מייסד סופטבנק רוצה לגייס 100 מיליארד ד' – כדי להתחרות באנבידיה

מאסיושי סאן מעוניין להתחרות בשבבי ה-AI של אנבידיה ובהצלחתה בתחום - באמצעות ARM, שסופטבנק היא הבעלים שלה ● לדבריו, תחום הפעילות הזה, AGI, או בינה מלאכותית כללית, יהיה "אמיתי בעוד 10 שנים"

מאסיושי סאן, מייסד סופטבנק.

ההצלחה של אנבידיה בזכות שבבי הבינה המלאכותית שלה מושכת, מן הסתם, תשומת לב רבה – גם של כאלה שרוצים להתחרות בה. אחד המתחרים האפשריים הוא מאסיושי סאן, המייסד של קבוצת האחזקות היפנית סופטבנק, שאחת האחזקות הידועות ביותר שלה, בהיבט הטכנולוגי, היא ARM. מפתחת השבבים הבריטית הונפקה באחרונה, וסאן רוצה לגייס באמצעותה, לצורך העניין, לא פחות מ-100 מיליארד דולר.

לפי הדיווחים, סאן דוחף להקמת פרויקט שהכינוי שלו הוא "פרויקט איזאנגי" ושמטרתו תהיה לקדם את מה שכבר זכה לכינוי AGI – בינה מלאכותית כללית, או לשימוש כללי. הפרויקט נקרא על שם האל במיתולוגיה היפנית שאחראי ליצירה ולחיים, ובחירת השם מתאימה לגישה שלפיה ה-AGI יוכל לספק תובנות ותגובות טובות יותר ממוח אנושי.

לא ברור האם מטרת הפרויקט היא לבנות שבבים מהבסיס, אך כנראה שסופטבנק תנסה למנף את ההובלה של ARM בפיתוח ארכיטקטורות של מעבדים, מתוך ניסיון להתחרות בשבבים שמוכרת אנבידיה.

סאן אמר כי "AGI זה מה שכל מומחה בינה מלאכותית מחפש. אולם, כששואלים את אותם מומחים על הגדרה מפורטת, תזמון, כמה כוח מחשוב, כמה ה-AGI חכמה יותר מהאינטליגנציה האנושית – לרובם אין תשובה. לי יש תשובה משלי: אני משוכנע שה-AGI תהיה אמיתית בעוד 10 שנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים