פריצת דרך לנוירלינק: המטופל שולט בעכבר מחשב באמצעות מחשבה בלבד

מאסק: "נראה שהחולה התאושש לחלוטין ללא השפעות רעות שאנו מודעים להן והוא מסוגל לשלוט בעכבר ולהזיז את העכבר על המסך רק על ידי חשיבה", הודיע מאסק בפלטפורמת המדיה החברתית X

המושתל הראשון שלה צייץ ב-X באמצעות מחשבותיו. נוירלינק.

המטופל-מתנדב הראשון שהושתל במוחו השבב של נוירלינק (Neuralink) יכול כעת לשלוט בעכבר מחשב באמצעות מחשבה בלבד – כך הודיע אילון מאסק, יזם הטק המפורסם שעומד מאחורי החברה, כמו גם מאחורי חברות דומיננטיות רבות אחרות.

"נראה שהחולה התאושש לחלוטין ללא השפעות רעות שאנו מודעים להן והוא מסוגל לשלוט בעכבר ולהזיז את העכבר על המסך רק על ידי חשיבה", הודיע מאסק בפלטפורמת המדיה החברתית X.

נוירלינק היא חברת הסטארט-אפ של המיליארדר, שלדבריו פיתחה שתל מוח שנועד לעזור לבני אדם להשתמש באותות העצביים שלהם כדי לשלוט בטכנולוגיות חיצוניות. החברה שמה לה למטרה לשחזר יכולות שאבדו כמו ראייה, תפקוד מוטורי ודיבור.

בסוף ינואר השנה הושתל השבב של נוירלינק לראשונה במוחו של המטופל הראשון שהתנדב לניסוי.

המחקר משתמש ברובוט כדי לשתול את שבב ממשק מוח-מחשב (BCI) באזור של המוח השולט במחשבה על הכוונה לזוז, והמטרה הראשונית היא לאפשר לאנשים לשלוט בסמן או במקלדת במחשב באמצעות המחשבות שלהם, ציינה נוירלינק.

מאסק אמר, כי נוירלינק מנסה כת להשיג מהמטופל "כמה שיותר הקלקות עכבר באמצעות חשיבה", וציין, כי זה יכול לכלול הזזת עכבר המחשב למעלה ולמטה כדי לגרור תיבות על מסך.

נוירלינק החלה לגייס מטופלים לניסוי הקליני הראשון שלה בבני אדם בסתיו האחרון, לאחר שקיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) לבצע את המחקר עוד במאי.

הניסוי הקליני הראשון מסמן ציון דרך חשוב בפיתוחה של טכנולוגיית ממשק מוח-מחשב (BCI) שבה היא עוסקת, ואולי אפילו רגע היסטורי, שיכול לסלול את הדרך לאנשים עם שיתוק לשלוט במכשירים באמצעות מחשבותיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים