מהנדס לשעבר בגוגל נעצר בחשד שגנב סודות AI עבור חברות סיניות

לפי כתב האישום, הקבצים שנגנבו קשורים לתשתית החומרה ולפלטפורמת התוכנה, המאפשרת למרכזי מחשוב העל של גוגל לאמן דגמי AI גדולים באמצעות למידת מכונה

גנב לכאורה סודות מסחריים מגוגל.

אתמול (ד') נעצר מהנדס לשעבר בגוגל, ליאון דינג, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על גניבת סודות מסחריים הקשורים לתוכנה ולחומרה של שבב ה-AI של גוגל. לדברי התביעה, "דינג גנב מגוגל יותר מ-500 קבצים חסויים, המכילים סודות מסחריים של בינה מלאכותית תוך כדי עבודה חשאית עבור חברות סיניות, שמנסות להשיג יתרון במרוץ של טכנולוגיית ה-AI".

לפי כתב האישום, דינג נשכר על ידי גוגל ב-2019 והיה מעורב בפיתוח התוכנה שנפרסה במרכזי מחשוב העל של גוגל. על פי החשד, הוא החל להעלות מידע סודי של גוגל לחשבון ענן אישי שלו בין מאי 2022 למאי 2023. הקבצים שנגנבו קשורים לתשתית החומרה ולפלטפורמת התוכנה, המאפשרת למרכזי מחשוב העל של גוגל לאמן דגמי AI גדולים באמצעות למידת מכונה.

ביוני 2022 הוצע לדינג תפקיד מנהל הטכנולוגיות של חברה סינית בשם Rongshu, וזמן מה לפני מאי 2023  הוא גם הקים חברה משלו בסין בשם Zhisuan וכינה את עצמו מנכ"ל. לפי כתב האישום, דינג מעולם לא הודיע ​​לגוגל על ​​השתייכותו לשתי החברות האלה.

לאחר שדינג התפטר מגוגל בדצמבר 2023, חקרה גוגל את היסטוריית הפעילות שלו ברשת וגילתה את ההעלאות הלא מורשות שלו ממאי 2022 עד מאי 2023.

"לאחר חקירה, גילינו שהעובד הזה גנב מסמכים רבים, והפנינו את המקרה במהירות לרשויות אכיפת החוק", אמר דובר גוגל, חוסה קסטנדה, והוסיף, כי "יש לנו אמצעי הגנה קפדניים כדי למנוע גניבה של המידע המסחרי והסודות המסחריים הסודיים שלנו".

דינג צפוי לעונש מקסימלי של 10 שנות מאסר וקנס של עד 250,000 דולר עבור כל סעיף, אם יורשע.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים