השבוע: האקתון פתרונות לקהילת האוטיסטים

ההאקתון יתקיים על ידי עמותת אקותיזם, הפועלת לאתר וליישם פתרונות טכנולוגיים עבור אנשים המאובחנים על הרצף האוטיסטי, במשך יומיים, ויתמקד בעיקר בפתרונות לזמן חירום ויצירת שגרה

רימון טובין, מייסד עמותת האקוטיזם.

עמותת אקותיזם, הפועלת לאתר וליישם פתרונות טכנולוגיים עבור אנשים המאובחנים על הרצף האוטיסטי, תקיים בסוף השבוע האקתון ייחודי ליזמים ולחברות הזנק שיש להם רעיונות ופתרונות, שיכולים לסייע ולהקל במעט על אוכלוסייה האוטיסטית בישראל.

השנה יתקיים ההאקתון ב-Brain Embassy, היכל נוקיה בתל אביב, ויתמקד בעיקר בפתרונות לזמן חירום ויצירת שגרה.

במהלך ההאקתון שיתפרס על פני יומיים, היזמים יעבדו לאורך כ-28 שעות על עשרות רעיונות ובקבוצות מולטי-דיסציפלינריות של עד כשישה משתתפים, בין היזמים וחברי הצוות אנשי טכנולוגיה, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, אנשי אקדמיה, חינוך, מקצועות הרפואה ופרא-רפואה ועוד. ביום השני להאקתון ייערך תהליך הגמר, שבו יבחרו השופטים את המיזם עם הסיכוי הגבוה ביותר להיתכנות.

המיזמים המובילים (גם אלו שלא יזכו) מצטרפים לאקו-סיסטם ולחממה של אקוטיזם,  הכוללת היום כ-50 מיזמים וסטארט-אפים עם נגישות למשקיעים ולשותפים עסקיים.

להרשמה להאקתון הקליקו כאן.

עמותת אקוטיזם הוקמה לפני חמש שנים על ידי רימון טובין, יזם טכנולוגי שעזב משרה נחשקת בהיי-טק, ביו היתר כדי לסייע לבנו, המאובחן על הרצף. "המטרה שלי הייתה לשנות תפיסות חברתיות ובעיקר לבנות כלכלה עבור אחד התחומים המאתגרים לפיצוח, אוטיזם-טק", אומר טובין.

הארגון, ללא מטרות רווח, משתף פעולה עם חברות מובילות בשוק מתחומי האקדמיה, כמו המסלול האקדמי של המכללה למינהל, מהצבא, משוק הבנקאות, מרכזי פיתוח טכנולוגיים ועוד, לצד עבודה צמודה עם משקיעים מקומיים ובינלאומיים.

לצד העמותה פועלת גם זרוע המתמחה בהשקעות ובשיתופי פעולה בסקטור הקשור באוכלוסייה זו. כיום יש לעמותה 50 סטארט-אפים בפורטפוליו שלה, שגייסו 50 מיליון שקלים ומעסיקים מאות אנשים.

לגבי ההאקתון השנה, אומר טובין, כי העיתוי שלו קריטי במיוחד, לאור העובדה שתקופת החירום שאליה נכסנו ב-7 באוקטובר יצרה תחושה כללית של חוסר ודאות. "עבור כל אחד מתוך 80 אזרחים בישראל שאובחנו באוטיזם, אי ודאות ותקופות של חוסר שגרה שווה לגזר דין מוות ללא תמיכה אמיתית, מקצועית וטכנולוגית", הוא אומר לסיום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מישהו

    מה הם רוצים לעשות מעבר לדיבורים המיותרים? לא אמרתם כלום, רק כתבתם כי אוטיסטים הם מסכנים נורא ולכן צריך לשלם עוד כסף לעמותה המתיימרת לדאוג להם במקום להגדיל להם ישירות קצבת ביטוח לאומי

אירועים קרובים