המנהלים רוצים GenAI, ומהר; מומחי ה-IT – חוששים

לפי דו"ח חדש של סיילספורס, ההנהלות מתעדפות את מהירות ההטמעה של בינה מלאכותית יוצרת על פני אבטחת מידע ואיכות הנתונים  

מנהלים להוטים להטמיע ולשלב GenAI, מומחי ה-IT - פחות.

מנהלים בארגונים דורשים הטמעה ושילוב של בינה מלאכותית יוצרת – עכשיו ומהר, זאת לעומת מומחי ה-IT, שמראים התנגדות ומעלים דאגות לגבי משאבים, אבטחת נתונים ואיכות נתונים – כך מראה דו"ח AI/IT Disconnect Research לשנת 2024 של סיילספורס, המבוסס על סקר שנערך בקרב מאות מומחי IT ברחבי העולם. כמעט 60% ממומחי ה-IT אומרים, שלבעלי עניין עסקיים יש ציפיות בלתי סבירות לגבי המהירות והזריזות של הטמעת הטכנולוגיה החדשה. למעשה, 88% ממומחי ה-IT טוענים שהם לא מסוגלים לתמוך במבול הבקשות הקשורות ל-AI שהם מקבלים בארגון שלהם.

בנוסף עולה מן הסקר, כי רוב מומחי ה-IT שנסקרו (87%) מאמינים, שה-GenAI עמדה בציפיות שהיו ממנה ואף התעלתה עליהן. כתוצאה מכך, מוטלת המשימה על מחלקות ה-IT ליישם את הטכנולוגיה – ומהר. ככל שהביקוש עולה – כך מומחי ה-IT  נמצאים יותר בחזית. עוד טוענים 9 מתוך 10 מומחי IT, כי בינה מלאכותית יוצרת אילצה אותם להעריך מחדש את האסטרטגיה הטכנולוגית שלהם ולשנות את הלך הרוח של הצוות שלהם לגבי אופן השימוש בטכנולוגיה חדשה; 86% ממומחי ה-IT טוענים שהתפקיד שלהם הפך חשוב יותר מאז כניסתה של ה-AI היוצרת; ו-68% ממומחי ה-IT אומרים, שהמנהלים שלהם מצפים מהם להיות מומחים ב-AI יוצרת.

על פי המחקר, צוותי ה-IT זיהו את הדרג הניהולי כמשפיעים מס' 1, הדורשים יישום מהיר של GenAI. כששואלים אותם על סדרי העדיפויות של הצוות שלהם בהשוואה לאלו של ההנהלה שלהם, ה-IT מדווח שהם מתמקדים באבטחת מידע ואיכות בזמן שההנהלה שלהם מתעדפת את מהירות ההטמעה. כמעט מחצית (48%) מאנשי ה-IT מסכימים, שהם נאבקים למצוא איזון בין מהירות, ערך עסקי ואבטחה בעת יישום טכנולוגיה חדשה.

בתוך הלחץ הזה לעמוד במשימה, צוותי ה-IT  מתמודדים עם חששות גוברים לגבי איך לתקצב ואיך להשתמש במשאבים ביעילות כדי ליישם טכנולוגיות חדשות, דוגמת AI. אתגרי ה-AI המובילים של צוותי ה-IT הם: היעדר כישורי AI בכוח העבודה, אבטחת מידע, איכות מידע, יישום AI מאט יוזמות אחרות ועלות מוגברת של תכנות/כלים.

בנוסף, כמעט שליש (31%) מעובדי ה-IT אומרים, שחסר להם זמן ליישם ולהכשיר מודלים ואלגוריתמים של  AI,  וכמעט מחצית אומרים שהתשתית שלהם לא יכולה לעמוד בביקוש – 48% חוששים שתשתית האבטחה של הארגון שלהם לא תוכל לעמוד בקצב הביקוש לחדשנות ו-45% חוששים שתשתית ניהול הנתונים של הארגון שלהם לא תוכל לעמוד בקצב הביקוש לחדשנות.

"באופן מובן מנהלים מתלהבים מההבטחה של AI – ורווחי פרודוקטיביות הם חלק גדול מזה. מנהלי מערכות מידע וצוותי IT יכולים לבחור לקחת צעד אחורה ואז לפספס את ההזדמנות לנצל את הטכנולוגיה לפני המתחרים שלהם, או שהם יכולים להיות פורצי הדרך ולחשוב מחדש על האופן שבו חברות מיישמות AI מהימן בצורה אחראית ובת קיימא", אמר חואן פרז, מנהל מערכות מידע ראשי, סיילספורס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים