טסלה התנערה מהזמנת מאפים באלפי ד' – מאסק הבטיח לפצות

החברה הזמינה אלפי מאפים לאירוע לציון חודש ההיסטוריה השחורה, ביותר מ-16 אלף דולר, אבל ביטלה ברגע האחרון ● הבעלים של המאפייה, אישה שחורה, הלינה כי העסק שלה נפגע קשות משאירע ומאסק הגיב ● הפיצוי טרם התקבל

איך יפצה את המאפייה על הזמנת הפאי שבוטלה? אילון מאסק, מנכ"ל טסלה.

מאפייה מסן חוזה ששמה The Giving Pies מצאה את עצמה במצב ביש, אחרי שהזמנה גדולה שקיבלה מחברת טסלה בוטלה באופן בלתי צפוי.

המאפייה, הידועה בפשטידות הטעימות שלה ובמחויבותה לתת לקהילה, הפכה לפופולרית בקרב ענקיות טק מעמק הסיליקון ומשרתת בין השאר חברות כמו אנבידיה, מטא, אמזון וגוגל, כך לפחות נכתב באתרה.

מה שקרה באחרונה, ונחשף דרך פוסט בפייסבוק, הוא שהמאפייה הפופולרית התכוננה לקראת הכנת הזמנה משמעותית שקיבלה מענקית כלי הרכב החשמליים טסלה – אלפי פשטידות או עוגות מיני לכבוד אירוע לציון חודש ההיסטוריה השחורה. הזמנה שעלותה הגיעה ליותר מ-16,000 דולר.

המאפייה ביטלה כל הזמנה ולקוח אחר והתחילה בהיערכות לפרויקט הגדול, אלא שאז החלו עיכובים בתשלום, ולבסוף, ממש בדקה ה-90 וזמן קצרצר לפני שהמאפים היו אמורים להימסר – ההזמנה בוטלה. הביטול הותיר את המאפייה עם כמות נכבדת של מוצרים ומרכיבים לא דרושים וכמובן – עם הפסד כספי משמעותי.

"הכתימו את האמון שלי בעשיית עסקים עם תאגידים גדולים"

הבעלים, אישה בשם ווהנג'י רסטריינה, העלתה לפייסבוק ביום ד' פוסט שאליו הצמידה אימג' עם הכיתוב: "איך טסלה פגעה בעסק הקטן שלי, שבבעלות אישה שחורה".

בפוסט השתפכה וסיפרה על החוויה הקשה שעברה. לדבריה, המזמינה הייתה אישה בשם לאורה מטסלה. לפי הפוסט, כבר כשהתשלום בושש להגיע ומועד האספקה התקרב היא הייתה מוטרדת אבל אז קיבלה "הודעת טקסט מלאורה, שהודיעה לי כלאחר יד שהתוכנית השתנתה וטסלה לא תדרוש עוד את ההזמנה".

"המהפך הפתאומי הזה הותיר אותי מבולבלת, כי הבנתי את מידת ההשפעה שלו על העסק הקטן שלי", סיפרה הבעלים בפוסט. "השקעתי זמן, משאבים ומאמץ על סמך הבטחות של טסלה, רק כדי להישאר חסרת אונים", הסבירה רסטריינה.

"במסר מכל הלב ללורה, הבעתי את האכזבה העמוקה והנזק שנגרמו לעסק שלי. תיארתי כיצד מעשיהם שיבשו את הפעילות שלי, הלחיצו את הצוות שלי והכתימו את האמון שלי בעשיית עסקים עם תאגידים גדולים. הדגשתי את ההתעלמות מההתחייבויות שניתנו ואת ההשלכות שחש עסק קטן שנאבק לשרוד באקלים כלכלי מאתגר. הניסיון של לורה לגלגל את האשמה להנהלה העליונה רק הרחיב את תחושת הבגידה. היה לי ברור שהתרבות הארגונית של טסלה העדיפה נוחות על פני אחריות, תוך התעלמות מפרנסתם של בעלי עסקים קטנים כמוני".

הפרסום עורר שפע של תמיכה מהקהילה, עם אנשים רבים שהביעו השתתפות ואף הוציאו הזמנות משלהם למאפייה, כדי לסייע.

מי שהצטרף גם הוא למגיבים על מה שאירע היה לא אחר מאשר אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ויזם טק מגה מפורסם כשלעצמו, ששיתף ב-X שבבעלותו ציוץ ובו ידיעה תקשורתית על הפרשה, והכיר במצב בתוך שהצהיר על כוונתו "להיטיב" עם המאפייה, במה שנשמע כמו נכונות לפצותה.

"רק שומע על זה. אעשה דברים טובים עם המאפייה", צייץ מאסק בסוף השבוע (ו'). "אנשים צריכים תמיד להיות מסוגלים לסמוך על כך שטסלה תנסה (לפעול – ג"פ) כמיטב יכולתה", הצהיר מאסק. מאידך הוא לא פירט יותר מזה מה בכוונתו לעשות בנדון, או מתי. נמשיך לעקוב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עולם מטומטם

    מה ההבדל אם הם הזיקו אשה לבנה או שחורה? מה שהפרוגרס עושים לשפיות?

אירועים קרובים