גם העובדים תולים תקוות בבינה המלאכותית

מחקר של HP מעלה, כי AI נתפסת על ידי עובדים כמפתח לשינוי ליחסים טובים יותר עם מקום עבודה – אם בהפיכת המשימות לקלות יותר או הפיכת העבודה למעניינת יותר וגם ככלי לשיפור האיזון בין העבודה לחיים האישיים

האם בינה מלאכותית תשנה לטובה את היחסים בין העובדים למקום העבודה?

סקר חדש של HP מגלה, שבעוד יחסי העובדים עם מקום עבודתם ברחבי העולם מתוחים, עם 27% מהעובדים המדווחים על מערכת יחסים בריאה, הבינה המלאכותית (AI) נתפסת כמפתח לשינוי ליחסים טובים יותר עם מקום עבודה. בכלכלות צומחות, 76% מעובדי הידע רואים בבינה המלאכותית כלי לשיפור באופי העבודה והפיכת המשימות ל"קלות" יותר, ו-75% מאמינים שבינה מלאכותית תהפוך את העבודה שלהם ל"מעניינת" יותר (לעומת 48% ו-44%, בהתאמה, בכלכלות בוגרות).

נתונים אלה עולים מסקר שביעות הרצון של עובדים בתעשיות עתירות ידע שמפרסמת ענקית המחשוב HP, הבוחן יחסי עובדים עם מקום העבודה ברחבי העולם. המחקר סקר יותר מ-15,600 נשאלים מ-12 מדינות.

"AI מספקת הזדמנות משמעותית לשינוי הדינמיקה בעבודה ובפיתוח סביבה חיובית ופרודוקטיבית יותר לכולם", אמר דייב שול, נשיא HP Workforce Solutions ב-HP. "כדי לטפח הבנה וקבלה רבה יותר של AI – ולהבטיח שהעובדים יידעו כיצד לקצור את היתרונות שלו – מנהיגים עסקיים חייבים לקחת יוזמה וללמד את העובדים על הפוטנציאל של AI ולהוביל את האינטגרציה האפקטיבית שלו".

עוד עולה מן הסקר, כי 54% מהעובדים, 72% מהמנהלים בתחום העסקי ו-70% ממקבלי ההחלטות בתחומים טכנולוגיים רואים בבינה המלאכותית כלי לשיפור האיזון בין העבודה לחיים האישיים. במידה דומה, העובדים מאמינים שבינה מלאכותית יכולה לייעל משימות ולהקל על עבודתם (מנהלים – 75%, עובדי ידע – 58%).

הפער בין מנהלים בתחום העסקי, מקבלי ההחלטות בתחומים טכנולוגיים ועובדי ידע ממחיש את הצורך של מנהלים לתקשר בצורה יעילה יותר את היתרונות של הבינה המלאכותית וללמד עובדים כיצד לשלב אותה בתהליכי העבודה שלהם, כדי להביא לתוצאות עסקיות טובות יותר במקביל לחיזוק יחסי העובדים עם העבודה.

בנוסף, הסקר מראה, כי קיימת אי ודאות אצל העובדים לגבי הדרך הטובה והיעילה ביותר לשימוש בבינה מלאכותית: כמעט 2 מתוך 5 (42%) עובדים מרגישים לא בטוחים לגבי מתי נכון להשתמש בבינה מלאכותית, ו-41% מהעובדים מרגישים שמקום העבודה לא מכשירם דיו לעבודה עם כלי AI.

עם 73% מהמנהלים העסקיים ו-66% מעובדי הידע תומכים בהכשרה של כלי AI, עולה קריאה לארגונים לתעד יוזמות לשיפור מיומנויות שיעצימו את כוח העבודה שלהם באמצעות אימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית. "בסביבת עבודה מתפתחת שבה עסקים שואפים לפתח מעורבות, שימור ופרודוקטיביות, כמו גם שימור עובדים, האינטגרציה האסטרטגית של הבינה המלאכותית מתגלה ככוח רב עוצמה לשינוי", אמרה סטלה לואו, מנהלת ראשית לענייני תאגידים ותקשורת ב-HP. "עובדים בתעשיות עתירות ידע ברחבי העולם מחפשים מנהיגות שתלמד אותם כיצד לנווט ביעילות בתחומי הבינה המלאכותית. השלב הבא הוא, שמנהלים עסקיים ינצלו את ההזדמנות להעצים את עובדיהם ולייצר הצלחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים