בגלל שמועות שווא: גוגל נאלצה להצהיר ש-"ג'ימייל כאן להישאר"

אחרי שציוץ ב-X - שנצפה מיליוני פעמים והופץ באופן נרחב בכל הרשתות החברתיות - טען כי שירות הדוא"ל של הענקית ממאונטיין וויו ייסגר בקיץ, החברה נאלצה להכחיש את הדברים - ובחרה גם היא ב-X לשם כך

כן כדי להישאר. ג'ימייל של גוגל.

באחרונה קיבלו משתמשי המדיה החברתית הדגמה לאופן שבו מידע שגוי מופץ ומפיל רבים בפח, עד שחובה שגורם רשמי יכחיש אותו.

שמועות שטענו לסגירה ממשמשת ובאה של ג'ימייל (Gmail) – שירות הדוא"ל הנפוץ כל כך בשימוש מבית גוגל – התפשטו כמו אש בשדה קוצים ברחבי האינטרנט, ועוררו דאגה כנה בקרב מיליוני משתמשים ברחבי העולם, שחששו כי בקרוב יאבדו את כתובת המייל הקבועה והמוכרת שלהם, ואת הגישה אל הפלטפורמה. משום שמדובר בשירות הדוא"ל הפופולרי ביותר בעולם, אשר לו יותר מ-1.5 מיליארד משתמשים פעילים ברחבי העולם לפי Statista, השמועה הלכה ותפסה תאוצה, כמו גם מאמינים רבים.

הסיטואציה שנוצרה גרמה לגוגל עצמה להתייצב לבסוף כדי להפריך רשמית את הטענות הכוזבות ולהבטיח למשתמשים שהפעילות של הג'ימייל שלהם לא עומדת לפני סיום.

"זה טירוף. אני שונא את החברה הזו"

הפרשה התחילה בציוץ ב-X – שפורסם לראשונה לפני מספר ימים ומאז נצפה מיליוני פעמים והופץ באופן נרחב בכל הרשתות החברתיות – אשר בו נטען כי שירות הדוא"ל הפופולרי, שמשרת את רוב גולשי האינטרנט לפחות בחלק המערבי של כדור הארץ, ייסגר בקיץ הקרוב.

הציוץ כלל צילום מסך של מה שנראה כמו מייל מטעם גורם בכיר בחברה, שבו הוא, לכאורה, מבשר כי גוגל תחדל מלהפעיל את ג'ימייל ב-1 באוגוסט 2024.

"אנחנו פונים כדי לשתף עדכון חשוב על ג'ימייל", נכתב בפוסט הוויראלי השקרי. "אחרי שנים של חיבור מיליונים ברחבי העולם, איפשור תקשורת חלקה וטיפוח אינספור קשרים, המסע של ג'ימייל מגיע לסיומו", צוין לכאורה במייל ששותף.

גולשים שנתקלו בדיווח התרגזו והיו נסערים, לכן שיתפו ביתר שאת את הפוסט, כשחלקם אף מצרפים לו כמה מילים זועמות, כו בדוגמה שלפניכם, בה כתב משתמש X בעל הכינוי דניאל: "זה טירוף. אני שונא את החברה הזו".

גוגל, שמיהרה לפעול בעקבות התפוצה הרחבה והדאגות של הלקוחות, הוציאה הצהרה ברורה ותמציתית המכחישה את השמועות. החברה פשוט צייצה ב-X: "ג'ימייל כאן להישאר".

בהמשך הובהר כי הטענות השגויות שנפוצו התבססו על הודעה אמיתית בדבר פיצ'ר שאכן עתיד להיסגר – גרסה קלה ובסיסית של HTML לשירות הדוא"ל שתבוטל. לפי הדיווחים בתקשורת, מכתב של גוגל אכן נשלח לחלק מהלקוחות, ובו הבשורה על הסגירה של הגרסה הקלה, ומכתב זה הוא שהופץ, אך בצירוף מידע שגוי וכנראה מכוון, שהתווסף לו ופירש לא נכון את כוונת המייל המקורי.

בחברה ציינו שבעוד שהם החליטו באחרונה לבטל את גרסת ה-HTML הבסיסית של ג'ימייל – הגרסה הסטנדרטית עדיין פעילה ותמשיך להיות. המשמעות היחידה של הבשורה ששותפה באופן המוני היא שכל משתמשי ג'ימייל ייאלצו להשתמש בגרסה הרגילה של השירות בעתיד.

בשל הוויראליות של הדיווח המטעה, גם X נאלצה לתת את הסיי שלה ולהסביר לגולשים כי מדובר בפייק ניוז. הרשת החברתית הצמידה הודעה משלה ובה ציינה כי "גוגל לא סוגרת את ג'ימייל. זוהי תמונה מפוברקת שפורסמה כסאטירה".

אז אפשר לנשום לרווחה ובעיקר מומלץ תמיד לא להאמין לסוג שכזה של דיווחים עד שהגורם הרשמי המעורב בהם מגיב ומבהיר את אמינותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים