יום האישה הבינלאומי

"בת 18 צריכה להבין שהכול פתוח בפניה, רק צריך לצאת מהקופסה"

נטלי קרמר, סמנכ''לית בכירה בצ'ק פוינט: "חברות היי-טק צריכות לחפש נשים ולפעול לגיוסן באופן אקטיבי, כשזה היעד המשולב בערכי ובחזון החברה"

נטלי קרמר, סמנכ''לית בכירה למוצרים, מחקר ופיתוח בצ'ק פוינט.

"כל נערה בת 18 צריכה להבין שהכול פתוח בפניה. עליה להאמין שהיא יכולה להצליח, וכל שנדרש הוא להעז ולא לפחד, ולא לחשוב 'לא אצליח'. כאשר הגברים הם המגדירים את הקופסה, לעתים יש צורך שנשים 'ישברו' אותה ויפעלו מחוץ לקופסה", כך אמרה נטלי קרמר, סמנכ"לית בכירה למוצרים, מחקר ופיתוח בצ'ק פוינט.

קרמר התראיינה לאנשים ומחשבים לרגל יום האישה הבינלאומי, שחל מחר (ו'). לדבריה, "כדי להגדיל את היקף הנשים בהיי-טק בכלל ובפיתוח בפרט צריך טיפול רב מערכתי – של המדינה, החברות בענף והנשים עצמן. בצד החברות, דרוש גיוס אקטיבי של נשים – מה שלא היה קיים לפני 15 שנים, ובטח שלא לפני כן. כיום, כבר לא מספיק לומר 'הלב פתוח, נשים – היכנסו'. יש לחפש אותן ולפעול לגיוסן באופן אקטיבי, כשזה היעד המשולב בערכי ובחזון החברה. צריך לדאוג לכך לאורך שרשרת הגיוס, בראיונות ולאחר מכן, ביצירת סביבה טובה שתביא לשילוב של בית ועבודה". היא ציינה כי "עוד משהו שחברות יכולות לעשות הוא 'דווקא' לתת גם לגברים את המקום לצאת הביתה מוקדם כמה פעמים בשבוע, כי גם להם יש ילדים. קידום נשים משמעו גם לטפל בגברים".

"כיוון שהמדינה, לצערי, לא פועלת מספיק בתחום, ענף ההיי-טק נוקט ביוזמות עצמאיות משלו לקידום נשים", אמרה קרמר. "כך, הקמנו, בצ'ק פוינט, מערך שיתופי פעולה לימודיים והדרכות עם עיריית תל אביב-יפו, שמקדם נשים, והן מהוות 50% מהלומדים.ות בו. כמו כן, יש לנו מרכז חינוך לסייבר, שאליו מגיעים 10,000 תלמידים ותלמידות בשנה".

"חסרות רול מודליות, וצריך להביא נשים מצליחות לבתי הספר"

"היבט חשוב שחסר הוא נשים שמהוות מודל הצלחה לנשים אחרות, רול מודליות", הוסיפה. "כמו כן, שוויון וצמצום הפערים המגדריים, כולל בתעסוקה בהיי-טק, מתחילים בחינוך ובשינוי תפיסתי. במערכת החינוך לא עושים מספיק כדי לקדם ולעודד ילדות ונערות להשתתף בלימודי מדעים. צריך פשוט להביא לבתי הספר עוד ועוד נשים מצליחות, היי-טקיסטיות, שתשתפנה את הצעירות בעבודתן".

קרמר אמרה כי "צריך לגייס ולרתום נשים בכל אחד משלבי החיים שלהן – בבית הספר, בצבא ולאחר שחרורן מהשירות. יש לעודד אותן לעסוק בתחום ההיי-טק, ולהפיג את החששות שלהן מחוסר האיזון בין הפנאי לעבודה. מגפת הקורונה 'סייעה' לקדם את העבודה מרחוק, והיא הפכה לחלק מדפוס העבודה בעולם: ארגונים מבינים שאפשר לעבוד מכל מקום, העולם ההיברידי הוא הנורמלי החדש, ושילוב נשים בו יכול לסייע לא רק לקידום נשים בכלל, אלא לקידום לנשים מהפריפריה בפרט".

היא ציינה כי "תפיסתית, יש לשדר לנשים שלא צריך לקבל את הכללים ה-'גבריים': להסביר להן מדוע עליהן ליטול קרדיט על עשייתן והצלחותיהן, ולא רק להציג זאת כהצלחה קבוצתית".

מה קורה בצ'ק פוינט בהקשר זה?
קרמר: "אני מובילה תוכנית מנטוריות נשים למען נשים, שנקראת Check Point women mentoring program. התוכנית מחברת בין נשים שונות בארגון הפיתוח שלנו במשך כמה חודשים. העובדות זוכות למנטורינג צמוד מנשים בכירות, משתתפות יחד בהרצאות, חולקות אתגרים ופתרונות מקצועיים, מעלות דילמות אישיות ומקיימות שיח פתוח על המשמעות של להיות אישה קרייריסטית ומצליחה ב-2024.

כמעט מחצית מההנהלה הבכירה בצ'ק פוינט מורכבת מנשים. הן מנהלות קרוב ל-80% מהעובדים שלנו. יש בארגון יוזמות רבות של נשים, שבוחרות להעצים נשים אחרות, על ידי קיום מפגשים ומיט-אפים להעצמה נשית, תחת הכותרת 'הכירי את הקוד שבך'. יש גם מפגשי ג'וניוריות ו-ועידת ESG, שנפגשת בצורה קבועה ודנה כיצד אפשר לשפר את הגיוון ולהעלות את מספרי הנשים בארגון. לרגל יום האישה נקיים מפגש העצמה נשית שמורכב מעובדות צ'ק פוינט. בנוסף, החברה תארח בשבוע הבא את ארגון ProWoman לכנס מנהיגות נשית בזמן משבר, שבמסגרתו אשתף כיצד המנהיגות הנשית באה לידי ביטוי בצ'ק פוינט. במפגש ישתתפו עדי סופר תאני, מנכ"לית מטא ישראל, איריס חיים, אימא של החטוף יותם חיים ז"ל, שהצליח להימלט משבי החמאס ונהרג על ידי חיילי צה"ל, וליאור סמק, מקימת חמ"ל חיבורים".

איך את מסכמת את המסר שלך?
"יש לשדר לנשים שעליהן להעז יותר, שהן צריכות הרבה יותר תעוזה. חשוב שנשים ייחשפו לנשים ששילבו קריירה עם חיי משפחה באופן מוצלח. קרוב ל-80% מעובדי.ות צ'ק פוינט מנוהלים.ות על ידי נשים, ואין כל סיבה שהמצב לא יהיה כך גם בחברות אחרות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    אני מייחל שאכן, בת 18 תצא מהקופסה - הבעיה מערכות החינוך שמסלילות צעירות למקצועות "נמוכים" ועד שלא תהיה חקיקה פלילית שתמנע את זה חזון גב' קרמר לא יתגשם!

אירועים קרובים