"פליטת הפה" של טים קוק תעלה לאפל 490 מיליון דולר

אפל הגיעה להסדר תשלום של 490 מיליון דולר, כדי לפתור תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בעקבות משפט, כנראה מיותר, שאמר טים קוק בשיחת משקיעים

טים קוק, מנכ"ל אפל.

אפל הגיעה להסדר של 490 מיליון דולר כדי לפתור תביעה ייצוגית, שטענה כי המנכ"ל, טים קוק, לכאורה הונה בעלי מניות בכך שהסתיר את הירידה בביקוש למכשירי iPhone בסין.

ההסדר הוגש ביום שישי האחרון לאישור השופטת איבון גונזלס רוג'רס בבית המשפט המחוזי של ארה"ב באוקלנד, קליפורניה.

התובעת הראשית היא הרשות המנהלת של קרן הפנסיה של נורפוק באנגליה.

ב-2 בינואר 2019 הכריזה יצרנית ה-iPhone באופן לא צפוי, כי תצמצם את תחזית ההכנסות הרבעוניות שלה בסכום של עד 9 מיליארד דולר, תוך שהיא תולה את האשמה במתיחות הסחר בין ארה"ב לסין. זאת, לאחר שחודשיים לפני כן, ב-1 בנובמבר 2018, אמר קוק למשקיעים בשיחת אנליסטים, כי למרות שאפל חוותה לחץ של מכירות בשווקים כמו ברזיל, הודו, רוסיה וטורקיה, שבהם המטבעות נחלשו, "לא הייתי שם את סין בקטגוריה הזאת". כמה ימים לאחר מכן הודיעה אפל לספקיה על הפחתה בייצור.

תחזית ההכנסות המופחתות הייתה הראשונה של אפל מאז השקת ה-iPhone ב-2007. למחרת ההודעה נפלו מניות אפל ב-10% ומחקו 74 מיליארד דולר משווי השוק של החברה.

דרך אגב, מחיר המניה של אפל הכפיל את עצמו פי ארבעה מאז ינואר 2019.

במסמכי בית המשפט צוין, כי חברת התפוח מקופרטינו שבקליפורניה הכחישה אחריות, אך הסכימה להסדר כדי להימנע מהעלות והסחת הדעת שתגרום התדיינות משפטית.

בשנה האחרונה רשמה אפל רווח נקי של 97 מיליארד דולר, וחישוב פשוט מראה כי סכום הקנס שווה קצת יותר מרווח של יומיים וחצי.

ביוני האחרון דחתה השופטת רוג'רס את בקשתה של אפל לדחות את התביעה. היא מצאה, שאפל ידעה שיש האטה בכלכלה של סין והביקוש עלול לרדת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים