מהפך: בזוס עקף את מאסק והוא האדם העשיר בעולם

מייסד ויו"ר אמזון חזר לראש מדד המיליארדרים של בלומברג, שם שכן בעבר זמן לא מבוטל ● כעת, אחרי שנתיים, הוא שוב מעל מנהיג טסלה, SpaceX ו-X, שהתדרדר למקום ה-3, ואילו ברנאר ארנו הצרפתי במקום השני

לקח בחזרה מאילון מאסק את התואר "האדם העשיר בעולם". ג'ף בזוס.

ג'ף בזוס, המייסד, היו"ר והמנכ"ל לשעבר של ענקית הקמעונאות והטק אמזון, זכה שוב בתואר 'האדם העשיר בעולם', לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.

נכון להיום (ג'), בזוס מתגאה בשווי נקי של 197 מיליארד דולר, העולה על 192 מיליארד הדולרים ששווה מי שכיכב בראש הרשימה לאורך כשנתיים – יזם הטק אילון מאסק, המנהיג בין השאר את החברות טסלה, SpaceX ו-X. לאורך תקופת "שלטונו" בצמרת המדד, ספג מאסק מדי פעם ירידה למקום השני, בשל מתחרה אחר שאינו איש טכנולוגיה, ברנאר ארנו – מולטי-מיליארדר צרפתי שהוא מנכ"ל תאגיד LVMH. עם זאת, נכון להיום מאסק עצמו נמצא במקום השלישי בטבלה. עם זאת, הפערים בין הונם של שלושת מובילי הטבלה – דקים ו"פריכים", ועומדים על מיליארדי דולרים "בודדים" "בלבד".

שינויים בצמרת. מדד המיליארדרים של בלומברג.

שינויים בצמרת. מדד המיליארדרים של בלומברג. צילום: לכידת מסך מאתר בלומברג

העידן של מנהיגי ענקיות הטכנולוגיה

צמרת טבלת המיליארדרים העולמית חוותה, כאמור, שינויים משמעותיים בשנים האחרונות.

מייסד מיקרוסופט, והנדבן בהווה, ביל גייטס (כיום במקום ה-5), החזיק בתואר 'האדם העשיר בתבל' לארוך תקופה משמעותית בעבר הרחוק. אלא שעלייתן של ענקיות הטכנולוגיה במאה ה-21 גרמה לכך שאנשים כמו בזוס ומאסק הפכו לשליטי הדירוג הנחשב. וכך קרה ש-בזוס עקף לראשונה את המייסד השותף של מיקרוסופט כאדם העשיר בעולם ב-2017.

המולטי-מיליארדר שהביא לעולם את הקמעונאית אונליין הענקית מסיאטל החזיק במקום הראשון במשך מספר שנים, לפני שהודח על ידי מאסק לפני כשנתיים.

הטייטל הנחשב נקטף על ידי מאסק

ב-2019, גירושיו של בזוס וחלוקת הרכוש שצבר עם מקנזי סקוט – מי שהייתה אשתו 25 שנים וכן אם ילדיו – הביאו את בזוס ל"אבד" 25% ממניות עסקיו באמזון. הסכום ששילם בזוס לסקוט, בהתבסס על שווי השוק של ענקית המסחר אונליין באותם ימים, היה כ-35 מיליארד דולר. עם זאת הוא המשיך לאחוז בתואר האיש העשיר ביותר.

על פי דירוג העושר של פורבס, בשיאו, ביולי 2021, היה בזוס האיש העשיר בעולם, עם הון של מעל 212 מיליארד דולר, שהוא גדול יותר מזה שברשותו כיום. אבל אז מאסק על שלל עיסוקיו ונכסיו הצליח לעקוף אותו, כאמור.

נזכיר כי באמצע החודש שעבר נודע כי בזוס מכר 12 מיליון מניות אמזון שהיו בבעלותו. כבר אז צצו פרשנויות שאפשר שהמהלך מתוכנן כך שקדם אותו לתואר "האדם העשיר בעולם", בתוך שהוא ידיח את מאסק מהטייטל הנכסף. ככלל, בזוס מתכוון למכור ב-2024 עד 50 מיליון מניות של אמזון שבבעלותו – כך לפי מסמך שהחברה הגישה בפברואר לסוכנות האמריקנית לניירות ערך, ה-SEC.

בזוס מחזיק כיום, נכון ל-6 במרץ 2024, ב-988 מיליון מניות של אמזון, מה שמייצג כ-9.56% מכלל מניות החברה ומשקף את אחזקותיו לאחר המכירות האחרונות.

הסיבה המרכזית לצמיחת עושרו של בזוס שוב, היא העובדה שמתחילת השנה נרשמה עלייה מדהימה במחיר מניית אמזון, שהניעה את הונו של בזוס כלפי מעלה. עלייה זו מיקמה אותו מחדש כמוביל ברשימת העשירים העולמית.

אנליסטים פיננסיים מייחסים גם לנושאים אחרים השפעה על הונו של בזוס, ביניהם מוזכרות השקעותיו של בזוס מחוץ לאמזון, כמו הבעלות שלו על הוושינגטון פוסט וחברת החלל בלו אוריג'ין (Blue Origin), שחוו התפתחויות חיוביות, אשר תרמו לעושרו הכולל.

בזוס ומאסק נחשבים כאויבים מיתולוגיים מזה שנים, אבל לעת עתה נמנעו השניים מלהגיב בקנטרנות זה כלפי האחר בנושא החם והנפיץ, כפי שקרה לא אחת בעבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים