצר לתהליך הצימוד שהוא קל למדי. הצימוד דורש הקלדת מספר אישור במקלדת, אבל לאחר מכן אין ממש בעיה. הבעיה היא שב-Windows, כדי לנצל ממש את המקלדת עד סופה צריך להוריד אפליקציה קטנה שמאפשרת להשתמש ממש במקשים המיוחדים – כולל זה שמאפשר גישה להגדרות שלה שהצלמית שעליו, איך לא, מראה מקלדת. אחת ההגדרות גם מאפשרת לקבוע מה תבצע לחיצה על המקש שעליו מצויר כוכב. כברירת מחדל היא שולחת את המשתמשים לדף התמיכה של המקלדת, אבל ניתן להגדיר כל אתר שרוצים, להגדיר אפליקציה לפתיחה מהירה וגם לבחור שיקליד טקסט שמשתמשים בו רבות, לדוגמה כתובת דוא"ל.

אפשר לחבר את המקלדת לשני מכשירים

את המקלדת ניתן לחבר באמצעות הדונגל שלה, שמגיע כשהוא שמור בתא משלו בצד האחורי של המקלדת, או באמצעות Bluetooth 5.0. אפשר לחבר אותה לשני מכשירים, למשל למחשב ולטלפון במקביל, אבל רק אם משתמשים במחשב בדונגל ומתחברים באמצעות החיבור האלחוטי למכשיר האנדרואיד/macOS, או שכמובן אפשר להתחבר למכשיר Windows אחר.

כמשתמש ששפתו עברית החוויה בשימוש במקלדת עם מכשיר מבוסס אנדרואיד, ובדקתי אותה עם כמה טלפונים וגם עם טאבלט שעבר בסביבה, לא הייתה מספקת בלשון המעטה. אחת הבעיות המרכזיות היא שפשוט לא הצלחתי להקליד בעברית, ולא משנה אם במקלדת הווירטואלית של הטלפון/טאבלט דווקא כן נבחרה השפה המתאימה. אם אתם חיים בשפה האנגלית גם כשאתם כותבים – זו לא תהיה בעיה רצינית עבורכם, אבל זה בהחלט מצמצם עבור הרבה מאוד משתמשים את מה שהם יכולים להוציא מן המקלדת.

בנוסף, הסימונים שמראים מה הפונקציות שמקושרות למקשי F9 עד F12 בקושי נראים לעין. למעשה הבחנתי בהם ממש באופן מקרי כשחשבתי שיש לכלוך מעל המקשים. הם מאפשרים לחזור למסך הבית מכל מקום, להציג את רשימת האפליקציות הפתוחות, לפתוח את אפליקציית החיפוש של גוגל וכן לבצע חזרה לאחור. כפתורי עוצמת הקול והבהירות מתפקדים גם הם היטב.

לפי לנובו, הסוללה של המקלדת הניידת הזו מספיקה לעבודה של חודשיים. הטעינה עצמה, באמצעות חיבור USB-C שנמצא מאחור, נמשכת קצת יותר משעה וחצי, והיא מתרחשת בהספק נמוך.

המחיר של Trackpoint Keyboard II עומד על 499 שקלים, וזה קצת יקר עבור מי שזקוק למקלדת ניידת באופן מזדמן בלבד, וגם לאור העובדה שלפחות באופן לוקאלי ההיבט של האנדרואיד לא ממש שימושי. בנוסף, לא מדובר במוצר שהגיע רק אתמול אל המדפים הפיזיים או הווירטואליים, כך שאולי הגיע הזמן לגרסה III אחרי כמה שנים כדי לתקן את כל הבעיות?

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד פרטו

    שלום. נהניתי מאד מהכתבה, רק ב' נקודות: א - יש במקלדת זו עיצוב כפתורים המיוחד למקלדות לנובו בלבד (מאד שימושי למי שכותב בכמויות כמוני) - כפתורי תחילה וסוף שורה, כמו גם עמוד למעלה ולמטה, כולם מרוכזים באזור אחד. ב - אשמח אם תוכלו לגלות לי את הסוד... היכן ניתן להשיג מקלדת זו בארצנו הקדושה, פשוט לא הצלחתי למצוא אפילו מקום אחד!!! גם באמזון, אינם משווקים את המקלדת לארץ (בארהב זה עולה כמעט 100 דולר!!!) שוב תודה תמשיכו את העבודה האיכותית! המייל שלי - [email protected]

אירועים קרובים