"השלב הבא ב-AI: להביאה לקצה, ללא תלות בשירות ענני"

"זהו תחום חם, והשלב הבא בו הוא שימוש ברכיבי ה-AI הקיימים בארגונים, ולא בענן", אמר ירון כהן, מנהל פעילות הנדסה בנוטניקס ישראל ● לדבריו, "ארגונים צריכים לרוץ בענן ובקרקע, באופן גמיש"

ירון כהן, מנהל פעילות הנדסה בנוטניקס ישראל.

"תחום הבינה המלאכותית הוא תחום חם, שמקבל ביטוי בחיי היומיום של כולנו. השלב הבא ב-AI הוא להביאה לקצה, מבלי שהיא תהיה תלויה בשירות ענני. ארגונים יכולים לעשות זאת על בסיס רכיבי ה-AI הקיימים אצלם – ולא בענן", כך אמר ירון כהן, מנהל פעילות הנדסה בנוטניקס ישראל.

כהן דיבר בכנס שערך היום (ג') הסניף הישראלי של החברה, תחת הכותרת Nutanix Cloud Event. האירוע נערך באולם East בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים, ובהשתתפות נציגים של לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

לדברי כהן, "מזה כמה שנים אנחנו, בנוטניקס, פועלים רק בעולם התוכנה ואגנוסטיים לכל חומרה. לשם כך בנינו מערכת הפעלה שמייצרת בקרקע חוויית שימוש כמו בענן. לאחר שפעלנו בתחום התשתיות האחודות באופן מעמיק (HCI), עברנו לעולם תשתיות הענן ההיברידיות, עם מערכת הפעלה אחת גם לקרקע וגם לענן, עם אותה פלטפורמה אחודה להתרחבות, ש-'נמתחת' לעבר הענן הציבורי. כך, אנחנו מעניקים ללקוחות הארגוניים יכולת להריץ את האפליקציות שלהם בענן וגם בקרקע, עם אפשרות לניוד שלהן, ולעשות זאת באופן חופשי וגמיש".

"בדרך זו", אמר, "אנחנו מאפשרים לארגונים לאמץ שירותים בענן הציבורי, לפעול באופן גמיש מול כמה ספקיות IT, לממש ניוד דינמי, לשלוט בעלויות ולצרוך את הכול כשירות. כך מתממש מודל היברידי, עם מערכת הפעלה אחת, ממשק אחד וכלל השירותים הרלוונטיים".

כהן ציין ש-"הפעילות שלנו מתמקדת בסביבה מרובת עננים והיברידית, ונחלקת לשלושה חלקים: כלל שירותי האחסון, פלטפורמה לניהול ואופטימיזציה של כל בסיסי הנתונים, ופתרונות לייעול בסביבת הענן. כל אלה, בשילוב טכנולוגיות AI ו-FinOps, מיועדים לייעול פעילות הענן של ארגונים".

הוא הסביר כי "בעולם שירותי האחסון ובסיסי הנתונים, הפלטפורמה שלנו עונה לצורך לטפל ולאחסן את הדאטה וקבצי המידע, בין אם בבסיסי נתונים מסורתיים ובין אם בכאלה מודרניים. ניתן להתקין על הפלטפורמה את כלל בסיסי הנתונים השונים, ומשם לנהל אותם, לאורך כל חייהם".

אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל.

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: נדב כהן יונתן

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, התייחס למצב במדינה ואמר כי "אנחנו מצויים בתקופה שונה, והיעד הוא המשך ההנעה של גלגלי הכלכלה".

לדבריו, "סיסקו פועלת בארבעה שדות: בעולמות התשתית והרישות, עם פלטפורמה מרכזית, שמאפשרת ניהול אוטומציה ושימוש בכלי בינה מתקדמים; שיתופיות מהענן, עם פלטפורמה שמעניקה ללקוחות יכולות תקשורת; נראות מרבית, משכבת התשתיות ועד לזו האפליקטיבית, עם פלטפורמת FSO; ומעטפת אבטחה שנותנת הגנה מוכללת. מה שמחבר את השדות הללו הוא חדשנות, שמתבססת, בין השאר, על רכישות שביצענו של 18 חברות בישראל, בהיקף כולל של כ-7.5 מיליארד דולר".

הוא הוסיף כי "הכרזנו על שיתוף פעולה עם נוטניקס, שמאפשר ללקוחות המשותפים להשתמש בתשתיות המחשוב של סיסקו יחד עם התשתיות האפליקטיביות של נוטניקס כדי לקבל ערך טכנולוגי ועסקי בסביבת הענן ההיברידי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים