עכשיו זה רשמי: סיסקו העולמית מפטרת 4,000 עובדים

החברה הודיעה על הפיטורים במהלך שיחת אנליטים בעקבות פרסום תוצאותיה הרבעוניות ● צופה ירידה בביקוש למוצריה ולשירותי התוכנה שלה במהלך שלושת עד שישה החודשים הבאים

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו.

עכשיו זה רשמי: לאחר הדיווח שפורסם בתחילת השבוע, מודיעה חלוצת רשתות האינטרנט סיסקו סיסטמס (Cisco Systems) כי היא מפטרת יותר מ-4,000 עובדים, ובכך מצטרפת למגמה של חברות טכנולוגיה נוספות שמפטרות עובדים כדי להגביר את הרווחים ואת מחירי המניות שלהן, תוך שהיא מספקת תזכורת מפוכחת לחוסר הביטחון התעסוקתי העובר על תעשייה שמאמצת יותר ויותר טכנולוגיות בינה מלאכותית.

החברה הכריזה על תוכנית הפיטורים שלה במסגרת פרסום התוצאות הרבעוניות האחרונות שלה. הפיטורים מייצגים כ-5% מכוח העבודה העולמי של סיסקו, המונה 84,900. בפיטורים באים במסגרת רה-ארגון שהחברה עורכת בעקבות הקיצוצים שסיסקו הכריזה עליהם בסוף 2022, שכבר הובילו לפיטריהם של 5,000 עובדים ולקראת רכישת ספלאנק (Splunk) ב-28 מיליארד דולר, שההנהלה מצפה להשלים עד ה-30 באפריל.

הפיטורים בחברות הטק מתרחשים למרות שרוב החברות עדיין מציגות תוצאות נאות. סיסקו, שבסיסה בסן חוזה, קליפורניה, הרוויחה 2.6 מיליארד דולר, או 65 סנט למניה, במהלך הרבעון השני הפיסקאלי שלה המכסה את אוקטובר-דצמבר, ירידה של 5% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. ההכנסות לתקופה ירדו ב-6% לעומת השנה הקודמת ל-12.8 מיליארד דולר.

אבל סיסקו צופה ירידה בביקוש למוצריה ולשירותי התוכנה שלה במהלך שלושת עד שישה החודשים הבאים, כשמנכ"ל החברה, צ'אק רובינס, ציין במהלך שיחת אנליסטים בעקבות פרסום התוצאות, שלקוחותיה נוקטים "מידה רבה יותר של זהירות" על רקע תחזית כלכלית לא ברורה.

לאנשים ומחשבים נודע, כי היקפי הפיטורים בארץ יהיו קטנים יותר מבעולם ויעמדו על בודדים או עשרות מועטות, מיעוטם ממרכזי המו"פ ורובם מגוף המנהלה והמכירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים