האם מיקרוסופט רצתה לרקום עסקה עם אפל סביב בינג?

לפי גוגל, מיקרוסופט ניסתה לשכנע את אפל שוב ושוב שבינג יהיה ברירת מחדל כמנוע החיפוש של ספארי - וזו דחתה את החיזורים ● הטענה עלתה במשפט שבו נתבעת גוגל בטענה שהיא מונעת תחרות בשוק מנועי החיפוש

מיקרוסופט דחפה ואפל לא רצתה? בינג.

התביעה המתנהלת של משרד המשפטים האמריקני נגד גוגל, בטענה שהחברה מהווה מונופול בתחום החיפוש ומנצלת את כוחה בהתאם, ממשיכה להעלות חשיפות מעניינות, שקשורות לשילוש של גוגל, אפל ומיקרוסופט. בדיונים בסוף השבוע האחרון טענו נציגי גוגל שמיקרוסופט ניסתה שוב ושוב לשכנע את אפל להשתמש בבינג כברירת המחדל לחיפושים בדפדפן שלה ספארי, ובכל פעם היא נענתה בשלילה.

לפי גוגל, מיקרוסופט ניהלה דיונים מול אפל החל מימיו הראשונים של המנוע ב-2009, וכן ב-2013, 2015, 2016, 2018 ובפעם האחרונה ב-2020. "בכל פעם, אפל בחנה היטב את האיכות היחסית של בינג מול גוגל והגיעה למסקנה שגוגל היא בחירת ברירת המחדל המעולה עבור משתמשי הספארי שלה. זאת תחרות", טענו אנשי גוגל.

לפי הדיווחים שכבר עלו מהמשפט, אדי קו, סגן נשיא בכיר לשירותים באפל, אמר לגבי השיחות בינה לבין מיקרוסופט ב-2018 כי "איכות החיפוש של מיקרוסופט, ההשקעה שלה בחיפוש – הכול לא היה משמעותי בכלל. הכול היה נמוך יותר. אז, איכות החיפוש עצמה לא הייתה כל כך טובה".

הטענה העיקרית של משרד המשפטים בוושינגטון, וכמובן של מיקרוסופט, היא שגוגל משלמת סכומי עתק ומנצלת את מעמדה בשוק כדי לשכנע את יצרניות הטלפונים, ובעיקר את אפל, להגדיר את מנוע החיפוש שלה כברירת המחדל במכשירים שהיא מייצרת. בכך, לטענתם, הענקית ממאונטן וויו מונעת תחרותיות. גוגל מצידה מנסה להוכיח שיש תחרותיות בשוק, רק שבינג הוא לא מתחרה מספיק טוב למנוע שלה.

אחד המספרים שנחשפו עד עתה הוא שגוגל שילמה לאפל ב-2021 יותר מ-26 מיליארד דולר כדי שהיא תמשיך להשתמש במנוע החיפוש שלה כברירת מחדל.

לפי מספרי הרבעון האחרון של 2023, נתח השוק של בינג עומד על 3% בלבד. על פי הדיווחים, מיקרוסופט הכניסה ברבעון זה 3.2 מיליארד דולר מחיפושים וחדשות, בעוד שההכנסות של גוגל בעולמות אלה חצו את קו ה-48 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים