השרה גמליאל: "המטרה – להעמיד את ישראל בחזית המו"פ בתחומי ה-AI"

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, הציגה בטקס חילופי השרים את היעדים שלה בתפקיד החדש: קידום ה-AI, שילוב עוד טכנולוגיות במגזר הביטחון, ושוויון ונגישות

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה הנכנסת, גילה גמליאל, והשר היוצא, אופיר אקוניס.

אתמול (ג') נערך במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה טקס חילופי שרים: השרה גילה גמליאל, עד כה שרת המודיעין (משרד שנסגר), נכנסה לתפקיד במקום אופיר אקוניס, שמונה לקונסול ישראל בניו יורק. בטקס החילופים הציגה גמליאל את היעדים שלה ושל המשרד בתקופת כהונתה.

היא אמרה כי "בכהונה הקרובה, אני רואה לנגד עיניי שלוש מטרות מרכזיות: הראשונה – להעמיד את ישראל בחזית המחקר והפיתוח בתחומי הבינה המלאכותית. עלינו לוודא שהבינה המלאכותית תשרת את כל אזרחי ישראל, תוך שמירה על זכויות יסוד ואינטרסים ציבוריים. שני היעדים הנוספים הם להמשיך את השילוב של טכנולוגיות מתקדמות וסטארט-אפים בתחומי הביטחון, וקידום ערכים של שוויון הזדמנויות ונגישות במדע ובטכנולוגיה".

השר היוצא, אקוניס, אמר כי "אני מעביר את המשרד כשהוא נמצא בשיא פעילותו להנגשת המדע והטכנולוגיה לכל אזרחי ישראל. רבות מההחלטות שקיבלנו במהלך השנים ניכרות כיום, אפילו בחזיתות הלחימה שלנו, כמו העלאת הרובוטיקה למעלה סדר העדיפויות. לוחמים ולוחמות ייצגו את ישראל לפני שנים אחדות בתחרויות טכנולוגיות בינלאומיות, ניצחו – וכיום הם והן בחזית".

עוד ציין אקוניס את הפעילות של המשרד לסיוע לסטארט-אפים בעקבות המלחמה, בהם אישור חוק האנג'לים, הגדלת תקציב רשות החדשנות ומענקים מיוחדים שניתנים לחברות אלה באמצעותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים