"הדאטה סנטר לא ייעלם – והוא חייב להיות ירוק"

אליזבת האקנסון, מנמ''רית שניידר אלקטריק: "כמות החשמל שנצרכת בדאטה סנטר הארגוני רק הולכת וגדלה, והבינה המלאכותית היוצרת רק תחריף את הבעיה - בקרקע וגם בענן"

אליזבת האקנסון, מנמ''רית שניידר אלקטריק.

"המנמ"רים מתמודדים מול שלל אתגרים: הצורך באימוץ ובהטמעה מהירים של טכנולוגיות חדשות, מאבק באיומי הסייבר ההולכים וגדלים, מחסור בכוח אדם מקצועי ועוד. מעל כל אלה ניצב אתגר נוסף, שאינו חדש: צמצום צריכת האנרגיה של הארגון. כמות החשמל שנצרכת בדאטה סנטר הארגוני רק הולכת וגדלה, הדאטה סנטר הארגוני לא הולך לשום מקום וכל ארגון חייב להפוך את מרכז הנתונים שלו לירוק", כך אמרה אליזבת האקנסון, מנמ"רית שניידר אלקטריק.

האקנסון התראיינה לאנשים ומחשבים לאחר מסיבת עיתונאים שערכה החברה באחרונה, לרגל השקת גרסה חדשה של EcoStruxure IT – תוכנת ניהול תשתיות הדאטה סנטר (DCIM) שלה.

לדבריה, "במחקרים, מנמ"רים מעריכים כי צריכת החשמל של ה-IT הארגוני מהווה כ-7% מכלל צריכת החשמל בארגון, וכאמור, ולמרבה הצער, הנתון רק גדל. גרטנר צופה שעד 2027, ל-80% ממערכי ה-IT בארגונים תהיינה בעיות ביצועים. מחקר נוסף, של קייפ ג'מיני, מעלה כי 43% מבכירי הנהלות הארגונים הפנימו שטביעת הפחמן של הארגון היא אתגר, שלא לומר בעיה. צריכת החשמל של הדאטה סנטרים רק תגדל, והשימוש במודלים של בינה מלאכותית יוצרת רק יחריף את הבעיה – בקרקע וגם בענן. השימוש ההולך וגובר ב-GenAI יביא לגידול בצריכה הכוללת של מערכי המחשוב הארגוניים. הבינה המלאכותית תביא להכפלת צריכת האנרגיה של ה-IT".

תוכנית ה-IT הירוק

"ב-2021", ציינה האקנסון, "התחלנו לפרסם דו"חות על השפעת תחום הקיימות על החברה. אז פצחתי בתוכנית ה-Green IT, ה-IT הירוק, של שניידר אלקטריק – יוזמת IT ארגונית לתחום הקיימות, שתזהה את המקומות שבהם ניתן לבצע חיסכון אנרגטי ולהקטין את הפליטה של פחמן דו חמצני, ותפתח דרכים חדשות וחכמות על מנת לעזור לנו להשיג את היעד: הפחתה שנתית של לפחות 5% מפליטת הפחמן שנוצר בשל תפעול מערכי המחשוב בחברה".

היא אמרה ש-"כחלק מהתוכנית, השתמשנו בפלטפורמת EcoStruxure IT שלנו. פרסנו אותה ביותר מ-140 אתרים שלנו ברחבי העולם, כדי לשפר את הגמישות והאבטחה של תפעול ה-IT שלנו. בעקבות היוזמה, התברר לנו שניתן למנף גם יכולות חדשות בתוך התוכנה, לטובת השגה מהירה ורבה יותר של יעדי קיימות. זה אפשר לנו לשפר באופן דרמטי את הנראות של צריכת האנרגיה שלנו ב-IT. על ידי ניצול התובנות שהתקבלו, חווינו במחצית השנייה של 2023 ירידה של 30% בצריכת האנרגיה במפעל החכם שלנו בלקסינגטון שבקנטקי".

האקנסון ציינה כי "במהלך הדרך ניצלנו את הלמידה והתובנות העיקריות מהנתונים שהפקנו, כדי להאיץ את הפיתוח של תכונות הדיווח החדשות של EcoStruxure IT".

הרגולציה האירופית החדשה

לדבריה, "הדרישה להפחית את צריכת האנרגיה של IT בדאטה סנטרים לא מגובה רק ברצון טוב של הארגונים, אלא גם ברגולציה ייעודית לתחום, שקבע האיחוד האירופי ושתיכנס לתוקף במאי השנה. ארגונים יידרשו ליצור מאגר נתוני אמת, עם גישה לדאטה בזמן אמת ולנתונים היסטוריים, והם יידרשו לספק דיווחים מפורטים של מצב צריכת האנרגיה בדאטה סנטרים שלהם. עם התוכנה שלנו, ארגונים יוכלו גם להפחית את צריכת האנרגיה ואת ההשפעה הסביבתית שלהם, וגם להתמודד נכון עם דרישות הרגולציה החדשה".

"המסע טרם הושלם", סיכמה האקנסון. "עצתי למנמ"רים בתחום זה היא: פעלו לצמצום הצריכה האנרגטית של ה-IT שבראשותכם – לא רק מסיבות של התייעלות כלכלית, אלא גם כי העולם הולך לעוד ועוד רגולציות בתחום, שהאיחוד האירופי מוביל. צריכת האנרגיה בדאטה סנטרים באירופה עומדת על 2.7% מכלל צריכת החשמל ביבשת, וזה נתון שיש להפחית. לנו יש את היכולות לסייע לארגונים להלום את הרגולציות – לצד המטרה הסביבתית-הירוקה, החשובה לא פחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים