לוטם פיתחה מערכת מבוססת מפה המסייעת ללוחמים בעזה

מערכת השליטה והבקרה, MapIt, מסייעת לדרגי הפיקוד לעקוב אחר הכוחות בשטח, לקבל התרעות על איומים, לקבל משימות תקיפה ולתעדף אותן - ולנהל סיכונים

פיתוח חדשני בלוטם. מערכת שליטה ובקרה מבוססת נתונים ממפה.

אנשי מצפן שביחידת לוטם שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר פיתחו באחרונה מערכת מבוססת מפה. המערכת מסייעת להתנהלות של הלוחמים בעזה, באמצעות הנגשה של יכולות עשירות במידע – על גבי מפה – במפקדות, כך נודע לאנשים ומחשבים.

מערכת השליטה והבקרה מסייעת לדרגי הפיקוד באוגדות ובחטיבות לעקוב אחר הכוחות הנעים בשטח, לקבל התרעות על איומים, לקבל משימות תקיפה עם תעדוף שלהן, וכן עוד נתונים שיסייעו לניהול הסיכונים, כגון נתוני חוזק מבנים, נתוני מזג אוויר ואיתורים מיוחדים. כל זאת, לקבלת תמונת מצב מדויקת בשטח.

הפלטפורמה, MapIt (משחק מילים בין מיפוי ומפית), מנגישה תוכן מבצעי מכל הגופים בצה"ל, ומציגה אותו על גבי מפה. כך היא מסייעת להנגיש למפקדים בשטח את התמונה המלאה, ממנה ניתן לקבל תובנות ולשפר את קבלת ההחלטות.

MapIt – מחברת את מרבית המאגרים המבצעיים 

המפה מתעדכנת בזמן אמת ומספקת למפקדים בחמ"לים את הנתונים הדרושים להם לניהול הכוחות בצורה המיטבית.

הפלטפורמה, המשרתת גורמים שונים בכלל הצבא, נבנתה בצורת שכבות מידע. כך, כל משתמש חשוף לשכבת המידע הנכונה לו – על בסיס מדיניות הרשאות – בהתאם לסיווג, לתפקיד ולמידע הדרוש לו.

ייחודה של המערכת הוא שבניגוד למערכות שו"ב אחרות בצה"ל, זו נועדה לענות על הצרכים של כלל המשתמשים השונים, במערכת אחת, תוך מיקוד על שיפור חוויית המשתמש, אינטואיטיביות ופשטות של התפעול.

"הפלטפורמה, הבנויה בקוד", הסבירו אנשי לוטם לאנשים ומחשבים, "מבוססת מפה, יושבת על הענן המבצעי הצה"לי וב'משרד האחורי' מחברת את מרבית המאגרים המבצעיים, דוגמת מצבת כוח האדם הלוחם בגזרה מסוימת, מיפוי של מבנים, כיצד הם נראים מנקודת המבט של הלוחמים, מה מצב הבטיחות של הבניין הניזוק, האם מסוכן להיכנס אליו. עוד היא מספקת על המפה את תמונת מצב השיגורים והנפילות, ומסייעת למפקדים לנוע בשטח בהתאם".

Hunter – יישום נלווה ל-MapIt המיועדת לדרג המפקדות

יישום נוסף שפותח בלוטם באחרונה מכונה Hunter, צייד, ואין לבלבל בינו לבין מערכת צי"ד (ר"ת צבא יבשה דיגיטלי). היישום עובד על מערכת MapIt, ומציג למשתמשים מידע ונתונים על חוליות של משגרי נ"ט, למשל. את הנתונים ניתן לראות בכל המפקדות. היישום שפותח עשיר יותר במידע ומתמקד בנתונים ובמשמעויות הנובעות מהם.

"כך", הסבירו בלוטם, "היישום נותן לכוחות תמונת מצב עמוקה יותר, עם יותר ניתוחים, יותר מידע, לרבות מידע חזותי, עם יכולת לשלוף את המידע ולנתח אותו בזמן אמת או בחיקור לאחור. באופן זה, הלוחם מקבל תמונה מדויקת יותר של מיקומו למול הסביבה בה הוא נמצא".

מערכת Hunter מיועדת לדרג המפקדות ובתוך כמה חודשים יושלם הפיתוח שלה למערכות המצויות בכף היד של הלוחמים.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמוליק

    חחח מה קשור מפית map it למפות את זה עוד כתבה מוזמנת וממומנת שתכליתה אחת אין שום דבר מעניין

    1. קוזי אבי

      עם כל הכבוד לא ראיתי שכל הפיתוחים החדשניים האלה מנצחים מלחמות

  2. הגיון

    השאלה אם מערכת כזאת נופלת אצל האויב. האם אפשר לנטרל מערכת כזאת נקודתית.

אירועים קרובים